Mobiliteitsgarantie van Volkswagen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:50

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik heb een half jaar geleden een Volkswagen Golf Variant (2009) gekocht. Ik heb 'm gekocht bij een niet-Volkswagen-dealer (niet in de buurt) en momenteel heeft hij dus niet de Mobiliteitsgarantie van Volkswagen (meer info).

Nu moet m'n auto in januari APK-gekeurd worden (voor het eerst) en ik sta voor de keuze om 'm te laten onderhouden bij een Volkswagen dealer of bij de (veelal) goedkopere '(betrouwbare) garage op de hoek'.

Voordeel van 'de garage op de hoek' is dat deze een stuk goedkoper is (begreep dat soms wel tot 40% goedkoper!).
Voordeel van de Volkswagen dealer is dat je die gratis Mobiliteitsgarantie krijgt. Deze houdt in dat je gratis pechhulp krijgt (een soort ANWB-service voor zover ik het begrijp).

Wat is wijsheid?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:49
ik ben een aantal jaar naar de dealer geweest met m'n Golf uit 2003, maar sinds ik daar 110Euro moest betalen voor het vervangen van 1 bobine kom ik er niet meer terug. Mijn ervaring met de VW dealer is dat standaard beurtjes nog wel gaan, maar zogauw er dingen kapot gaan ben je aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Met de ANWB-Wegenwachtservice zit je niet vast aan 1 bepaald merk (mocht je weer gaan wisselen van auto).

Daarnaast, de "meerprijs" van de VW-dealer bij onderhoud e.d. ligt waarschijnlijker hoger dan een ANWB-lidmaatschap met pechhulp.

Ik zie ook een paar "beren op de weg" aangaande de voorwaarden van die VW-service:

-"In bijna heel Europa". Zul je net zien, krijg je pech in een land dat niet onder de dekking valt :P
Bij ANWB kun je dekking voor heel Europa er apart bijnemen.

-Lege accu door eigen toedoen (licht laten branden...) valt niet onder de dekking.
Ja het is dom, maar gebeurt toch aardig vaak, zal me niet verbazen als dat de nummer 1 oorzaak is waarom de wegenwacht erbij gehaald wordt :P

-Bij lekke band verwisselen worden alleen de voorrijkosten gedekt, de kosten voor het wisselen dus niet
Bandje zelf wisselen is geen punt meestal, tenzij je net bijv. lichamelijk ongemak hebt waardoor het niet gaat.
En op de vluchtstrook van een snelweg is het ook wel fijn als je "afgeschermd" wordt door een knalgele auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Inderdaad, gewoon lekker een Wegenwacht abo nemen, eventueel met aanvullende verzekering als je echt geen risico wilt lopen. Dan ben je nog altijd goedkoper uit. Mobiliteitsgarantie van de meeste merken, houdt overigens ook gewoon in dat de ANWB Wegenwacht komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De vergelijking garage om de hoek en dealer is vaak ook niet helemaal netjes, aangezien de garage om de hoek vaak imitatieonderdelen gebruikt. (prima spul overigens hoor, daar niet van), en de volkswagen dealer altijd origineel volkswagen onderdelen monteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:08

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Vroegâh, toen ik ook een VW reed, heb ik ook een keer van de dienst gebruik moeten maken nadat mijn distributieriem er op de snelweg de geest gaf. Auto en ik werden opgehaald, ik kreeg 3 dagen vervangend vervoer en de auto werd afgeleverd op een plaats naar wens (wat een big ass verrassing was, omdat ik niet eens wist dat die service op mijn auto zat).

Inmiddels is dat een jaar of 6/7 geleden, dus of de service nog hetzelfde inhoud weet ik niet direct. Op dat moment was ik er erg blij mee. Inmiddels zitten we ook bij de ANWB hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Navi schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:39:
De vergelijking garage om de hoek en dealer is vaak ook niet helemaal netjes, aangezien de garage om de hoek vaak imitatieonderdelen gebruikt. (prima spul overigens hoor, daar niet van),
Ik heb bij een groothandel van "imitatie"-onderdelen gewerkt, en daar kwamen van tijd tot tijd ook orders van grote automerken binnen voor zaken als aandrijfassen, ashoezen, veren, startmotoren etc.
Moesten voor verzending wel even omgepakt in dozen van het betreffende automerk...

De meerprijs van origineel spul zit dus in veel gevallen het mooie doosje :P

Bij imitatie-plaatwerk, bumpers e.d. ligt het wat anders, daar vind je vaker fabrikanten die goedkoop maar erg dun/niet goed passend/slecht afgewerkt spul maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 11:29
'imitatie' is niet altijd imitatie, maar vaak ook hetzelfde merk idd, of gewoon het originele merk, maar dan in origineel doosje, waar de merken vaak een merk-eigen doosje willen.

VW maakt echt niet alle onderdelen van hun auto's zelf, maar koopt ook zat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:34

Part

Helemaal niets.....

Je kan ook alleen het telefoon nummer van de wegen wacht mee nemen.
Dan moet je bij pech ter plekke een jaar abonnement afsluiten waar je dan extra voor betaald.

Ik heb in 20 jaar tijd 1 maal gebruik moeten maken van de wegenwacht.
En dan rij ik met auto's die gemiddeld bijna 10 jaar ouder zijn.
Tot nu een besparing van ruim 900 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:50
Part schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:21:
Ik heb in 20 jaar tijd 1 maal gebruik moeten maken van de wegenwacht.
....
Tot nu een besparing van ruim 900 euro.
Dat is wat? een halve tank per jaar? Alle kleine beetjes helpen... een klein beetje. Toch?

Over de mobiliteitsgarantie, ik laat het onderhoud doen door een erkende VW dealer en heb dus recht op mob. garantie. Denk ik, nog geen gebruik van hoeven te maken (klopt af). Soms hoor je wel eens slechte ervaringen bij Pon dealers. Ik blijf het doen omdat ik het gevoel heb niet alteveel te worden afgezet bij deze (ik geloof niet-Pon) dealer. Mss niet zo goeiekoop als Sjaak op de hoek maar grosso modo valt het best mee. En dan is die mob. garantie mooi meegenomen. Zodra ik het gevoel zou krijgen dat een dealer me telkens een oor aannaait, zou het snel afgelopen zijn.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:34

Part

Helemaal niets.....

mekkieboek schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:59:
[...]

Dat is wat? een halve tank per jaar? Alle kleine beetjes helpen... een klein beetje. Toch?
...
Op LPG goed voor 15.000km 'gratis' brandstof of goed voor een laptop etc. Vul zelf maar in wat je met 900 euro zou doen.

Waar het om gaat is dat een abonnement alleen de garantie geeft dat je 1 jaar niet opeens 50 euro extra moet uitgeven. En daar betaal je dan 50 euro per jaar voor.
Daarnaast krijg kreeg je natuurlijk ook dat geweldige blad de autokampioen.

Het omslagpunt is bij 1 probleem geval per 1 tot 2 jaar. Heb je minder vaak de wegenwacht nodig kun je beter geen abonnement afsluiten. Bij 1 of meer problemen per jaar beter wel weer.
Bij een auto uit 2009 verwacht ik echter niet dat je zo vaak de wegenwacht nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 12:51

Standeman

Prutser 1e klasse

Tja ik had een keer een kapotte ruitenwisser (gebroken stang)

Merk dealer: Alles vervangen, nieuwe stang, motor en armen (complete set). Kosten zo'n 300,- incl arbeidsloon
Garage op de hoek: een plaatje staal en vier popnagels. Kosten zo'n 10,- incl arbeidsloon

Sindsdien rij ik eigenlijk met een grote boog om merk dealers heen ;)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Standeman schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 11:44:
Tja ik had een keer een kapotte ruitenwisser (gebroken stang)

Merk dealer: Alles vervangen, nieuwe stang, motor en armen (complete set). Kosten zo'n 300,- incl arbeidsloon
Garage op de hoek: een plaatje staal en vier popnagels. Kosten zo'n 10,- incl arbeidsloon

Sindsdien rij ik eigenlijk met een grote boog om merk dealers heen ;)
Tja ik had een keer een kapot kofferbakslot van een Renault Twingo

Merkdealer: vastgestelde prijzen, en als ze langer bezig zijn hoef ik dat niet te betalen. Uiteindelijk zelfs minder betaald dan geoffreerd.
Garage op de hoek; moest zelf het onderdeel regelen bij Renault en uurprijs gaan betalen. dus als zij liepen te prutsen mocht ik daar voor opdraaien.

Sindsdien rij ik eigenlijk met een grote boog om de Garages op de hoek heen ;)

Jammer dat zo'n topic gelijk ontaard in een bash-topic voor welke merkdealer dan ook. In jouw specifieke geval had je je ook best wat assertiever kunnen opstellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 14-10-2012 12:34 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Dat jij ze moet gaan verzinnen, zegt al genoeg denk ik ;) En ik zie niet in hoeverre het delen van een ervaring gebash kan zijn? Hooguit eenzijdig.

Mobiliteitsgarantie is een extra service waar je gewoon dik voor betaald en bij normaal onderhoud ben je waarschijnlijk meer kwijt dan een abbo bij de ANWB. Bij een redelijk nieuwe auto waar weinig risico tot falen is, betaal je sowieso voor een service die je niet gebruikt (net zoals bij de ANWB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:14
Afgelopen dinsdag stopte mijn VW variant SDI uit 2001 ermee, iets met olie. Uit noodzaak ANWB gebeld, de jongens op mijn werken konden me op dat moment niet halen met de auto-ambulance.
ANWB sleept je naar de dichtstbijzijnde dealer, in mijn geval was dat A-point Badhoevedorp. Ik denk: "daar gaan we": eerste uur diagnose is € 110,-

Inmiddels op mijn werk wordt ik gebeld door de garage: oliepomp stuk: € 582,-. Toch laten maken natuurlijk, voor dat geld heb ik geen andere auto en deze bevalt mij echt prima.

Enfin, op donderdag kon ik hem weer halen. Hele uitleg gekregen van de man, ze hebben aluminium slijpsel gevonden in de olie. Toen ging er ineens een lichtje branden bij me !
Ik heb mijn auto in onderhoud bij de garage op de hoek en laat die nu net afgelopen mei een helicoil in het carter hebben gedraaid. De man van A-point kon niet met zekerheid bevestigen dat dit de oorzaak is natuurlijk maar verdacht vind ik het wel !

Na betaald te hebben vroeg ik gelijk even naar de prijzen van een onderhoudsbeurt. Dit is iets van € 234,- (?) terwijl ik elk jaar bij mijn garage om de hoek een rekening krijg van 300, 400 soms 500 euro.

Vervolgens loop ik naar mijn auto, hebben ze hem uitgezogen en gewassen ! Dit is een service die ik nog niet eerder ben tegen gekomen.

Ik rijd voortaan met een grote boog om de "garage op de hoek"!

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Standeman schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:03:
Dat jij ze moet gaan verzinnen, zegt al genoeg denk ik ;)
Voorbeeld van mij is allesbehalve verzonnen.
Duidelijk. Ik zal het even aanpassen omdat ik het dus niet hoef te verzinnen.

Maar even verder nuanceren dan; van beide kanten valt genoeg te zeggen. Het hangt ook een beetje van vooral de leeftijd van de auto af. Zelf rij ik alleen maar jongere wagens, en daarmee ga ik dus niet naar de merkloze dealer, ook omdat ik best goede ervaringen heb bij m'n lokale merkdealer.

[ Voor 54% gewijzigd door Gunner op 14-10-2012 12:36 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Er zijn ook best wel veel onbetrouwbare garages te vinden. Ik heb wel het idee dat merkdealers over het algemeen een stuk consistenter wat betreft betrouwbaarheid. Bij algemene garages kan het behoorlijk varieren. Bij sommige kom ik ook nooit meer, maar diegene hier in het dorp levert goed werk tegen redelijke prijzen. Bij merkdealers heb ik altijd het idee dat ze je halve auto proberen te vervangen wanneer popnagel of wat lijm het probleem ook oplost.
(Zo wilde een Ford dealer al mijn sloten vervangen omdat er 1 niet meer werkte, terwijl een andere garage een tweedehands slot op mijn sleutel had afgesteld en geplaatst.)

Ik kan me nooit van het gevoel ontrekken dat je gewoon genaaid wordt bij een merk-dealer. Er is echter geen garantie dat dit bij een willekeurige andere garage niet gebeurd natuurlijk ;)
Gunner schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:26:
[...]

Voorbeeld van mij is allesbehalve verzonnen.
Ik doelde op
Zoals ik schets kan ik dit soort verhalen ook wel verzinnen over de garage om de hoek.

[ Voor 63% gewijzigd door Standeman op 14-10-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
mir4dor schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:18:
Vervolgens loop ik naar mijn auto, hebben ze hem uitgezogen en gewassen ! Dit is een service die ik nog niet eerder ben tegen gekomen.
Ja, dat doen ze bij mij ook, kleine moeite veel plezier. Ik hoor meteen mensen zeggen, dat doe ik zelf wel, kosten: 0.50 voor het water en 0.25 voor een dopje wasmiddel. Eigen tijd is uiteraard gratis en het verontreinigde water met olieresten en roet stroomt lekker de grond in of in de straatput op weg naar de gemeentelijke waterzuivering. Samen delen.

Het idee achter de mobiliteitsgarantie is dat dealers alles op een deugdelijke manier oplossen met zoveel mogelijk standaard onderdelen. Zodat er zo min mogelijk gebruik van de garantie zal worden gemaakt, klant blij, dealers blij. En als het toch gebeurt dat geen grote kosten worden gemaakt omdat eerder iemand met knip en plakwerk een probleem het verholpen waardoor standaard onderdelen niet meer passen. Tevens wordt (begrijp ik) landelijk de onderhoudsgeschiedenis vd auto bijgehouden.

Het staat of valt uiteraard bij het idee dat klanten zich niet vaak opgelicht voelen. Als je de verhalen mag geloven, verpesten sommige Pon-dealers het voor de rest. Die van mij ben ik echter heel tevreden over. Een simpele wasbeurt af en toe helpt daarbij.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 06:46
mekkieboek schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:07:

Het idee achter de mobiliteitsgarantie is dat dealers
... zelf de arbeid/reparaties binnen halen er en goed aan verdienen. Er worden geen immitaitie onderdelen gebruikt dus de importeur profiteerd ook mee.

Zeker met een markt die niet fantastisch draait zijn alle inkomsten welkom. De locale Mazda dealer doet zelfs reparatie's aan andere merken en neemt dan de garantie op de betreffende reparatie over.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Het is ook maar net wat voor blik je op auto's hebt. Ik zie een auto puur als voertuig dat ik tegen de laag mogelijke kosten wil laten lopen. Daarom heb ik ook een Seat Ibiza van 16 jaar oud welke 1 op 17 rijd. Dat ding heeft geen enkele luxe een loopt vooralsnog prima en ik verwacht (hoop) dat deze het een jaar of twee / drie gaat volhouden.
Veel mensen hebben veel meer gevoelens voor hun heilige koe en hoe ze er mee voor de dag komen en zijn dan ook bereid om er veel meer geld aan te spenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Standeman schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 14:46:
Veel mensen hebben veel meer gevoelens voor hun heilige koe en hoe ze er mee voor de dag komen en zijn dan ook bereid om er veel meer geld aan te spenderen.
Weer anderen (waaonder ikzelf) hebben totaal geen kaas gegeten van autotechniek en spenderen meer geld aan een auto zolang die maar waterdicht is en betrouwbaar van a naar b gaat (en weer terug!). Ik ken lui met een kleine maar betrouwbare toyota en die ruilen 'm toch elke 3 jaar in voor een nieuwe. Ze willen gewoon geen gedoe. Die van mij is alweer 10 jaar oud. Vroeger ook een oude auto gehad, mss iets goedkoper totdat ik er zoveel gezeik mee had (op vakantie nota bene) dat ik er helemaal klaar mee was. Auto rijden is duur, niet zo'n probleem _mits_ ik er op kan vertrouwen. Ik ben echt niet niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Standeman schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 14:46:
Het is ook maar net wat voor blik je op auto's hebt. Ik zie een auto puur als voertuig dat ik tegen de laag mogelijke kosten wil laten lopen. Daarom heb ik ook een Seat Ibiza van 16 jaar oud welke 1 op 17 rijd. Dat ding heeft geen enkele luxe een loopt vooralsnog prima en ik verwacht (hoop) dat deze het een jaar of twee / drie gaat volhouden.
Nou, ik durf te wedden dat je een toerenteller hebt en misschien zelfs wel centrale vergrendeling :P Als je écht zonder luxe wilt rijden mag je een keer plaatsnemen achter het stuur van de Colt. Daar zit letterlijk geen luxe op of aan (m.u.v. een radio, maar die is er ingezet door de vorige eigenaar) :+

@Galois:
Maak anders gewoon even een berekening. Die mobiliteitsgarantie is leuk en aardig, maar denk je die nu echt nodig te hebben? En daarnaast, wat is het verschil in de tarieven van de VW-dealer tov de 'garage om de hoek'? Dekt dat eventuele verschil de kosten die je moet maken als je een keer de ANWB moet bellen en ter plekke een abonnement moet nemen, of niet? En zo niet: Hoeveel waarde hecht je aan het 'veilige gevoel' dat je bijna overal in Europa wordt opgehaald?

Zoals gezegd rijd ik in een Colt. Ding start altijd, loopt altijd. Ik heb dus ook geen ANWB-abonnement en gezien de waarde en leeftijd van de auto is die ook niet in onderhoud bij de merkdealer (dat doet de oom van mijn vriendin, die is monteur). Mocht het ding er ooit een keer mee ophouden, dan laat ik 'm afslepen naar de dichtstbijzijnde sloop en neem ik de taxi wel naar huis. Een mobiliteitsgarantie (of dat nu via ANWB gaat of via de (merk)dealer) vind ik niet nodig.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:03
Pechhulp bij een auto uit 2009? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een Golfje 6 uit 2008 met aardig wat reparaties gehad, gelukkig allemaal garantiegevalletjes.

ik rij 40k km per jaar en mijn teller staat nu op rond de 142k km. Ik ga het risico niet lopen om dit bij een "garage" om de hoek te doen want deze dieselmotor is gewoon een beetje lastig gevalletje zeg maar. Dan maar € 400 betalen voor de garantie want ik wil gewoon niet zonder auto staan en er zijn nu rond de € 4.000,-- kosten al onder garantie gegaan. Als ik een 1.9 TDI Bluemotion Golf 5 had gehad dan had ik allang de garantie eruit gegooid maar deze 2.0 TDI 110 pk is geen betrouwbare motor en de versnellingsbak maakt steeds meer herrie netals de koppeling. Vliegwiel en koppeling zijn bij 100k km vervangen dus dat wil al genoeg zeggen denk ik. Deurrubbers beginnen nu eraan te komen en ik denk maar weet niet zeker dat er ook iets is met de boordpc (bochtrijverlichting doet het soms niet, kachelpaneel doet soms niet en/of begint altijd met lo qua temp, ramen gaan soms vanzelf weer open bij sluiten) dus ja garantie vind ik toch wel erg fijn. Ps ik ben al 3 keer weggesleept naar VW.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:50

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
De merkdealer geeft wat betreft kwaliteit een goed gevoel. er iets meer voor betalen, heb ik er dan ook wel voor over...

Ervaring is wel dat ze vaak toch veel extra geld aan je willen verdienen bij zaken waar je geen verstand van hebt.
Mijn vorige auto (Corsa) daarvan waren de voorveren stuk: €400,- bij de dealer. Laten doen. Paar weken later hoor ik van een via-via-bekende dat zoiets max 250€ mag kosten en dat de Opel die met regulier onderhoud redelijke prijzen heeft, hier dus op verdient.

Volgende keer zal ik zeggen: "Ok, maar niet voor 400€, dan laat ik het elders doen."

Ik neig een beetje naar de dealer... Ik heb nog een maand om na te denken... :-)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:01
Ik ga in principe alleen naar de merkdealer voor dingen waarvan je wilt dat het goed gebeurt. Tot nu toe bij de dealer geweest voor:
- COM2000 schakelunit, lamme richtingaanwijzer. Was 10 euro duurder bij dealer dan bij een bovag garage die veel PSA doet. Die laatste had me ooit verteld dat die dingen maar 100 euro inkoop kosten, dealer moest 380 euro incl montage hebben. Doen ze in een halfuurtje terwijl je even met een kopje koffie door de showroom wandelt.
- Distributieriem, beunhaas had er geen zin in, en aangezien die riem 240.000km of 10 jaar moet blijven zitten wil je ook ergens aanspraak op kunnen maken als ie na 100.000km er al weer af ligt

Voor al het standaard onderhoud ga ik gewoon naar een beunhaas, dat bevalt me 100x beter dan een garage om de hoek of veel te dure dealer (bij kleine beurtjes word je echt getild, vooral voor de olie). Die beunhaas hoeft niet te werken onder tijdsdruk, heeft ook 's avonds tijd en levert gewoon vakwerk af.

Als ik hoor dat hij op zijn werk bij de garage om de hoek soms 12 APKs op een dag erdoor moet drukken en dan tussendoor even snel een kleine beurt moet doen bij de APK, waarbij dan alleen de olie er even uitloopt en vervolgens weer wordt bijgevuld zonder filters te vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:16
Ik rijd al jaren Volkswagen, en bij mijn vorige (Passat V6 uit 2000) was ik wel gelukkig met de VW Mobiliteitsgarantie.
Centrale deurvergrendeling weigerde terwijl ik op bezoek was bij familie.
Gratis nummer gebeld, de lokale dealer kwam langs, provisorisch hersteld.
Naar huis gereden, thuis weigerde de electronica volledig.
Deurvrendeling, electrische ruiten, aico, niks werkte meer.
Dus op zondagavond, 23:00 uur weer gebeld, de plaatselijke dealer waar de Passat in onderhoud was kwam om 23:30 aan huis. Alles bekeken, voorlopige conclusie: centrale computer begeven. Met auto naar dealer gereden, daar een leenauto meegekregen.
Reparatie van de electronica bleek door een fout van hun (of de importeur) 3 dagen te duren (twee keer verkeerd onderdeel afgeleverd), al die tijd mocht ik de leenauto gratis gebruiken. De reparatie van de electronica was duur zat, maar op de uiteindelijke rekening alleen de uren vermeld dat ze echt met de auto bezig zijn geweest, maar niet de kosten van de leenauto.
Uiteraard daarna weer een VW gekocht, met de mobiliteitsgarantie. Met deze Polo nog niet nodig gehad, gelukkig. Maar het is wel geruststellend te weten dat de mobiliteitsgarantie ECHT iets voorstelt. _/-\o_

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De mobiliteitsgarantie is gewoon goed van VW. Je krijgt idd voor 3 dagen een auto mee (ik had ook een Polo waar ik in 3 dagen 600 km had gereden en geen probleem). Zelfs voor reparatie van een spijker in mijn achterband kwamen ze in Breda terwijl ik in Amstelveen woon en dat op zondag. Ik belde onderweg of ze daar tussen een bepaalde tijd konden zijn en geen probleem. Ik kwam een keer uit Haarlem en had toen ook gebeld vanwege "motorstoring" steeds in mijn display (mocht eigenlijk niet doorrijden maar deed het toch op advies van VW omdat ze niet langs de weg konden repareren en ik moest maar negeren) en in Amstelveen heb ik ze toen aangetroffen en ze hebben me naar VW toegesleept en kreeg meteen leenauto mee. Prima geregeld.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:54
kieskes schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:14:
ik ben een aantal jaar naar de dealer geweest met m'n Golf uit 2003, maar sinds ik daar 110Euro moest betalen voor het vervangen van 1 bobine kom ik er niet meer terug. Mijn ervaring met de VW dealer is dat standaard beurtjes nog wel gaan, maar zogauw er dingen kapot gaan ben je aan de beurt.
Sterker nog, bij mij wilden ze een wiellager vervangen, omdat deze hoorbaar zou zijn tijdens het oprijden van de brug. En als ik dit niet zou doen dat ik dan niet door de APK zou komen.

Vervolgens gevraagd bij een ander autobedrijf om dit te laten controleren en vervolgens zegt die doodleuk, de wiellager is prima in orde?
Pagina: 1