Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
SIgnaal to Noise ratio lijkt me ook wel best laag...
Ook wisselen de upstream-channels steeds. Eerst is er maar 1 kanaal in gebruik, dan ineens 3, dan weer 1, enz...
Hierbij de waarden:
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -4.8 dBmV 36.0 dB
Channel 2: -4.4 dBmV 36.5 dB
Channel 3: -4.2 dBmV 36.9 dB
Channel 4: -3.7 dBmV 37.5 dB
Channel 5: -3.9 dBmV 37.7 dB
Channel 6: -3.0 dBmV 38.5 dB
Channel 7: -2.6 dBmV 39.2 dB
Channel 8: -2.9 dBmV 39.7 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 46.5 dBmV
Channel 2: 48.4 dBmV
Channel 3: 47.2 dBmV
Channel 4: 46.4 dBmV
[ Voor 82% gewijzigd door timmie1 op 13-10-2012 15:06 ]
Die waardes zijn prima, de meeste modems kunnen tussen de -15 en +15 aan. -10 tot +10 is aanbevolen.timmie1 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:58:
Ze zeggen dat de signaalwaardes allemaal correct zijn, maar hoe verklaren ze die verbroken verbinding 4x p dag dan?
SIgnaal to Noise ratio lijkt me ook wel best laag...
Ook wisselen de upstream-channels steeds. Eerst is er maar 1 kanaal in gebruik, dan ineens 3, dan weer 1, enz...
Hierbij de waarden:
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -4.8 dBmV 36.0 dB
Channel 2: -4.4 dBmV 36.5 dB
Channel 3: -4.2 dBmV 36.9 dB
Channel 4: -3.7 dBmV 37.5 dB
Channel 5: -3.9 dBmV 37.7 dB
Channel 6: -3.0 dBmV 38.5 dB
Channel 7: -2.6 dBmV 39.2 dB
Channel 8: -2.9 dBmV 39.7 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 46.5 dBmV
Channel 2: 48.4 dBmV
Channel 3: 47.2 dBmV
Channel 4: 46.4 dBmV
De upstreamwaardes zijn ook goed. Gezien jouw omschrijving gok ik echter dat er ergens een kabel (of versterker) brak is. Als de upstream namelijk >52dBmV komt zal ie terugspringen naar minder kanalen, om zo uiteindelijk tot z'n max (58.2dBmV bij 1 upstream) te kunnen komen.
Wat is de upstream op de momenten dat ie 1 upstreamkanaal heeft? Ik gok nl >52dBmV, wat duid op een probleem met de retourband. Dat kan zijn door je eigen apparatuur (vervang kabels/splitters eens) maar kan ook een rotte versterker in een eindverdeler oid zijn.
Ik weet niet of je provider de signaalwaardes actief monitored, maar zo ja dan moeten ze daar wel fluctuatie in kunnen zien.
je kan ook zelf als je wat handig bent een scriptje bouwen die je modemwaardes zelf logged, gewoon de output van 192.168.100.1 parsen en laten loggen.
Als de upstream terugschakelt naar 1 kanaal is de waarde inderdaad zo'n 52 dBmV.DJSmiley schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:24:
[...]
Die waardes zijn prima, de meeste modems kunnen tussen de -15 en +15 aan. -10 tot +10 is aanbevolen.
De upstreamwaardes zijn ook goed. Gezien jouw omschrijving gok ik echter dat er ergens een kabel (of versterker) brak is. Als de upstream namelijk >52dBmV komt zal ie terugspringen naar minder kanalen, om zo uiteindelijk tot z'n max (58.2dBmV bij 1 upstream) te kunnen komen.
Wat is de upstream op de momenten dat ie 1 upstreamkanaal heeft? Ik gok nl >52dBmV, wat duid op een probleem met de retourband. Dat kan zijn door je eigen apparatuur (vervang kabels/splitters eens) maar kan ook een rotte versterker in een eindverdeler oid zijn.
Ik weet niet of je provider de signaalwaardes actief monitored, maar zo ja dan moeten ze daar wel fluctuatie in kunnen zien.
je kan ook zelf als je wat handig bent een scriptje bouwen die je modemwaardes zelf logged, gewoon de output van 192.168.100.1 parsen en laten loggen.
Ik kijk zelf enkele keren per dag naar de signaalwaarden en vind dat het wel heel flexibel is. Het kan zo naar -13 dBmV (down) springen...
Dus een probleem met bekabeling of versterker(s). Een verbinding kan best wat schommelen, maar meer dan 2-3dBmV is abnormaal.timmie1 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:29:
[...]
Als de upstream terugschakelt naar 1 kanaal is de waarde inderdaad zo'n 52 dBmV.
Ik kijk zelf enkele keren per dag naar de signaalwaarden en vind dat het wel heel flexibel is. Het kan zo naar -13 dBmV (down) springen...
Hang je modem direct op het AOP, met bij voorkeur een nieuwe kabel, en kijk wat ie dan doet. Als het dan ook blijft schommelen moet je ISP het oplossen, AOP is hun eigendom met alles daarvoor.
Kan je provider niet kijken wat de geschiedenis is van je signaal? Dergelijke fluctuaties moeten ze kunnen zien. En als het een probleem in de straatkast is zal dit euvel ook bij andere buren enz moeten optreden. Op die manier kan de provider op afstand zien of het een issue is met de wijkkast, of een klant-specifiek probleem (dus een brakke kabel of stekker oid richting jouw huis).
Als de buren het allemaal ook zo hebben, dan moeten ze die kast in en daar het verhelpen (splitter of versterker oid die staat te flippen)
Anoniem: 59483
Even ter indicatie, dit zijn mijn waarden, en ik haal hier strak 60 Mbit down mee.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Power Level: Signal to Noise Ratio: Channel 1: 2.4 dBmV 37.7 dB Channel 2: 2.6 dBmV 37.6 dB Channel 3: 2.4 dBmV 37.7 dB Channel 4: 2.3 dBmV 37.5 dB Channel 5: 3.9 dBmV 37.4 dB Channel 6: 3.8 dBmV 37.5 dB Channel 7: 3.4 dBmV 37.4 dB Channel 8: 3.2 dBmV 37.3 dB |
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 13-10-2012 16:07 ]
Aan de buren vragen gaat een beetje moeilijk. We hebben maar 1 buurman en die gebruikt z'n verbinding bijna nooit. De volgende huizen zitten 500 meter verderop en dan is het nog de vraag of we daarmee aangesloten zijn.
Aan de AOP hangt de modem altijd al.