Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-11 19:56
Hallo allemaal,

Momenteel bezit ik een Sony Ericsson K800i, dus het wordt tijd voor iets nieuws. Ben trouwens verbaast dat ik het zo lang heb kunnen volhouden zonder smartphone maar nu zal ik er toch echt aan moeten geloven. Mijn instelling is 'als je iets doet, doe het dan goed', daarom vraag ik jullie om advies aangezien ik een aantal specifieke eisen heb.

Ik zoek een moderne, high-end smartphone met goede specs en een strak design. Op dit moment staan features op de 1e plaats en het budget op de 2e plaats.

- maximaal 4,5" en het liefst 4,3"
- minimaal 720x1280
- CPU: S4 Snapdragon of S4 Pro (Krait) (o.i.d)
- RAM: minimaal 1GB, het liefst 2GB
- opslag: minimaal 16GB
- minimaal 1080p video capture (voor en achter)
- LTE
- NFC
- microSD slot

Modellen die ik op het oog had:
- HTX One X
- HTC Windows Phone 8X (black)
- LG Optimus G
- Xiaomi Mi-2
- Huawei Ascend D
- ASUS Padphone 2

De One X voldoet aan veel dingen maar is erg groot. De Windows Phone 8X was mijn favoriet vanwege de looks en de specs maar deze heeft WP8 aan boord. Xiaomi en Huawei zijn high-end merken uit het oosten die hier moeilijk te krijgen zijn. Over de Padphone 2 is vandaag pas meer vrij gekomen en lijkt een serieuze kandidaat te zijn.

Wat is jullie advies?

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-11 12:22

E-B

Wat is je budget? De "oude" padphone is best prijzig namelijk (> 850,- USD). Je hebt dan wel een telefoon en tablet in 1, maar daar zal de prijs ook naar zijn.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:25

Koenvh

Hier tekenen: ______

Vanwaar de afkeur van WP8? Of beter gezegt: Is er een reden dat je liever Android hebt?

[ Voor 4% gewijzigd door Koenvh op 14-10-2012 09:59 . Reden: Reden is met een "n" :X ]

🠕 This side up

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-11 19:56
Bedankt voor de reacties.

In principe heb ik geen budget vastgesteld, features gaan voor. Maar het moet niet te gek gaan worden.

Ik heb het nodige preview werk gezien van WP8 en het lijkt erop dat het een slank en vloeiend OS gaat worden. Echter vind ik het een beetje te 'speels' en te 'abstract'. Het is meer dat ik ook geen Android wil maar het is het enige OS dat overblijft naast WP8 en iOS...

Het probleem van veel van de modellen die ik in gedachten heb zijn erg groot (130mm lang, 65mm breed).
Nu heb ik ook naar de Sony Xperia modellen gekeken en deze zijn wat lichter maar nog steeds erg groot..

• thomasvant
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-10 08:59
Wat ik een beetje raar vind is dat 3 van de 6 toestellen die je zojuist hebt opgenoemd al gelijk niet aan je eerste eis voldoen; de HTC One X, LG Optimus G en ASUS Padfone 2 hebben allemaal een beeldscherm groter dan 4.5 inch.
En een 4.7 inch scherm is helemaal niet zo groot hoor; kan je nog heel makkelijk bedienen met 1 hand, en dat zegt een 14 jarige.
Verder ben ik helemaal weg van HTC met hun Sense, en als je voor een HTC gaat zou ik nu gaan voor de HTC One X+; deze heeft betere specs dan de HTC One X. Die is wel een stukje duurder, maar zoals je zelf zegt staat het budget op nummer 2

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Staar je niet blind op specs, maar kijk ook eens naar hoe fijn het ding te bedienen is en wat voor service erbij zit. Als ik nu een smartphone zou kopen, zou ik trouwens een Nokia N9 kopen. Voldoet totaal niet aan jouw specs, maar nu er een Whatsapp-port beschikbaar is, is dat volgens mij de fijnste touchscreentelefoon die er op het moment is.

• thomasvant
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-10 08:59
wimjongil schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:42:
Staar je niet blind op specs, maar kijk ook eens naar hoe fijn het ding te bedienen is en wat voor service erbij zit. Als ik nu een smartphone zou kopen, zou ik trouwens een Nokia N9 kopen. Voldoet totaal niet aan jouw specs, maar nu er een Whatsapp-port beschikbaar is, is dat volgens mij de fijnste touchscreentelefoon die er op het moment is.
Dat draait toch op Nokia Belle? Niet echt een fijn OS volgens mij...

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
thomasvant schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:54:
[...]

Dat draait toch op Nokia Belle? Niet echt een fijn OS volgens mij...
Nope, op MeeGo. Wat volgens mij wél een fijn OS is. Misschien wel het fijnste OS.

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
je zou ook nog voor de HTC one S kunnen gaan, prima telefoon, 4,3" scherm en ook niet al te duur (360 op het moment volgens mij)..

Verwijderd

Waarom perse een snapdragon CPU? Als dat geen vereiste is, dan kun je ook eventueel over de S3 nadenken.

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
de one x heeft een tegra 3 cpu..

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:34
En waarom dan niet de [WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1?

Heeft een aantal eigenschappen die hem uniek maken ten opzichte van de concurrentie.
- zeer goede camera met optische beeld stabilisatie
- draadloos opladen, wat ook ondersteund gaat worden door andere bedrijven
- touchscreen wat captief is maar ook reageert op andere materialen zoals bijvoorbeeld een handschoen of een pen.
- Ondersteuning van Nokia en dat heeft als voordeel dat Nokia er alles aan gelegen is om deze telefoon tot op het laatste moment te ondersteunen en van extra's te voorzien, hierbij kun je denken aan software zoals:
  • Nokia Drive (gratis offline navigatie)
  • Nokia Maps (Bingmaps alternatief)
  • Nokia Music (gratis streaming/offline muziekmix)
  • Nokia Store
  • Nokia CityLens
Voor de rest zijn de specificaties bijna allemaal gelijk of beter aan dat van de concurrentie.

Als je je zorgen maakt over de hoeveelheid applicaties dan kan ik die zorgen niet helemaal weg nemen. Maar Microsoft heeft als doel gesteld om 100.000 applicaties te hebben in 3 maanden en de verwachting is dat er 400 miljoen apparaten verkocht gaan worden met Windows 8 in één jaar. Als je dat vergelijkt met IOS voor de ipad, iphone en ipod dan zie je dat er dan bijna evenveel gebruikers zijn. Dus zou dat ook zeker de interesse van ontwikkelaars moeten trekken.

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
737freak schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:49:
Ik zoek een moderne, high-end smartphone met goede specs en een strak design. Op dit moment staan features op de 1e plaats en het budget op de 2e plaats.

- maximaal 4,5" en het liefst 4,3"
- minimaal 720x1280
- CPU: S4 Snapdragon of S4 Pro (Krait) (o.i.d)
- RAM: minimaal 1GB, het liefst 2GB
- opslag: minimaal 16GB
- minimaal 1080p video capture (voor en achter)
- LTE
- NFC
- microSD slot
Zet je die eisen in de PW, dan komt er letterlijk geen enkel resultaat uit.
(waarom je LTE zou willen is me overigens een raadsel).

Het dichtst in de buurt komt nog een Samsung S3, Sony Xperia T of een LG Optimus 4x hd.

Misschien dat je aan kunt geven waarom je bijv. specifiek een Snapdragon wilt en maximaal een 4,5" scherm, en of er punten bij zitten waar je zwaarder aan tilt en welke minder? :)

[ Voor 0% gewijzigd door Bluepenguin op 21-10-2012 18:14 . Reden: typo ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

thomasvant schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:37:
En een 4.7 inch scherm is helemaal niet zo groot hoor; kan je nog heel makkelijk bedienen met 1 hand, en dat zegt een 14 jarige.
Ik heb de Galaxy S3 en Sony Xperia T in handen gehad en vond ook die laatste nog aardig fors. Wat ik er vooral niet mee kan is met mijn rechterduim de notificatiebalk uitklappen (je weet wel, dat ding dat je van boven naar beneden moet swipen) en daarna weer inklappen (en dan dus van onder naar boven swipen). Ook typen wordt daardoor vrij lastig omdat je (ik iig) net niet helemaal met mijn rechterduim in de linkeronderhoek van het toetsenbord kan komen. Met mijn huidige Galaxy S kan dat allemaal nog wel prima, met de S3 is dat voor mij eigenlijk niet meer te doen en met de Xperia T is het erg krap.

Dus "heel makkelijk bedienen met 1 hand" hangt wel degelijk sterk van je handen af (zo klein zijn de mijne ook weer niet), wat je wilt bedienen en hoe bereid je bent het toestel op de puntjes van je vingers te laten balanceren...

Ik heb zelf ook ongeveer hetzelfde wensenlijstje als de topicstarter, hoewel ik het type cpu dan weer minder boeiend vind en vooral meer dan 16GB opslag erin wil (maar dat mag ook via een sd-kaartje). Bovenaan mijn voorkeurslijstje staat momenteel de Motorola Razr M, maar aangezien die momenteel alleen in de USA te koop (en dan alleen als CDMA-variant) is heb ik weinig hoop dat die ooit in Nederland uit komt. De Razr I (met Atom ipv Snapdragon) is nagenoeg hetzelfde en is in ieder geval in de UK en Frankrijk te koop, maar ook daarvan is het maar afwachten of het wel in Nederland komt :(

Gelukkig heb ik nog wat geduld, wellicht komt er wat interessants als opvolger voor de HTC One S of toch nog wat meer concurrentie met vergelijkbare afmetingen als de iPhone 5. Die laatste is qua afmetingen wmb erg geschikt... jammer alleen dat ie zo duur is en niet zo makkelijk van Android is te voorzien :+

• BroodjeBami
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-11 16:35
Het is op dit moment onmogelijk om aan al je vereiste te voldoen. Je móet dus een paar offers maken. Ik weet niet welke punten meer van belang zijn voor jou en welke punten minder, maar op basis van wat je zegt zijn de beste opties:

HTC One S: Zeer snelle telefoon (dual-core krait processor, behoort zeker nog tot de top van het moment), 4.3 inch, één van de beste telefoons op gebied van bouwkwaliteit.
Minpunten: scherm resolutie is maar qHD, niet dé snelste telefoon en geen NFC, geen Micro SD slot

Nexus 4: Volgens de geruchten (die overigens de hele technologie wereld voor zo'n 99% geloven); Zeer snelle telefoon (quad-core krait processor, zo'n beetje de beste van het moment). Zeer goed scherm (op basis van reviews van de LG Optimus G) en altijd de nieuwste Android versie, dus Android 4.2 is zeker geen probleem. En deze heeft waarschijnlijk 2 GB ram. Een echt beest op hardware gebied dus. (Op software gebied ook.
Minpunten: scherm is te groot (4.7 inch), geen Micro SD slot

Samsung Galaxy S3: Op het moment één van de top telefoons, een SD kaart en tál van features (waarvan 50% overbodig) waarmee je wel een tijdje zoet mee bent.
Minpunten: (Mening gebaseerd) Touchwiz, scherm is te groot (4.7 inch), niet de beste bouwkwaliteit.

LTE kan je denk ik op het moment wel vergeten, aangezien er nog geen enkele telefoon te koop is in Nederland waarvan volledig bevestigd wordt door de fabrikant dat hij in de toekomst alle frequenties zal ondersteunen in Nederland. Is dit wél een vereiste dan zal ik me geld leggen op de Nexus 4 (daar is nog niks bekend over 4G ondersteuning in Europa, maar wel heel goed mogelijk dus) of de iPhone 5 (die ondersteunt in ieder geval een deel van de frequenties in Europa, verbeter me als ik fout zit).

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:34
Nogmaals waarom de nokia lumia 920 niet meenemen in de vergelijking?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:23
Zou voor de nexus 4 gaan, die 0,2" zit je toch altijd boven je max 4,5". Je moet alleen bedenken of je zonder sd slot kan

Strava

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

BroodjeBami schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:37:
...
HTC One S: Zeer snelle telefoon (dual-core krait processor, behoort zeker nog tot de top van het moment), 4.3 inch, één van de beste telefoons op gebied van bouwkwaliteit.
Minpunten: scherm resolutie is maar qHD, niet dé snelste telefoon en geen NFC, geen Micro SD slot
...
One S heeft veel last van homebutton-probleem. Ik had bijna dezelfde gekocht, maar teveel mensen hebben dit probleem mochten ze op GPRS snelheid terug vallen.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Wat ga je precies met je toestel doen? Ik vind je motto 'als je iets doet, doe het dan goed' prima, maar als je alleen de NU app wilt gaan gebruiken met je nieuwe toestel dan is het wel enorme overkill. Probeer eens voor jezelf op een rijtje te zetten waarom je bepaalde features wilt (bijvoorbeeld groot scherm voor gamen).

Beschrijf verder ook waarom je, met generieke specs, geen Samsungs in je lijst hebt meegenomen. Is dat toeval of bewust gedaan? Ook mis ik accuduur als eis, in mijn ogen belangrijker dan Dual/Quad core, LTE, Android 4.2 etc.
Pagina: 1