overclocken AMD phenom II 4x 955 (normal) CPU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilsin
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
hallo allemaal.

Ik ben van plan om mijn Phenom II x4 955 (normale editie) te gaan overclocken, maar dit is mijn eerste keer overclocken. Ik heb al naar tutorials van andere mensen gekeken hoe die dit deden, maar ik wil toch even wat meer informatie inwinnen voordat ik eraan begin. Ik heb veel mensen AMD overdrive zien gebruiken, maar dit is helaas bij mij niet mogelijk. Ik bezit namelijk een moederbord (Asus M4N78 PRO) met een Nvidia chipset, en deze wordt niet ondersteund.

Mijn vraag is dus: Waar moet ik het meeste op letten met overclocken? en welke handelingen zou ik het beste kunnen doen om mijn processor steeds een stukje naar boven te pushen? Ik wil graag mijn standaard koeler houden.

alvast enorm bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
AMD overdrive is zowieso crap om mee te overclocken software overclocken.

Ik wil graag mijn standaard koeler houden.
Welke is dit want als het de boxed koeler is dan ga je niet echt veel halen.

Als je gewoon multiplier overclockt is het heel simpel.
Je zet de multiplier omhoog todat je niet meer stabiel kan booten en kan stressen.
Hierna verhoog je met zo klein mogelijke stapjes het voltage en herhaal je het multi omhoog doen tot je niet meer kan booten en stressen.
Deze stap herhalen tot het verhogen van het voltage niet meer resulteert in een hoger instelbare multi dan heb je je max overclock.

Een makelijkere manier en snellere manier is niet elke keer gaan stress testen maar gewoon kijken of ie boot dan stressen als dat niet werkt multi een stapje terug.(kost een stuk minder tijd echt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilsin
bedankt voor de informatie maarten12100, maar loop ik niet het risico om het moederbord/cpu te beschadigen als ik het voltage maar omhoog blijf doen?

wat de cooler betreft.
Ik heb al rond zitten kijken, en ik heb ook al gezien dat ik met de stock cooler niet ver ga komen. Ik ga dus in een veel beter cooler investeren. Welke cooler zouden jullie adviseren? ik heb er 40-50 euro voor over

Ik heb deze cooler al voor ogen: pricewatch: Thermaltake Frio Advanced
Deze vind ik tof omdat het dubbele fans heeft en op zo goed als alle moederborden past. is deze goed genoeg om mijn cpu flink te kunnen overclocken?

alvast thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336701

Let op je temps, das een van de belangrijkste dingen.
Clock niet over met een stockkoeler ivm teveel warmte vrij komt en niet te koelen is.
Waarom wil je met een niet BE gaan overclocken.

AMD CPU Overclock Topic #7

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 336701 op 13-10-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilsin
ik heb mijn cpu 3 jaar geleden gekocht en ik had geen idee dat er een black edition was die makkelijk over te klokken was. Ik had ook nooit gedacht dat ik zou gaan overklokken. Maar omdat mijn processor net niet genoeg power heeft om met games als BF3 min 60 fps te halen, ben ik het toch gaan overwegen.

Ik heb zitten testen met de stockcooler, en de resultaten zijn niet echt geweldig

met idle haalt de CPU 36 graden, en met een stresstest kwam deze boven de 60 graden uit (ik heb toen ook meteen de test afgekapt om mogelijke schade te voorkomen). het is dus zowiezo het beste dat ik een betere koeler haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BF3 draai je op highsettings denk ik en met welke videokaart.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 336701 op 13-10-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilsin
hier had ik eerder al een post over gemaakt Evilsin in "nieuwe pc build maar wat? AMD of Intel?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hier een 955BE met een 560ti/oc draaien.
Heb gewoon alles op ultra staan en aa uitstaan en draai een dikke 70fps met alles stock settings.
Raar dat je gtx480 dat niet aan kan.
Pagina: 1