Hier zijn de pics van mijn radiator en waterblokje

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Yeah pics!!
die radiator he? loopt het water daar in in S vorm doorheen. dus door al die kleine buisjes? dat zou optimaal zijn, maar wel lastig te kluschen.
Behoorlijk creatief dat koelblok, goed idee!
je zou evt nog die radiator kunnen koelen met een of 2 peltiers. [die je gewoon met luch koeld]
maar goed. nou is het wachten tot de boel in elkaar zit. FOTO`s meer meer meer :) :) :)

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:33

Mex

Ok, op de eerste plaats heel koel allemaal. Op de tweede plaats, wat zie ik voor SMERIG woord op je keyboard?!?! Beginnend met een T en eindigend op rust? Ik zit ook te denken aan waterkoeling, maar denk dat het weinig zin heeft. Ik heb nu een celeron 433@539 en heb het gevoel dat je dit maar moelijk hoger kunt krijgen. Ik heb nu een 25 cm 220v case fan, en gouwe orb. Koel zat alleen kannie slape met pctje aan....

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Ik snap nog niet helemaal hoe dat het nou werkt(die radiateur). Gaat het water nou van buis naar buis?? Of stroomt het er gewoon maar doorheen?? En hoe sluit je de slangen er op aan??

????????????????????????

Zet hier dus duidelijk even m'n vraagtekens bij... wel heel creatief overigens, m'n complimenten! ;)

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 08-09 11:29
Deze foto's zijn op mijn werk genomen :) thuis staat een heel wat betere knoppenplank en monitor...

Water loopt er maar een eind doorheen, als dat niet bevalt, moet je om en om de 22 mm buis doorzagen en er koperen plaatjes tussen solderen...

Ik heb er nu 22mm einddoppen en 22-->12 mm doppen op de bovenkant gesoldeerd en DAMN nog niet water dicht, nog maar ff een keer solderen dan = morgen... (zaterdag red.) Zal nog meer pics posten als ie waterproof is

Nu nog ff netjes schuren enz Ik ben van plan de radiator te koelen met 4 8*8 cm fans (die kosten mij niets omdat ik die uit stukke voedingen sloop)

I'll keep you informed

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ziet er COOL uit. Hoe heb je verder het koelblok voor de proc gemaakt? Plexiglas behuizing op een gewone heatsink?

Doen jullie in fietsen? Ik heb nog een "probleemfiets" liggen........

• schijndel
  • Laatst online: 03-09 15:11
Is dit nou een enorm lompe opmerking van mij, of het gewoon net zo makelijk een een lang stuk koper te slingeren, zodat je net zo'n raamwerk krijgt als Erikje? Legt het water sowieso de langste weg af, en ben je er van vezekerd dat het niet lekt.

• _-= Erikje =-_
Als jij zulke kleine hoekkies kan buigen... zonder te knikken

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

als ik het dus goed begrijp ja, dan loopt het water er gewoon een beetje willekeurig doorheen, van links naar rechts ofzo. Dan gaat het dus vast niet door alle buisjes tegelijk...beetje jammer van het vele werk.

Ik zag kort geleden hier iemand die buigzame koperen buizen gebogen had in spiraalvorm. Dan weet je zeker dat het water er helemaal doorheen loopt...met veel minder moeite.
En heb je ook getest of al die kleine draadjes ook eigenlijk wel werken? Is er nog veel temperatuurverschil tussen zo'n radiator met draadjes of zonder..

dat koelblok is trouwens wel tof. Goed idee om gewoon een heatsinkje erin te zetten, lekker makkelijk..geen gedoe met koper solderen enzo.
Maar ik heb wel wat ervaring van 'bouw-werken' met plexiglas en kit...bij mij hield ik niet altijd een lekvrij resultaat..maargoed, misschien doe jij het gewoon beter.

verder tof dat je hier je plaatjes post..keep up the good work

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Koperen buis in spiraal-vorm gebogen? 's op zich een goed idee, maar neemt daarmee wèl in 3 diemensiesch veel ruimte in beslag. Neeee, dan toch maar liever zo'n plat, 'vierkant' Heras hekwerk... :)

...With a touch of magic¿

Verwijderd

Erikje, ik zou MrDummy maar credit geven want dit ziet er namelijk heeel errug hetzelfde uit.

• _-= Erikje =-_
Klopt, dit project is een aftreksel van Mr Dummies idee....

Thnx go to Dummy

• _-= Erikje =-_
RdB --> je kan het beste als lijm die Patex mix gebruiken die dummy ook heeft gebruikt, in 10 min hard en redelijk vullen dus gaten zijn zo dicht....

• php
  • Niet online

php

MrDummy (Gerjan) komt hier (helaas) niet meer geloof ik.

Korte bochten in 12mm pijp kan je maken met bochtstukken, te koop bij elke Gamma.

Verwijderd

Herman,

Ik ben er nog wel hoor....

Erikje, succes met je (bagger) radiator >:)
Ik heb al andere ideeen in mijn kop.

Enne, wel effe credit aan me geven hoor.
Pik niet teveel ideeen van me in, he. Je moet wel steeds naar mijn 'copyright' wijzen.

• php
  • Niet online

php

Gerjan Lives!!!

Verwijderd

Hehehe, keep on the good work Gerjan! :)
Pagina: 1