AMD Sata Controller installeren Windows 7 met Asrock A75M-IT

Pagina: 1
Acties:

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10-2025
Ik ben momenteel bezig met een PC te bouwen. Nu wil ik graag Windows (7) installeren op mijn SSD, maar deze wordt niet herkend bij installatie. Windows vraagt om drivers, nu heb ik de bijgeleverde CD bij m'n MOBO gekopieerd op een stick. De drivers mappen.

Als ik naar op de usb navigeer dan vind windows telkens geen drivers. Na wat trail and error krijg ik de drivers te zien, maar nadat het is geinstalleerd werkt het nog steeds niet.

Toen ging ik onderzoeken en googelen en kwam ik op deze site:

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2249639

Ik krijg de zelfde foutmelding, maar helaas werkte de oplossing die daar werd verteld bij mij niet.

Wat doe ik fout ? Ik zit hier nu al meer dan een uur op te klooien.

SSD wordt herkend in de BIOS.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
download de nieuwste drivers op de site van je mainboard.
die op de cd zijn mischien te oud

• Gruijters
Ik heb een DVD drive geleend, want ik werd er helemaal gek van. Image bestand op USB zal wel niet goed zijn geweest.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44
Dus je draaide de Windows setup van USB? Deze heeft namelijk soms problemen met USB3.0 controllers en dan krijg je dezelfde soort meldingen.

• Gruijters
Jep, voorheen nooit problemen mee gehad. Nadat ik heel het internet had afgestruind en elke oplossing en driver had geprobeerd kwam ik tot het grandioze idee om een sata dvd drive aan te sluiten. Vervolgens ging de installatie vlekkeloos!