Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 17:39
Allereerst mijn situatie:
Ik zoek een netwerkschijf/NAS om HD-films op te zetten en af te spelen met mijn mediaspeler zonder dat ik continue mijn externe harde schijf af en aan hoef te koppelen.

Ik heb een pricewatch: AC Ryan Playon!HD Mini waarmee ik mijn films afspeel. Alles speelt hij op dit moment keurig af, dus hierbij geen problemen. (m.a.w. ik hoef geen advies voor een mediaplayer met ingebouwde HDD).
Hierop kan ik mijn bestaande pricewatch: Western Digital Elements Desktop 1TB Zwart aansluiten en tevens de schijf delen op het netwerk.Probleem hierbij is de trage doorvoersnelheid.

Ik heb als router de pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND welke ook een USB-poort heeft. Daar heb ik nu mijn externe harde schijf op aangesloten en gedeeld in het netwerk + ftp toegang. Probleem is hierbij ook de trage doorvoersnelheid (1,5 MB/s) je kan je voorstellen dat het downloaden dan sneller gaat dan het kopiëren op je externe harde schijf.

Nu wil ik dus een netwerkschijf waarbij ik wel een goede doorvoersnelheid heb. De bestaande harde schijf kan ik gebruiken als dubbele backup van belangrijke documenten. Hierbij denk ik, met name door de gunstige prijs aan de pricewatch: Buffalo Linkstation Live LS-X1.0TL-EU 1TB
Wat mij zorgen baart is het stroomverbruik van 24 Watt continue. Ik begrijp dat hij wel uitgeschakeld kan worden en dmv WOL weer wakker gemaakt kan worden.

Voldoet deze netwerkschijf voldoende aan mijn wensen? Hebben jullie nog alternatieven die niet gek duur zijn? Het zou bijvoorbeeld wel makkelijk zijn als ik op mijn werk een NZB-bestand op de netwerkschijf kan gooien waarna het bestand automatisch gedownload, gerepareerd en uitgepakt wordt (a la SABNZB) zonder tussenkomst van mijn laptop.

Ik zoek ook een vrij compacte oplossing aangezien hij achter mn TV-meubel moet liggen/staan.