Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[adsl] verbinding eerder aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Kort vraagje over het aansluiten van een ADSL verbinding. Ik ontvang morgen als het goed is mijn modem, terwijl de oplevering van mijn abonnement pas op 19 oktober is. Omdat er in het appartementencomplex waar ik zit wel meer mensen zitten met internet dat al aangesloten zit vroeg ik me af of ik morgen gewoon kan proberen of de verbinding al werkt. Is er een kans dat ik iets in de war schop als ik de verbinding al eerder uitprobeer? En heb ik kans dat het werkt?

youtube.com/@hisrep

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Je schopt waarschijnlijk niks in de war en ja je hebt een zeer kleine kans dat het werkt.

Dit heeft overigens niks te maken dat meer mensen in het appartementencomplex ook internet heeft aangesloten.

Wat er allemaal gedaan moet worden om een signaal te leveren op je IS/RA punt sta je van te kijken.

Eerst in de Multi-Plexer soort ADSL knooppunt om het maar zo te zeggen moet er een lijn aangelegd worden daarna in de wijkcentrale. (dit trouwens als er nog nooit signaal is geweest.) Een en ander moet dan ook nog administratief gereed zijn voordat er signaal op de lijn komt.

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Oki. dank :). Ik laat het wel even weten wanneer het werkt, voor iemand die ooit in de toekomst nog met deze vraag zit.

[ Voor 44% gewijzigd door DeNachtwacht op 12-10-2012 23:04 ]

youtube.com/@hisrep

• bobsquad
  • Niet online
Ben wel benieuwd bij welke provider je zit eventueel kan ik wel wat na kijken in de landelijke ADSL database.

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik zit bij Online (T-Mobile). Ik heb het modem ontvangen en geinstalleerd, alleen er gaat geen lampje "DSL" branden. Dit betekent volgens de handleiding (Huawei HG655D)dat de DSL verbinding uitgeschakeld of defect is. Kan dit zijn omdat ik hem niet heb aangesloten bij het hoofdaansluitingspunt? In mijn appartement wonen zoals gezegd nog 4 anderen met actieve telefoonlijnen/internet.

Meest logisch lijkt me dat de lijn dus gewoon nog niet opgeleverd is, maargoed je weet nooit.

youtube.com/@hisrep

• bobsquad
  • Niet online
Als DSL niet brand is hij inderdaad waarschijnlijk nog niet gekoppeld in de centrale. Mits de modem goed is aangesloten natuurlijk gaan we wel vanuit. Eventueel even contact opnemen met Online of de oplever datum veranderd is. Vaak is dit helaas later dan eerder dan op de brieven die verstuurd worden.

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Opleverdatum is 19 oktober dus dat zal wel kloppen... Andere vraag in het appartementencomplex waar ik woon zitten nog 2 mensen op de adel kast aangesloten, zal dat nou nog uitmaken voor de maximumsnelheid van 20mbits?

youtube.com/@hisrep

• bobsquad
  • Niet online
Is echt afhankelijk van de aansluiting maar ik neem aan dat elk appartement een aparte aansluiting heeft dus nee zou niet echt veel moeten uitmaken. Voor meer duidelijkheid hierover zou ik dan toch contact zoeken met de verhuurder/beheerder van het appartementencomplex.

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Goed, zoals te verwachten viel geeft het modem nog steeds geen DSL lampje vandaag. Iemand een idee hoe ik in de meterkast kan checken wat er fout zit?

Ik zie alleen een heel groot blok waarop 5 keer een rood&blauwe kabel zit aangesloten. Die leidt naar verschillende appartementen, waaronder de mijne.

[ Voor 12% gewijzigd door DeNachtwacht op 19-10-2012 21:40 ]

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1