Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:31

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Ben op zoek naar aan nieuw abonnement en aangezien ik net een nieuwe telefoon heb gekocht word het een sim only.
Ik loop alleen tegen een aantal problemen aan met zoeken naar een geschikte aanbieder.

Mijn wensen:
  • Snel Internet
  • Databundel van 1000MB
  • Weinig belminuten/sms 100 max
  • Lage kosten rond de €15,- per maand.
  • Goed gebruik kunnen maken van mail, Facebook, Twitter, Google+, etc. Zonder lang te hoeven wachten tot iets geladen is door langzaam internet
Nu heb ik goed gezocht en gekeken naar de kosten van providers, belachelijk duur btw en ben op 3 providers uitgekomen.
Tele2: Makkelijk zelf samenstellen en in theorie de beste, snel internet (14.4 mbps) weinig bel/sms minuten en 1 jaar. Echter lees ik hier veel slechte verhalen over.
Ben: Iets duurder, wat minder snel internet.
Simyo: vergelijkbaar met ben, de goedkoopste. Goede reviews.

In theorie is Tele2 dus het beste voor mij, snel internet hoge databundel en lage belbundel en de kosten zijn ook laag. Echter lees ik hier zo veel slechte verhalen over qua extra kosten en problemen met aansluiten etc, etc.
Simyo neig ik het meeste naar aangezien ik hier goede verhalen over lees op o.a. tweakers.net

Graag zou ik wat ervaringen/advies krijgen bij deze toch belangrijke keuze, aangezien ik een goede internetverbinding wil hebben aangezien ik hier heel veel mee werk.

[ Voor 8% gewijzigd door Rubman op 13-10-2012 11:59 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
Ik heb zelf gekozen voor Simyo, de dag dat Tele2 (T-Mobile) een goede landelijke dekking haalt wil ik het nog wel is proberen. Ik heb liever een lage constante snelheid die ik overal haal dan een hoge snelheid op plaatsen waar ik niet kom.
Simyo voldoet rationeel gezien al aan je eisen, voor 12,50 euro per maand (12 maanden) ben je klaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Termi op 13-10-2012 11:56 ]

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Is bliep.nl het overwegen waard? Prepay, 50 cent per dag internet of 1 euro sneller internet, gratis SMSsen op dagen dat je ook internet, bellen vrij duur, maar betalen per seconde, zonder starttarief, en 1 gratis belminuut per euro opwaardering.
Voor 15 euro per maand kan je dus elke dag internetten, 15 minuten bellen (en dit kunnen 60+ gesprekken zijn), en onbeperkt SMSsen. Mocht je een dag sneller internet willen, betaal je die dag 50 cent meer.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Vaak is het gunstiger om een goede aanbiedingen te nemen met een populaire smartphone en dan de telefoon geseald en met bon te verkopen. Dan ben je vaak per saldi goedkoper uit met een (zeker qua internet) beter abonnement.

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Sigis schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:02:
Vaak is het gunstiger om een goede aanbiedingen te nemen met een populaire smartphone en dan de telefoon geseald en met bon te verkopen. Dan ben je vaak per saldi goedkoper uit met een (zeker qua internet) beter abonnement.
Heb je een voorbeeld van zo'n goede aanbieding? Volgens mij hebben die abonnementen met smartphone namelijk vaak een flinke belbundel terwijl TS daar geen behoefte aan heeft (en daar dus laag op kan inzetten met een sim-only).

• Rubman

Rubman

Topicstarter
@Sigis Abonnement met telefoon is juist duurder en hetgene waar ik vanaf wil. Vandaar dat ik een losse telefoon heb gekocht en naar een sim-only over wil. Plus dat ik geen zin heb in Marktplaats gezeur en afwachten of hij verkocht word.

@RemcoDelft; Bliep heb ik naar gekeken, maar aangezien ik nu toch nog tussen de 30 á 70 minuten per maand bel is dat voor mij geen verstandige optie.

@Termi: Is ook inderdaad belangrijker dat er een goede dekking is (Vodafone/KPN netwerk) Dacht dat T-Mobile ook verbeterd was. Simyo lijkt dus wat dat betreft de betere optie.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Heb je hollandsnieuwe met de schiphol actie overwogen? Als de actie dezelfde is als de vorige actie dan is dit 50% korting + de lopende actie 50% op internet, dan heb je 550 min/sms/mb plus 500mb. Als het goed is komt dat op 14,25 pm, plus tegen ca 4 cent mb/sms/min bij kopen.

Voordeel vodafone netwerk, nadeel snelheid is dacht ik 2 mb/s, maar is toch nog redelijk snel. Nadeel is wel dat je continue roamed.

Symyo heeft dezelfde snelheid, maar als nadeel dat als je buiten je bundel gaat dat dit 31 ct kost. Symyo is KPN, dus zeker goed qua bereik.

[ Voor 19% gewijzigd door jeanj op 13-10-2012 20:41 ]

Everything is better with Bluetooth

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Dit is niet de bedoeling hier

[ Voor 81% gewijzigd door PaT op 28-10-2012 21:09 ]

• thomasvant
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-10 08:59
Tele2 heeft naar mijn mening een goed netwerk en ook snel internet. Helaas merk je wel dat het bedrijf niet het meest luxe is; je moet zelf langs gaan bij een winkel om van de standaard simkaart een micro-simkaart te maken en aangezien ze zelf geen winkels hebben in Nederland moet je dus gaan smeken bij een concurrent van Tele2! Gelukkig zijn de meesten wel zo aardig om dit te doen!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Reiben schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:46:
[...]

Heb je een voorbeeld van zo'n goede aanbieding? Volgens mij hebben die abonnementen met smartphone namelijk vaak een flinke belbundel terwijl TS daar geen behoefte aan heeft (en daar dus laag op kan inzetten met een sim-only).
Nee hoor, je kan ook een abo nemen met weinig belminuten. In onze familie hebben we op deze manier een hele zooi abo's met tussen 100 en 400 belminuten en 1GB (snel) internet. Geen enkele kost effectief meer dan 7 euro per maand voor het abo. Voor huidige aanbiedingen zou ik even moeten kijken.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Wat heeft TS aan een F&F abonnement als hij geen F&F code heeft

[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 28-10-2012 21:10 ]

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Die Vodafone aanbieding is wel erg fijn, jammer dat ik geen Friends & Family code heb. Zou ook zo 123.. niet weten hoe ik er aan 1 kan komen zonder daarvoor te gaan bedelen hier op tweakers of ergens anders.

Simyo blijft dus de meest voor de hand liggende keus. Tenzij iemand me een F&F code kan aanbieden O-)

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-11 09:59
Wow, die Vodafone actie is inderdaad erg fijn. Ik ben precies naar hetzelfde opzoek als de TS. Eens even zoeken of ik iemand ken die dit kan regelen :)

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Uniciteit schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:03:
Misschien nog een mooie mogelijkheid: Vodafone Friends & Family sim-only.

https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily/orderform/3434

€15,93 per maand, maar daarvoor krijg je wel 75 belminuten, onbeperkt SMS'en, onbeperkt bellen met andere Vodafone klanten, 10 GB internet á 14.4 Mbps per maand (en als je daar overheen gaat kan je onbeperkt doorgaan met een snelheid van 32 Kbps).

Nog een voordeel: geen aansluitkosten.

Nou ja, je zegt rond de 15 euro per maand en deze van €15,93 lijkt me de beste. En dan hebben we het over een 1-jarig contract

Bij een twee-jarig contract kost het abonnement €14,85 per maand. Dan kom je dus onder die gewenste €15,00 te zitten.

Er is één nadeel: je moet wel aan een Friends & Family code zien te komen. Dit kan via iemand die bij Vodafone werkt, of als je geluk hebt biedt iemand hier op Tweakers het je aan. :)

Dus, nou ja, dat is mijn tip: Vodafone sim-only met 10 GB internet p/m.
Hoe zit het eigenlijk met de prijs van dit contract na 1 jaar, dan ga ik denk ik gewoon de 30 euro betalen die het normaal kost. Kan hier namelijk niks over terugvinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Rubman op 15-10-2012 18:53 . Reden: Je post in de quote plaatsen valt niet zo op ]

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De actieprijs die je krijgt is alleen gedurende de looptijd van je gekozen abonnement geldig. Dus als je voor een eenjarige sim only kiest, zul je in het tweede jaar de volle pond gaan betalen ja. Daarom is dit aanbod aantrekkelijk om juist voor een twee-jarige sim only te kiezen. Vervolgens op tijd opzeggen en wie weet gebruik maken van een nieuwe friends & family actie mocht ie dan weer gestart zijn ;)

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Heb gekozen voor de Vodafone aanbieding met Friends & Family korting.
lekker 2 jaar lang 10GB per maand op 14.4mbit voor nog geen 15 Euro.

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-10 08:22

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Rubman schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:21:
Heb gekozen voor de Vodafone aanbieding met Friends & Family korting.
lekker 2 jaar lang 10GB per maand op 14.4mbit voor nog geen 15 Euro.
Nice! Zijn er nog van die Friends & Family codes ergens te bemachtigen?

• Spijkerman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 07:31
Daar zou ik ook wel heel graag gebruik van maken, weet iemand hoe ik zo'n code kan krijgen?

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-11 17:36
zou dit werken?

https://directsales.vodafone.nl/actiecodes

deze werkt niet ik krijg geen code binnen.
Waar je wel even aan moet denken is na 2 jaar valt het 10gb datalimiet weg en kom je in de "normale" vodafone bundels.

[ Voor 58% gewijzigd door madmaus op 24-10-2012 11:26 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Youfone
zeer goedkoop via kpn netwerk.
Heb er zelf geen ervaring mee maar zeker het overwegen waard.

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:07
Mmm, ik twijfel tussen Tele 2 (14,4mbps) of Simyo. Zit nu nog bij T-Mobile met een onbeperkt internet abonnement. Maar doe nog een jaartje met m'n oude iPhone 4, dus ga over op goedkoop sim-only. Simyo zit maar op 2mbps maar wel via het KPN netwerk. Qua prijzen zijn ze gelijkwaardig.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
niet doen

[ Voor 115% gewijzigd door PaT op 28-10-2012 21:11 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:51
borstel schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:10:
Mmm, ik twijfel tussen Tele 2 (14,4mbps) of Simyo. Zit nu nog bij T-Mobile met een onbeperkt internet abonnement. Maar doe nog een jaartje met m'n oude iPhone 4, dus ga over op goedkoop sim-only. Simyo zit maar op 2mbps maar wel via het KPN netwerk. Qua prijzen zijn ze gelijkwaardig.
Via KPN netwerk zegt voor internet niks. Ik zit zelf bij Telfort (KPN), vriendin zit bij Simyo (ook KPN). Beide een Samsung Galaxy Mini 2 S6500. Qua spraak en bereik maakt het niet veel uit, maar de internetverbinding bij Simyo is gewoon tig keer sneller dan bij Telfort.

Voordeel van Simyo is vooral dat je per maand je abonnement kunt aanpassen of opzeggen. Bij veel andere aanbieders leg je je abonnement vantevoren vast voor een langere periode en kan je alleen maar upgraden ipv downgraden.

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:07
_JGC_ schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:50:
[...]

Via KPN netwerk zegt voor internet niks. Ik zit zelf bij Telfort (KPN), vriendin zit bij Simyo (ook KPN). Beide een Samsung Galaxy Mini 2 S6500. Qua spraak en bereik maakt het niet veel uit, maar de internetverbinding bij Simyo is gewoon tig keer sneller dan bij Telfort.

Voordeel van Simyo is vooral dat je per maand je abonnement kunt aanpassen of opzeggen. Bij veel andere aanbieders leg je je abonnement vantevoren vast voor een langere periode en kan je alleen maar upgraden ipv downgraden.
Dat bedoel ik ook inderdaad. Heb ik dan meer aan de Simyo kwaliteit en 2Mbit, of 14,1Mbps van Tele2? Qua prijs even hoog.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:51
AFAIK gebruikt Tele2 het T-mobile netwerk. Als je een van de gelukkigen bent met vol bereik op dat netwerk zou de 14.1Mbps van Tele2 een stuk sneller moeten zijn dan de 2Mbps van Simyo. Heb je net zoals ik alleen bereik met KPN en heb je zelfs buiten op straat al moeite om een gesprek te voeren met T-mobile of Vodafone, dan is Simyo een betere keuze.

Verwijderd

Daar is dit forum niet voor bedoeld

[ Voor 76% gewijzigd door PaT op 28-10-2012 21:12 ]

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Het is NIET de bedoeling dat er op het forum massaal gebedeld wordt om kortingscodes. Aangezien de TS al voorzien is van een abonnement gaat dit topic op slot

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.