Sinds een tijdje slaat de bios van mijn Nettop pc (Shuttle XS35GT) de instellingen niet meer op. Dit is erg irritant, omdat hij daardoor de twee externe schijven telkens vooraan de Bootvolgorde zet.
Ik wil dat hij direct vanaf de HDD opstart, maar die komt nu op de 4e plek (USB, USB, CD/DVD, HDD).
Wanneer ik alles weer instel zoals ik wil: HDD op 1, de rest disable en kies Save Changes and Exit slaat hij niets op. Na het opslaan herstart hij en wat doet hij..probeert te booten vanaf de externe schijven. Gevolg, de PC boot niet meer, of duurt erg lang (blijft zoeken op de externe schijf met knipperende underscore).
Eerste waar ik aan dacht (al zou ik het gek vinden, het systeem is nog niet zo oud) is dat de battery niet meer goed was. Deze doorgemeten en geeft 3.09V, lijkt me dus prima.
Bios opnieuw geflashed, geen effect.
Geheugen opnieuw geplaatst, omgewisseld, geen effect.
Er zitten geen jumpers op het moederbord om een reset o.i.d. uit te voeren.
Iemand nog een idee? Het is behoorlijk irritant.
Ik wil dat hij direct vanaf de HDD opstart, maar die komt nu op de 4e plek (USB, USB, CD/DVD, HDD).
Wanneer ik alles weer instel zoals ik wil: HDD op 1, de rest disable en kies Save Changes and Exit slaat hij niets op. Na het opslaan herstart hij en wat doet hij..probeert te booten vanaf de externe schijven. Gevolg, de PC boot niet meer, of duurt erg lang (blijft zoeken op de externe schijf met knipperende underscore).
Eerste waar ik aan dacht (al zou ik het gek vinden, het systeem is nog niet zo oud) is dat de battery niet meer goed was. Deze doorgemeten en geeft 3.09V, lijkt me dus prima.
Bios opnieuw geflashed, geen effect.
Geheugen opnieuw geplaatst, omgewisseld, geen effect.
Er zitten geen jumpers op het moederbord om een reset o.i.d. uit te voeren.
Iemand nog een idee? Het is behoorlijk irritant.