Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding kapot? - PC gaat niet aan - rode LED op voeding

Pagina: 1
Acties:

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Allereerst mijn specs:

i7 860
Asus P7P55LX
2 x Corsair Vengeance 4GB
Gigabyte GTX570 SOC
Intel Postville X25-M M80GB SSD
WD 2TB / WD 200GB / WD 60GB
Coolermaster Real Power M620 voeding

Vorige week had ik het probleem dat mijn PC niet meer goed op kon starten (speedyjules07 in "PC boot niet - gaat na 5 seconden continu uit/aan")

De PC ging 5 seconden aan, dan 5 seconden uit en automatisch na 5 seconden weer aan etc etc.

De eerste gedachte was dat de voeding defect was. Ik heb een nieuwe voeding gehaald, maar deze gaf precies hetzelfde probleem, dus deze weer teruggebracht. Ik had al aardig wat dingen uitgeprobeerd en de conclusie was uiteindelijk dat het aan het moederbord zou moeten liggen.

Via Tweakers een Asus P7P55LX kunnen bemachtigen. Net in PC gebouwd, ik doe de PC aan maar er gebeurt helemaal niets. Op de achterkant van de voeding gaat een rode LED branden en volgens de Coolermaster website betekent dit "Red: If PSU is failed, the LED will light up RED color."

Het is een vage omschrijving. Is de voeding geheel defect? Gaat er iets anders fout? De website is hier niet erg duidelijk over. In principe kan die lamp alleen betekenen dat er een probleem is in de voeding zelf, niet iets fout qua aansluiting op het moederbord of iets dergelijks? Met mijn oude moederbord (MSI P55-GD65) ging deze lamp niet branden op de voeding. Hij heeft ook nooit eerder gebrand.

Het is erg vreemd dat een nieuwe voeding precies hetzelfde probleem gaf op mijn oude moederbord en dat nu mijn oude voeding weer problemen geeft op mijn nieuwe moederbord. Zouden mijn oude moederbord en voeding dan ongeveer tegelijk zijn overleden?

Iemand nog tips? Ik twijfel erg of ik nu weer een nieuwe voeding moet gaan halen :S

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-11 14:19
Kan het niet zo zijn dat je oude voeding tevens je oude moederbord heeft vernaggelt ? Dat kan het verklaren.

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Hij doet het nu. Ontzettend stom. Mijn oude moederbord had een 8-pins CPU input, dit moederbord heeft een 4-pins CPU input. Blijkbaar past de 4-pins connector ook andersom hier in. Hij sloot ook volledig aan.

Na het moederbord uit de kast gehaald te hebben en weer opgebouwd was de 4-pins input ook een stuk makkelijker toegankelijk en kon ik ook makkelijker zien dat de kabel dus andersom moest.

Hierna bootte de PC direct goed en ben inmiddels Windows aan het installeren. Erg stom, weer wat geleerd :P

Bedankt voor de reply!

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan