Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PiBfJOmjYQQruJtQ8qJ0jObY/full.jpg

Wat is KakaoTalk

KakaoTalk is net als het alom bekende Whatsapp een gratis chatprogramma voor op je smartphone, ook wel een SMS vervanger genoemd. KakaoTalk komt oorspronkelijk uit Zuid-Korea en heeft dan ook voornamelijk veel Zuid-Koreaanse gebruikers. Het is derhalve ook niet bekend hier in het westen. Ik heb de applicatie zelf leren kennen toen ik in Zuid-Korea was en daar vrienden heb gemaakt waarmee ik nu dus via KakaoTalk communiceer (naast Facebook natuurlijk).

Beschikbaarheid

KakaoTalk is voor iOS, Android, BlackBerry (≥5.0), Windows Phone en Bada beschikbaar. Voor al deze besturingssystemen is de applicatie gratis. Wel zijn er enkelen verschillen tussen de features per besturingssysteem.

Features

• High quality of Free call with funny voice filters (niet voor BlackBerry, Windows Phone en Bada)
  • Fast and stable message transmission
  • Group chat with unlimited # of friends
  • Support iOS, Android, BB, Bada and WP ‬
  • 250+ cute moving emoticons
  • Photo, video, sound recording and contact information share
  • All data completely encrypted ‬
  • Support for 12 languages
  • K-pop & Local Star Friends (Plus Friends)
  • Walkie-talkie (niet voor alle besturingssystemen, i.i.g. niet voor Windows Phone)
  • First ISO 27001 certified mobile messenger
  • User's own KakaoTalk theme
  • Search friends with ID
  • No annoying banner ads at all
Grote verschil per besturingssysteem is dus dat alleen iOS en Android voice chat hebben, maar het is zeer waarschijnlijk dat de andere besturingsstem KakaoTalks nog een update krijgen zodat ook voor deze besturingssystemen voice chat beschikbaar komt. Verder heeft de Windows Phone versie van KakaoTalk de mogelijkheid tot het sturen van tekeningen.

Wat maakt KakaoTalk zo goed t.o.v. Whatsapp

Ik heb zelf een Windows Phone en heb alleen ervaring met Whatsapp en het grote verschil t.o.v. Whatsapp is dat het volledig gratis is terwijl Whatsapp slechts één jaar gratis is. KakaoTalk is voor alle besturingssystemen gratis zonder voorwaarden o.i.d.

KakaoTalk dient net als Whatsapp geactiveerd te worden d.m.v. telefoonnummer verificatie (via SMS of via bellen).

Downloaden

KakaoTalk kan gedownload worden via de officiële KakaoTalk site.

Vragen, ervaringen en opmerkingen

Plaats gerust vragen en ervaringen m.b.t. KakaoTalk in dit topic, daarvoor heb ik het namelijk aangemaakt. Heb je verder opmerkingen en of tips m.b.t. dit topic dan hoor ik ze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-05 22:02

yzx

Had het even gebruikt met een de Bada OS, moet zeggen dat het wel fijn werkte maar heel graag batterij at over 3G+ verbinding tov een andere vergelijkbare IM programma.

Het was wel snel, maar ken bijna niemand die het gebruikt in mijn vriendenkring

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
yzx schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:29:
Had het even gebruikt met een de Bada OS, moet zeggen dat het wel fijn werkte maar heel graag batterij at over 3G+ verbinding tov een andere vergelijkbare IM programma.
Dat heb ik nog niet gemerkt. Kun je zien hoeveel data een bepaalde applicatie gebruikt op jou telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-05 22:02

yzx

Niet per direct op mijn telefoon,

Wel via de website provider, maar dit ging over luttele kb's en lag eigenlijk niet hoger dan een vergelijkbaar IM gesprek van dezelfde lengte.

Maar heb het getest toen ik nog op BADA 1,2 zat. Nu met de BADA 2,0 is dit misschien veel beter

[ Voor 21% gewijzigd door yzx op 15-10-2012 20:13 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-05 21:18
Na alle discussie met de koop van WhatsApp door Facebook, ben ik benieuwed wat mensen van deze app vinden. Ik heb een post voorbij zien komen van telegram maar niet van deze app.
Ik zelf vind het er erg goed uit zien, beter dan Telegram. Paar mooie functies, vooral de poll en afspraak functie ziet er erg handig uit. Ik vind het altijd er lastig om dingen de plannen via WA.

Om de discussie weer op te starten. BUMP.