Welke kant-en-klare webshop?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.676 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrie92
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-07 14:08
Beste iedereen,

Op het werk zijn wij opzoek naar een webshop die we gewoon kant en klaar kunnen kopen, en alleen nog maar hoeven aan te passen. Ik heb al een tijdje lopen zoeken maar kan niet echt wat vinden wat bij ons past. Wij hebben namelijk twee eisen aan het hele systeem. Wij verkopen namelijk rolluiken en dit is maatwerk, nu willen wij graag dat eventuele klanten hun maten kunnen invullen op de website en dan komt er aan de hand van die maten een prijs te staan. Ook met de webwinkel overweg kunnen met multisafepay. Dat zijn de enigste eisen die er zijn aan de webshop.

Een van de dingen die ik heb gevonden is Logivert en Shopfactory alleen die kunnen niet overweg met het maatwerk.

Mijn vraag is aan jullie of jullie enige suggesties hebben voor een kant-en-klare webshop die overweg kan met die 2 eisen?

Wij willen de hosting ook graag zelf houden, en geen maandelijkse kosten (voor support wel natuurlijk, maar niet voor de software).

Bedankt,

Met vriendelijke groet,
Bernd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360606

Je zou eventueel zelf een script kunnen (laten) maken waarin de klant de maten kan opgeven en vervolgens de prijs uitrekent (en eventueel de levertijd). Vervolgens kan je hier direct een product van maken als de klant op: bestel drukt. (koppeling met adminpaneel / database) En daarna direct redirecten naar de zojuist gemaakte productpagina.

Maja, dat is natuurlijk niet kant en klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 360606 op 13-10-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-07 09:29

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik heb niet direct tips voor een specifieke webshop. Ik vrees alleen wel dat als jullie al maatwerk leveren, je niet een kant-en-klare webshop zult vinden welke daar geschikt voor is. Zo'n webshop zal namelijk moeten worden afgestemd op jullie maatwerkeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrie92
Bastiaan schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:17:
Ik heb niet direct tips voor een specifieke webshop. Ik vrees alleen wel dat als jullie al maatwerk leveren, je niet een kant-en-klare webshop zult vinden welke daar geschikt voor is. Zo'n webshop zal namelijk moeten worden afgestemd op jullie maatwerkeisen.
Ik denk inderdaad dat we daar ook op uitkomen. Maar we blijven nog even doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Magento kan dit prima ;) .

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 15:00
Onderschat een webwinkel niet.
Wat je wilt komt altijd wel maatwerk bij kijken, eigenlijk bij iedere webwinkel wel.
Bij bijna ieder pakket kun je wel de gewenste functionaliteit maken, in ieder geval bij Magento, osCommerce en prestashop is mijn ervaring.
Maar het hebben van een webwinkel is altijd investeren, is die bereidheid er niet begin er dan niet aan want dat is zonde (kost uiteindelijk enkel tijd en dus toch geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 16:42
Magento moet dit volgens mij ook wel heel eind kunnen. Nadeel is dat je thema even wat moeite gaat kosten.
MSP koppeling is er (plugin via MSP zelf, werkt goed), alleen even kijken hoe je je maatwerk wil integreren. Je kan standaard producten wel eigen eigenschappen geven met een meerprijs, misschien dat het op die manier kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

Is Drupal niks? Heb zelf wel eens gespeeld met Drupal Commerce, en dat leek alleszins aardig. Multisafepay zijn twee modules voor, maar er zijn echt honderden anderen die wellicht ook maatwerk-functionaliteit kunnen bieden. En zo niet, dan is het behoorlijk uitbereidbaar, wellicht een consultant wat tijd in laten steken?

[ Voor 21% gewijzigd door RSpliet op 13-10-2012 22:20 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-07 23:38
Magento biedt bijna alles wat je nodig hebt. Als je de maten van de rolluiken helemaal vrij instelbaar wilt hebben (dus op de centimeter te bepalen door de koper qua hoogte / breedte / enz), dan zal dit een maatwerkextensie moeten zijn verwacht ik. Een goede Magento-developer maakt een thema op maat voor je, met deze "rolluik-extensie" erbij en MultiSafePay erin gekoppeld. Zal enkele tienduizenden kunnen kosten, afhankelijk van de kwaliteit die je verwacht. Er zijn vast partijen die het voor enkele duizenden voor je doen, maar verwacht dan niet teveel. Voor een webwinkel met een goede marge, genoeg marketing en een goed uitgedacht plan is het over het algemeen slimmer om een professionele partij in de arm te nemen en te investeren in kwaliteit. osCommerce en Prestashop zijn ook vrij populaire pakketten, zou goed kunnen dat die vergelijkbaar resultaat kunnen leveren (geen ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 14:46
Je kunt ook eens kijken naar ePages (http://www.epages.com/).
In Nederland kun je ook shops huren die daarop draaien.
Het rolluiken idee zal wel maatwerk zijn. Je zou geluk moeten hebben als je een webshop tegenkomt die zoiets standaard heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:41
geert1 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:26:
Magento biedt bijna alles wat je nodig hebt. Als je de maten van de rolluiken helemaal vrij instelbaar wilt hebben (dus op de centimeter te bepalen door de koper qua hoogte / breedte / enz), dan zal dit een maatwerkextensie moeten zijn verwacht ik. Een goede Magento-developer maakt een thema op maat voor je, met deze "rolluik-extensie" erbij en MultiSafePay erin gekoppeld. Zal enkele tienduizenden kunnen kosten, afhankelijk van de kwaliteit die je verwacht. Er zijn vast partijen die het voor enkele duizenden voor je doen, maar verwacht dan niet teveel. Voor een webwinkel met een goede marge, genoeg marketing en een goed uitgedacht plan is het over het algemeen slimmer om een professionele partij in de arm te nemen en te investeren in kwaliteit. osCommerce en Prestashop zijn ook vrij populaire pakketten, zou goed kunnen dat die vergelijkbaar resultaat kunnen leveren (geen ervaring mee).
Dat is wel een hele kluit geld, wat moet je wel niet voor een marge hebben? Zoveel rolluiken verkoop je denk ik niet op die manier en ik vermoed dat het is om de stroom mailtjes met prijsopgaves waar niets mee gebeurt in te dammen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:59

Vos

AFCA

Wat is het budget? En kant-en-klaar en dan de eis van prijzen aan de hand van maten, dat gaat niet echt samen.

Wil je de shop ook zelf aanpassen en onderhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
geert1 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:26:
Senor Sjon schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:13:
[...]

Dat is wel een hele kluit geld, wat moet je wel niet voor een marge hebben? Zoveel rolluiken verkoop je denk ik niet op die manier en ik vermoed dat het is om de stroom mailtjes met prijsopgaves waar niets mee gebeurt in te dammen.
Ik denk dat je voor minder dan 1000 euro klaar kunt zijn met Magento:

Thema van Template monster: Link en die een beetje laten bijschaven door een designer in de avond uurtjes
Multisafepay module instaleren (is gratis): Link
Extensie voor de maatvoering aanschaffen: Zoiets als dit of dit
Hosting hier bijvoorbeeld (leveren kant en klare paketten)

En er zijn een hele hoop partijen die eventueel kunnen helpen met Magento mocht je er zelf niet uitkomen. En met bovenstaand heb je al een goede start imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Offtopic: is magento ook te koppelen aan een ERP systeem als microsoft, sap of infor?
(klant besteld in webshop=>systeem plant productie, checkt voorraad/koopt in en verwittigd verkoop=>etc.etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

WimPliers schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:25:
[...]

[...]

Ik denk dat je voor minder dan 1000 euro klaar kunt zijn met Magento:

Thema van Template monster: Link en die een beetje laten bijschaven door een designer in de avond uurtjes
Multisafepay module instaleren (is gratis): Link
Extensie voor de maatvoering aanschaffen: Zoiets als dit of dit
Hosting hier bijvoorbeeld (leveren kant en klare paketten)

En er zijn een hele hoop partijen die eventueel kunnen helpen met Magento mocht je er zelf niet uitkomen. En met bovenstaand heb je al een goede start imo :)
Waar je even aan voorbij gaat:
- Die devver heeft een ontwikkelstraatje nodig
- je zult je payment plugin moeten laten certificeren
- waar val je op terug als er problemen zijn?
- Wie gaat het beheer over die webwinkel uitvoeren?

Als ik TS zo hoor heeft ie zelf geen kaas gegeten van dit soort zaken - anders zou ie het hier niet vragen ;) Betekent ook dat het beheer en de development van dat spul niet zelf gedaan kan worden. Dan moet je dus gaan uitbesteden.

Als ik TS was zou ik eens een business case schrijven voor dit gevalletje, kijken of het dan nog zo haalbaar is. Ik vermoed dat dit een gevalletje "directeur wil graag een nieuw speeltje / met zijn tijd mee" is. Prima, maar zonder fatsoenlijk naar de kosten / baten en haalbaarheid van diverse opties te kijken, te kostbaar en gedoemd te mislukken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 14:46
Dan moet je er misschien twee cases van maken:

1. Webwinkel
2. Script dat een totaal berekening maakt a.d.h.v. de details die in een formulier ingevuld worden. Deze worden dan aan de verkoopafdeling gemaild.

Zomaar even een webwinkel opzetten kost een bak met geld en levert misschien niet het resultaat op waar je naar op zoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:41
The Eagle schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:41:
[...]

Waar je even aan voorbij gaat:
- Die devver heeft een ontwikkelstraatje nodig
- je zult je payment plugin moeten laten certificeren
- waar val je op terug als er problemen zijn?
- Wie gaat het beheer over die webwinkel uitvoeren?

Als ik TS zo hoor heeft ie zelf geen kaas gegeten van dit soort zaken - anders zou ie het hier niet vragen ;) Betekent ook dat het beheer en de development van dat spul niet zelf gedaan kan worden. Dan moet je dus gaan uitbesteden.

Als ik TS was zou ik eens een business case schrijven voor dit gevalletje, kijken of het dan nog zo haalbaar is. Ik vermoed dat dit een gevalletje "directeur wil graag een nieuw speeltje / met zijn tijd mee" is. Prima, maar zonder fatsoenlijk naar de kosten / baten en haalbaarheid van diverse opties te kijken, te kostbaar en gedoemd te mislukken :)
Business case schrijven. :?
Ik ken het geval van de TS niet, maar veel van dit soort bedrijven zou nou geen multinationals. Een 24/7 uptime van de webwinkel lijkt me ook minder kritisch. Ik beschouw het dat bedrijf van TS het ziet als extra verkoopkanaal zonder zelf elke keer offertes uit te rekenen.

Je kan natuurlijk andere maatwerk winkels zoeken en kijken hoe zij het gedaan hebben.

Of anders (in standaard webwinkel format):
Categorie; Rolluik type A van/tot hoogte x, Rolluik type A van/tot hoogte x+10. Binnen de categorie dan de breedtes? Dan kan je de prijzen aangeven en mensen per artikel de maat laten aangeven? Kleur/afwerking variaties kunnen de meeste webwinkels in een artikel al aangeven met een dropdown menu.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Kijk ook eens naar PrestaShop zou ik zeggen. Werkt best lekker en soepel en is wel een stuk makkelijker (goed) op te zetten dan Magento.

[ Voor 5% gewijzigd door Soundless op 15-10-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrie92
Allereerst allemaal bedankt voor jullie reacties!

Ik heb bijna alle tips even mee genomen in overleg, en we zijn begonnen met het testen van PrestaShop, Magento en andere webwinkels die aan waren gegeven in jullie reacties. Helaas hebben geen van allen een oplossing voor ons gegeven.

Wij willen graag dat de website in ons eigen beheer blijft, en dat er geen ander bedrijf aan te pas hoeft te komen als er iets aangepast moet worden.

Onze online markt is te klein, denken wij, om een mooie naar onze wensen aangepaste magento shop aan te schaffen. Wij zijn wel een redelijke leverancier van zonwering en rolluiken en dergelijke in onze omgeving, maar online verkopen is toch een nieuw iets omdat het om maatwerk gaat. Wij willen dit graag uitproberen en daarom willen wij daar niet te veel voor betalen.

Nogmaal bedankt voor jullie reacties! Wij zoeken nog steeds door, en als er iemand is met een goeie tip, is dat altijd welkom!

Groeten,
Bernd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:24

MsG

Forumzwerver

Waarom vielen de geteste shops af? Dan kunnen wij gerichter meedenken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrie92
MsG schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:49:
Waarom vielen de geteste shops af? Dan kunnen wij gerichter meedenken.
Ik kon voor die shops geen module vinden voor het maatwerk. Er is wel naar gekeken om het te laten ontwikkelen, maar dan was het voor ons te duur. Ons budget lig rond de €300,-, natuurlijk geen hoofdprijs en dat maakt het voor ons zelf ook wel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:21
Berrie92 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:01:
[...]

Ik kon voor die shops geen module vinden voor het maatwerk. Er is wel naar gekeken om het te laten ontwikkelen, maar dan was het voor ons te duur. Ons budget lig rond de €300,-, natuurlijk geen hoofdprijs en dat maakt het voor ons zelf ook wel lastig.
Dat is exclusief de manuren die jij er insteekt neem ik aan ;)

Ik zou ook eerder adviseren om na te denken of je wel een webshop nodig hebt. Wellicht is er een veel simpelere manier om te bereiken waar volgens jullie de potentiële online klant op zit te wachten. Lees eens wat over het boek 'the lean startup' om jezelf te inspireren op het gebied van product-market fit en minimal viable product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:13
Je organisatie zal zich meer moeten inzetten voor het online kanaal; dit is half werk (qua budget). Als men een webshop wil "om een webshop te hebben", maar niet de voordelen ziet van bijvoorbeeld informatievertrekking, online zichtbaarheid, concurrentievoordeel en lagere belasting van de verkoopadministratie, kom je er niet. Zoals Senor Sjon al zei: neem de tijd om een business case te maken, beschrijf de verwachte besparingen en gebruik deze besparingen in je budget. De webshop hoeft zich ook niet in een maand terug te verdienen... 1-2 jaar is prima toch? Dit geeft jou meer mogelijkheden (meer budget) en uiteindelijk een beter overwogen keuze.

Qua webshop software: Je verkoopt een configueerbaar product; je wilt dus eigenlijk een zogenaamde "product configurator" in je website, zoals de verschillende maten kleding op bekende sites. Als iemand het al heeft ontwikkeld zal het waarschijnlijk nooit gratis beschikbaar zijn (zij hebben ook kosten gemaakt) en je gaat dan al gemakkelijk over je huidige budget heen. Ik zou kiezen voor de webshop software die je het meeste bevalt qua overige features én mogelijkheden biedt voor maatwerkmodules.

[ Voor 4% gewijzigd door AtomicWing op 27-10-2012 10:23 ]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283748

Onze webwinkel moet ook een prijs kunnen berekenen aan de hand van opgegeven maten. Hiervoor gebeuren wij Magento in combinatie met de volgende module: http://www.micosolutions....ation-pricing-for-magento

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-07 23:16
Een budget van 300 euro ... da's toch niet serieus, daarvoor kan je zelfs geen statische website laten maken door een student.

Nu, soms kan een hoger aankoopbudget ook interessant zijn hé: ofwel koop je iets aan van 2000 euro en zijn jullie er direct mee weg. Ofwel koop je iets van 250 euro en zit je ontwikkelaar daar 2 weken op te klooien. Waarbij je dus niet mag vergeten dat 1 uur van een interne ontwikkelaar het bedrijf vaak rond de 50 euro kost (loon, huur gebouw, werkplek, ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07 22:26
Ik heb wel erg goede ervaringen met OpenCart. Het leuke is dat je deze met een beetje hak/breek werk al erg snel custom kunt maken. Verder is deze lightweight en vraagt deze niet zoveel resources als Magento.

Dit pakket adviseer ik in situaties waar geld een issue is. De afmetingen van de rolluiken zou je vervolgens als options kunnen definiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berrie92
Dit pakket adviseer ik in situaties waar geld een issue is. De afmetingen van de rolluiken zou je vervolgens als options kunnen definiëren.
Klopt, en daar gaan we nu mee aan de slag. We zijn aan het kijken wie er een mooie module kan maken die overweg kan met de variërende maten van de rolluik.

[ Voor 4% gewijzigd door Berrie92 op 03-11-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

chime schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:05:
Een budget van 300 euro ... da's toch niet serieus, daarvoor kan je zelfs geen statische website laten maken door een student.
Maar wel een Indiër ;) Zet het voor de gein eens op Elance.com met dat budget. Krijg je vast wel reacties op.
Tip: Pak niet de goedkoopste/diegene die het het snelste claimt af te hebben, maar diegene die het beste engels spreekt en actief meedenkt (stel vragen als wat als X gebeurd?), want dat is een ramp met die gasten.
merauder schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:17:
PrestaShop kan dit ook op dezelfde manier :)

[ Voor 48% gewijzigd door Freekers op 05-11-2012 09:54 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 15:00
Berrie92 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:34:
Wij willen graag dat de website in ons eigen beheer blijft, en dat er geen ander bedrijf aan te pas hoeft te komen als er iets aangepast moet worden.

Onze online markt is te klein, denken wij, om een mooie naar onze wensen aangepaste magento shop aan te schaffen. Wij zijn wel een redelijke leverancier van zonwering en rolluiken en dergelijke in onze omgeving, maar online verkopen is toch een nieuw iets omdat het om maatwerk gaat. Wij willen dit graag uitproberen en daarom willen wij daar niet te veel voor betalen.
Eigenlijk een van de grootste denkfouten, denken 'het even zelf te doen' met als gevolg een webshop die een beetje houwtje touwtje werkt zonder marketing of doel.
Niet lullig bedoeld, maar ik heb het al veel meegemaakt dat mensen een webshop beginnen maar denken dat het allemaal vanzelf gaat. Je opent toch ook geen winkel zonder personeel en etalage?

Overigens is de markt waar je in zit volgens mij helemaal niet eens zo klein, ken er meerdere webwinkels van die prima draaien.
Maar dan moet je het wel echt willen, als je er niks mee doet dan beland je onder aan de stapel en dan is het sowieso zonde van de uren en het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Oude topics onnodig kicken is niet nodig :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.