Toon posts:

HDD laptop icm caddy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een Dell Lattitude E5520 waar ik een passende HDD caddy voor heb besteld. Ik wil er graag een 7200rpm schijf in plaatsen, mijn vraag is of deze gaat deze passen: pricewatch: Hitachi Travelstar Z7K500 HTS725032A7E630, 320GB SATA-600, 32MB, 7200rpm

Ik ben een beetje in de war door de sub categorie 'notebook harde schijven' binnen 'harde schijven intern'. Ik weet niet wat het onderscheid is en ook niet wat er nu precies in zo'n caddy past.

Bedankt!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Misschien handig als je erbij vermeld welke caddy het is.
Heb je al eens gezocht op afmetingen van harddisks? Dan zul je tot de conclusie komen dat notebook harddisk 2,5" zijn en "normale" desktop harddisk 3,5" in breedte. De categorie "notebook harde schijven" is de kleine categorie die in notebooks past.
Heel eerlijk gezegd: als je niet weet wat er wel en niet in je caddy/notebook gaat, laat het dan door een persoon doen die er meer verstand van heeft.
Hiermee wil ik je niet tegen het zere been schoppen, maar ik zou het zonde vinden als er door onkunde iets gesloopt worden, en jij ook wel denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je hulp, ik wil inderdaad niet dat er iets kapot gaat, vandaar dat ik het even wilde checken. Het zou heel makkelijk moeten zijn, heb al een instructie filmpje gezien. Ik heb de volgende caddy besteld: http://hddcaddy.nl/2012/1...-2nd-hdd-hardeschijf-ssd/

Zal dat werken met de gelinkte hard drive denk je?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik zal je verklappen dat de harddisk die jij in gedachten hebt een 2,5" harddisk is ;) Al zou ik 3 tientjes meer uitgeven met als uitkomst 3x zoveel opslagruimte:
pricewatch: Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB SATA-600, 8MB, 5400rpm

Een 7200rpm harddisk is leuk, maar totaal niet interessant als je er geen programma's vanaf gaat draaien. Puur voor opslag en download is een 5400rpm disk meer dan genoeg. Heb zelf een ssd en een 500gb harddisk in mijn laptop en heb echt geen problemen dat hij iets langzamer draait. De throughput zal ongeveer gelijk zijn, alleen de accestijden zijn iets lager. Maargoed, dat is jouw afweging.

[ Voor 37% gewijzigd door Bartjezz op 13-10-2012 20:09 . Reden: Onderbouwing keuze ]

Verwijderd

Topicstarter
Top, bedankt!

De Hitachi heeft helaas slechts een rotatiesnelheid van 5400rpm icm een laag cache en ik heb ten minste 7200rpm nodig, maar thanks voor de tip.