Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11 14:05
Dusz

Zoals de topic title al aangeeft zit ik te twijfelen tussen de galaxy tab 2 7 inch en de nexus 7.

De tablet is bedoeld voor in de trein (games, films, etc) en voornamelijk voor mijn studie (accountancy) waarbij veel oefenstof en theorie digitaal aan wordt geleverd (via de mail -> pdf en doc files). Maar ook thuis op de bank eventjes internetten.

De tab 2 heeft een scherm van mindere kwaliteit en een dual core processor. Dat terwijl de nexus een nvidia tegra quad core cpu heeft en een krasbestendig ips scherm.

Daarentegen heeft de tab 2 wel een microsd slot, waardoor uitbreiding met microsd kaart mogelijk is.

Bij de Dixons is de tab 2 € 240,- en de Nexus 7 € 250,-

Voor de nexus 7 kan een mini usb to usb cable worden gekocht, maar ik weet persoonlijk niet hoe dat is. Is het wel comfortabel om een film te kijken van je USB met zon kabeltje aan je tablet?

Is er iemand die hier misschien ervaring mee heeft en mijn keuze kan vergemakkelijken.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Lees dit even door Nexus 7 VS Galaxy Tab 2

En aangezien je veel doet met je scherm lezen en films kijken zou de Nexus 7 mijn voorkeur hebben.

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11 17:03
Zoals bobsquad al zegt, voor lezen en ook zeker voor games zou ik ook eerder naar de Nexus 7 neigen. Ook als je hem in de trein mee wil nemen lijkt de Nexus 7 mij een stuk praktischer dan de Tab 2.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Als je budget het toe laat zou ik zelf de voorkeur geven aan de Galaxy Tab 7.7

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Sigis schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:47:
Als je budget het toe laat zou ik zelf de voorkeur geven aan de Galaxy Tab 7.7
Beetje onderbouwing is dan ook wel handig denk je niet waarom jij specifiek voor een Galaxy Tab 7.7 zou kiezen }:O

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:24

Rick-Jan

always connected

heb zelf ook getwijfeld tussen deze tablets, en uiteindelijk heb ik toch voor de tab gekozen, vooral vanwege de micro sd en 3g. Heb er nu een 32GB micro sd in zitten, en al aardig wat in gebruik door films. De galaxy tab krijgt ook 4.1 volgens Samsung, dus dan zal het verschil in snelheid van de interface miniem zijn. Het enige nadeel vind ik toch wel de resolutie, die is op de nexus toch beter, waardoor je fijner websites leest. Maar het ligt eraan wat je bent gewend.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De Galaxy Tab 2 7" 8GB is vanaf vrijdag a.s. t/m zondag bij Albert Heijn in de Garage Sale voor 199,- euro te koop, op=op.
Staat er niet bij in het bonusfoldertje, maar gezien de prijs moet dit de WiFi versie zijn.

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-11 07:33

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
bobsquad schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:04:
[...]

Beetje onderbouwing is dan ook wel handig denk je niet waarom jij specifiek voor een Galaxy Tab 7.7 zou kiezen }:O
Het scherm is mijns inziens veel beter en mooier dan die de Nexus 7 en Tab 2. Voor smartphones en tablets is dat voor mij altijd het eerste waar ik naar kijk. Met name voor het bekijken van foto's en films geef ik heel duidelijk de voorkeur aan de Tab 7.7. Voor browsen en als e-reader vind ik de Nexus ook een goed apparaat.

De Tab 7.7 is daarnaast ook merkbaar dunner, wat ik ook heel pretig vind. Wel iets breder, wat minder handig is als he handen niet zo groot zijn. Een voordeel van dit formaat vind ik namelijk dat je ze goed in een hand kan houden.

Daarnaast vind ik de mogelijkheid om er gewoon mee te bellen ook handig (maar dat gaat natuurlijk alleen als je 3G hebt). Daarnaast heeft hij veel meer geheugen, maar daar heeft waarschijnlijk niet iedereen behoefte aan.
Pagina: 1