Game PC van ongeveer €700

Pagina: 1
Acties:

• Glandur
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:28
Beste allemaal,
Ik ben van plan om mijn huidige computer te gaan vervangen door een zelfbouw computer. Ik heb zelf al een lijstje samengesteld, maar aangezien dit mijn eerste keer is dat ik zelf alle componenten bij elkaar zoek, zou ik het fijn vinden om te horen wat jullie ervan vinden, en wat beter kan.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om voornamelijk spellen zoals Battlefield 3, Guild Wars 2, Borderlands 2 te gaan doen. Ik speel voornamelijk shooters.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer €700 euro. Dit mag een beetje uitlopen tot ongeveer €750.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Een beeldscherm (met resolutie 1680*1050) heb ik al, en deze neem ik ook mee. Toetsenbord en muis heb ik ook al.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Hier heb ik niet echt eisen/wensen. Ik zou het wel fijn vinden als de PC niet te veel geluid produceert (geen eis).

Wat ik zelf al heb samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 67,-€ 67,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,82€ 14,82
1Antec Three Hundred€ 47,95€ 47,95
1Gigabyte GV-N660OC-2GD€ 201,10€ 201,10
1Intel Core i5 3470 Boxed€ 172,30€ 172,30
1XFX Pro 550W€ 55,90€ 55,90
1Samsung 830 series 128GB€ 89,38€ 89,38
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 33,45€ 33,45
1MSI B75MA-P45€ 54,95€ 54,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 736,85

Ik heb nog wel een vraagje over Windows 7. Kan ik deze 'overdragen' van mijn huidige computer? Ik weet nog niet wat ik ga doen met mijn huidige computer als ik een nieuwe pc heb, maar ik ga hem mogelijk verkopen. Wat is dan het verstandigst om te doen?

PS: Ik ben niet van plan om te gaan overklokken

• Clyde the Frog
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-07-2025
Voor het spelen v/d door jou genoemde games is dit systeem voldoende capabel.
Als je echt een graphics freak bent (zoals ik) Dan zou ik voor een i7 gaan.
De graka is naar mijn weten goed genoeg maar ik moet wel zeggen, ik ben een ATI freak en weet dus niet zoveel van Nvidia kaarten..

Wat betreft het overzetten van de OS: Als je de registratie-code achterhaald en een nieuwe install doet en vervolgens deze code invoerd, dan moet het goedkomen.

Maar als ik jou was zou ik hem er gewoon op laten staan voor de koper en voor je eigen systeem een nieuw OS installeren. (Geen Win 8 maar dat is smaak gerelateerd)

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Clyde the Frog schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 02:30:
Complete onzin.
Wat een i7 meer heeft dan een i5, is hyperthreading.. en wat gebruiken zowat alle games niet? inderdaad, hyperthreading ;)

Voor de rest ziet deze setup er goed uit ;)
Alleen opletten dat je de ssd aan de enigste Sata-600 aansluit

[ Voor 15% gewijzigd door SmokingCrop op 14-10-2012 02:38 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:40

D4NG3R

kiwi

:)

Clyde the Frog schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 02:30:
Omdat een i7 toegevoegde waarde heeft boven een i5 :F . Edit: Voor de TS zijn eisen that is.

Om toch even iets toe te voegen: Ben je van plan om bij deze monitor te blijven voor de komende tijd? De HD7870 presteert namelijk ietsje beter als je nog naar een hogere resolutie gaat.

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 14-10-2012 02:38 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:34
Als je een echte graphics freak bent dan neem je een betere grafische kaart.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 03:02:
[...]

Zouden de zo vriendelijk kwakende heren Clyde the Frog & blowende SmokingCrop ajb een beetje op hun taalgebruik willen letten. _/-\o_

"achterhaald / invoerd en enigste" kan anno 2012 egt niet meer hoor. :F
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/262/ , http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/enigste :F

en daarbij ben je offensief tegen mij bezig, want ik heb nog nooit een sigaret of gelijk wat gerookt.. :+

OCD much? (en daarbij heb je nog niets On-topic gezegd in deze post)

[ Voor 10% gewijzigd door SmokingCrop op 14-10-2012 09:20 ]

• Glandur
D4NG3R schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 02:34:
[...]

Omdat een i7 toegevoegde waarde heeft boven een i5 :F . Edit: Voor de TS zijn eisen that is.

Om toch even iets toe te voegen: Ben je van plan om bij deze monitor te blijven voor de komende tijd? De HD7870 presteert namelijk ietsje beter als je nog naar een hogere resolutie gaat.
Ik ben nog niet van plan om deze te gaan vervangen op korte termijn, maar in de toekomst zal ik deze mogelijk wel vervangen voor een met een hogere resolutie. Maar tot nu toe ben ik tevreden met mijn huidige monitor.

Ik had al wel gezien dat er maar een sata-600 aansluiting was, en deze was ik ook zeker van plan om te gaan gebruiken voor de SSD, maar alsnog bedankt voor de tip :) .

Ik zat nog een beetje rond te kijken in de Pricewatch, en kwam deze case tegen (pricewatch: Antec Three Hundred Two). Is deze de moeite waard (het enige verschil is volgens mij de USB 3.0 aansluiting voorop)? Ik heb namelijk wel een USB 3.0 usb stick die ik redelijk vaak gebruik.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Glandur
Maar raden jullie mij een andere videokaart aan, of presteert deze prima met de resolutie die ik ga gebruiken (blijft waarschijnlijk 1680*1050)? Zoals ik de review van vandaag zie (kijkend naar de EVGA GTX 660, zijn de prestaties daarvan zeer goed. Wat ik het grote verschil tussen deze kaart en Gigabyte versie die ik in mijn lijstje heb staan (behalve de 'Nominale snelheid videochip')? Ook zag ik de de Gigabyte versie koeler blijft dan die dan EVGA

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-03 15:15
Op een resolutie van 1680*1050 kom je zelfs met een 7850 1GB toe om BF3 quasi op ultra te spelen.

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Heb je, naast de in de topic-start genoemde eisen, nog wensen op het gebied van bijv. geluid?
Volgens de review van Tweakers van de 300 kast, is de 200 van Antec nog een klein stapje stiller, al heeft deze een stapje minder mogelijkheden om de fansnelheden te regelen.
Dat kan wel een duidelijk nadeel zijn van de 200 als je gaat gamen, maar misschien wilde je ook de fans zelf vervangen? dan is het allicht minder een punt.

[ Voor 18% gewijzigd door Bluepenguin op 16-10-2012 18:03 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• Glandur
Bluepenguin schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:01:
Heb je, naast de in de topic-start genoemde eisen, nog wensen op het gebied van bijv. geluid?
Volgens de review van Tweakers van de 300 kast, is de 200 van Antec nog een klein stapje stiller, al heeft deze een stapje minder mogelijkheden om de fansnelheden te regelen.
Dat kan wel een duidelijk nadeel zijn van de 200 als je gaat gamen, maar misschien wilde je ook de fans zelf vervangen? dan is het allicht minder een punt.
De enige wens blijft dat ik liever niet een PC heb die super veel lawaai maakt. Ik was niet van plan om de meegeleverde fans te vervangen. Ik heb echter niet echt een goed idee hoeveel 57 dB is. Ik zou dan ook niet weten hoeveel geluid mijn huidige computer (Medion Akoya P6310 MD8342) produceert.

• Bluepenguin
  • Niet online
Glandur schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:38:
[...]

De enige wens blijft dat ik liever niet een PC heb die super veel lawaai maakt. Ik was niet van plan om de meegeleverde fans te vervangen. Ik heb echter niet echt een goed idee hoeveel 57 dB is. Ik zou dan ook niet weten hoeveel geluid mijn huidige computer (Medion Akoya P6310 MD8342) produceert.
57dB is vrij stevig, althans voor een geluid dat er vrijwel continue is. Gelukkig gaat het daarbij om het maximum, dat je waarschijnlijk alleen tijdens het gamen zult tegenkomen :)
De 200 is dan een duidelijke stap stiller volgens de review.
Vroeg daarom ook naar wat je wilde qua geluid, want bij dat stevige gamen denk ik dat deze kast toch bij zwaardere belasting, het geluid van cpu/gpu minder goed kan dempen.
Misschien dat je dan wat wilt met dempingsmateriaal? Of misschien een andere kast?

Heb zelf daar enige ervaring mee, lang niet zo veel als de tweakers die hier beter in thuis zijn, maar kan je wel zeggen dat t een verschil kan maken om te kiezen voor een kast met betere demping.

Eerste wat me te binnen schiet qua kast die niet enorm duur wordt & dempingsspul er al in heeft, is een Cooler Master CM 690 II Advanced. Wel een redelijk prijsverschil met de Antec, ook al krijg je een stuk meer kast. (zag, dat er meerdere in V&A van staan, dus ... ;) )
En dit zeg ik niet om reclame te maken, of wat ook, maar is simpelweg omdat ik m ken van een mooie review die Tweakers er van heeft gemaakt een tijdje terug :)
Hopelijk kan een andere tweaker, die beter thuis is in de behuizingen je daarmee verder helpen dan ik.

De best buy guide van afgelopen maand, raadt in ieder geval voor een systeem van ca. €650,- een Antec 200 aan. Of voor de stap duurdere mainstream game-pc, een Corsair Carbide 300R.
Snap je ook waarom ik de 200 vermeldde in m'n eerdere post :+

Bij die demping kan ik je uit eigen ervaring wel wat zeggen, over het algemeen werken dempingsmatten vooral goed naar mijn idee als je het geluid wat 'milder' wilt maken. Dus het grootste deel van het geluid blijft wel, maar alles wordt A) iets gedempt en B ) wat minder 'scherp' voor het gehoor, omdat de pieken van de meest nadrukkelijk aanwezige tonen ook minder op de voorgrond komen.
Is meestal niet heel veel werk*, en met goede materialen valt er een stap(je) winst te behalen.
*vooral de zorgvuldigheid die je nodig hebt om te bepalen waar de matten kunnen en het op maat maken kost tijd, het aanbrengen op zich is niet lastig.

Maar misschien is geluid voor jou eigenlijk niet zo'n issue, dan zou ik bovenstaande vergeten en voor een Antec gaan.

[ Voor 0% gewijzigd door Bluepenguin op 18-10-2012 22:44 . Reden: tiepvout ]

• Glandur
Bluepenguin schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:40:
[...]

[...]

Maar misschien is geluid voor jou eigenlijk niet zo'n issue, dan zou ik bovenstaande vergeten en voor een Antec gaan.
Heel erg bedankt hiervoor! Ik weet alleen niet of ik €30,- de moeite waard vind voor de Cooler Master CM 690 II Advanced. Ik kom dan ook boven mijn budget uit (en dan moet er ook nog Windows 7 bij ;) ). Ik zal hier nog even over nadenken. De Corsair 300R past echter nog wel in mijn budget.
Op internet vind ik echter wel wat wisselende resultaten op gebied van de hoeveelheid dB bij de Antec. Dit hangt natuurlijk ook af van de componenten die zitten in hun testsystemen. Bijvoorbeeld bij AnandTech krijgen ze resultaten van ~ 42 dB. Dit is een heel stuk lager dan de 57 dB hier bij tweakers. Ik ga hier dus nog even over nadenken. Maar in ieder geval bedankt!

• Bluepenguin
  • Niet online
Glandur schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:06:
[...]

Heel erg bedankt hiervoor! Ik weet alleen niet of ik €30,- de moeite waard vind voor de Cooler Master CM 690 II Advanced. Ik kom dan ook boven mijn budget uit (en dan moet er ook nog Windows 7 bij ;) ). Ik zal hier nog even over nadenken. De Corsair 300R past echter nog wel in mijn budget.
Op internet vind ik echter wel wat wisselende resultaten op gebied van de hoeveelheid dB bij de Antec. Dit hangt natuurlijk ook af van de componenten die zitten in hun testsystemen. Bijvoorbeeld bij AnandTech krijgen ze resultaten van ~ 42 dB. Dit is een heel stuk lager dan de 57 dB hier bij tweakers. Ik ga hier dus nog even over nadenken. Maar in ieder geval bedankt!
Graag gedaan! Kan me goed voorstellen dat je t een stap te ver vindt gaan.
Mocht je de CM 690 toch leuker vinden op zich, zag zojuist dat er op dit moment 3 stuks in de V&A staan.

In ieder geval succes ermee! Een nieuwe zelfbouw is altijd leuk :)

• Glandur
Ik denk dat dit hem dan uiteindelijk zal gaan worden. Heb het moederbord aangepast naar een met wat meer sata-600 aansluitingen voor maar een paar euro meer (is deze verder ook een echt verbetering?) Ook heb ik er alvast een Windows 7 versie bijgezet (makkelijker qua verzendkosten berekenen :)).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,99€ 167,99
1Asrock B75 Pro3-M€ 58,30€ 58,30
1Gigabyte GV-N660OC-2GD€ 201,10€ 201,10
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 65,90€ 65,90
1Antec Three Hundred Two€ 53,40€ 53,40
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 82,50€ 82,50
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 32,45€ 32,45
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,45€ 15,45
1XFX Pro 550W€ 54,90€ 54,90
1Samsung 830 series 128GB€ 87,99€ 87,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 819,98

Ik ga geen fans aanschaffen bij deze kast, maar ik zit wel na te denken om stoffilters te plaatsen op de plekken waar dan geen fans zitten (waar de lucht dus naar binnen wordt gezogen).
Pagina: 1