Hallo allemaal,
Binnenkort wil ik graag een nieuwe game pc gaan kopen. Voordat ik deze bestel zou ik dit graag door jullie laten checken en eventuele suggesties/tips in mijn lijstje verwerken. Deze lijst heb ik samengesteld d.m.v. een mix van BBGs en DAAs plus advies van vrienden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gamen (starcraft II, Borderlands 2, BF, COD, Skyrim etc. op hoog / ultra) verder gebruik ik alleen office en internet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 700 euro (randapparatuur heb ik een apart budget voor).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Niets.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De kast plus inhoud inclusief:
Ik heb goede ervaring met Western Digital harde schijven en minder goede ervaring met de Seagate varianten.
Verder zou ik graag een GeForce kaart erin willen hebben en geen Radeon.
Overige belangrijke punten
Randapparatuur lijstje:
Zoals in mijn lijstje staat vermeld heb ik op dit moment gekozen voor de gtx 660 (ASUS of een andere versie staat nog niet vast). Ik zit nog te twijfelen of ik dit niet zal veranderen in de gtx 650 ti. Na een aantal benchmarks te hebben bekeken denk ik dat ik met de 660 de meeste games makkelijk op ultra kan spelen (met acceptabele fps) ten opzichte van de 650 ti en de 660 ook een langere tijd mee kan gaan. Verder vraag ik me af of het voor mij zin zal hebben om op dit moment extra geld te investeren in een intel CPU of dat ik die met mijn eisen niet nodig zal hebben. Overigens moet ik nog een geschikt Wifi kaartje (of via USB ingang) zien te vinden.
Alvast bedankt!
Edit: Hebben jullie ook nog tips met betrekking tot welke versie van de gtx 660 / 650 ti ik heb beste kan kopen?
Binnenkort wil ik graag een nieuwe game pc gaan kopen. Voordat ik deze bestel zou ik dit graag door jullie laten checken en eventuele suggesties/tips in mijn lijstje verwerken. Deze lijst heb ik samengesteld d.m.v. een mix van BBGs en DAAs plus advies van vrienden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gamen (starcraft II, Borderlands 2, BF, COD, Skyrim etc. op hoog / ultra) verder gebruik ik alleen office en internet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 700 euro (randapparatuur heb ik een apart budget voor).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Niets.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De kast plus inhoud inclusief:
- SSD
- Wifi kaartje (of via USB)
Ik heb goede ervaring met Western Digital harde schijven en minder goede ervaring met de Seagate varianten.
Verder zou ik graag een GeForce kaart erin willen hebben en geen Radeon.
Overige belangrijke punten
- Windows heb ik nog liggen
- Bang for buck
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asrock 970 Extreme3 | € 68,60 | € 68,60 |
| 1 | Western Digital Green WD10EZRX, 1TB | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Antec Three Hundred Two | € 53,40 | € 53,40 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 29,60 | € 29,60 |
| 1 | Scythe Slip Stream SY1225SL12SL, 120mm | € 6,90 | € 6,90 |
| 1 | Asus GTX660-DC2O-2GD5 | € 222,- | € 222,- |
| 1 | Corsair Builder CX500 V2 | € 53,- | € 53,- |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 89,38 | € 89,38 |
| 1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 33,95 | € 33,95 |
| 1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 84,95 | € 84,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 711,73 | |
Randapparatuur lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 188,- | € 188,- |
| 1 | Logitech Z323 | € 33,98 | € 33,98 |
| 1 | Microsoft Wired Keyboard 600 | € 9,99 | € 9,99 |
| 1 | Logitech G400 Gaming Mouse | € 28,90 | € 28,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 260,87 | |
Zoals in mijn lijstje staat vermeld heb ik op dit moment gekozen voor de gtx 660 (ASUS of een andere versie staat nog niet vast). Ik zit nog te twijfelen of ik dit niet zal veranderen in de gtx 650 ti. Na een aantal benchmarks te hebben bekeken denk ik dat ik met de 660 de meeste games makkelijk op ultra kan spelen (met acceptabele fps) ten opzichte van de 650 ti en de 660 ook een langere tijd mee kan gaan. Verder vraag ik me af of het voor mij zin zal hebben om op dit moment extra geld te investeren in een intel CPU of dat ik die met mijn eisen niet nodig zal hebben. Overigens moet ik nog een geschikt Wifi kaartje (of via USB ingang) zien te vinden.
Alvast bedankt!
Edit: Hebben jullie ook nog tips met betrekking tot welke versie van de gtx 660 / 650 ti ik heb beste kan kopen?