Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met nieuwe computer

Pagina: 1
Acties:

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:12
Hallo,

Ik heb zojuist een nieuwe computer in elkaar gezet:
AMD Phenom2 x4 965
Asrock 970 Extreme 3
8gb 1600mhz geheugen
EVGA GTX500Ti FPB
CD-Speler

1x keer opgestart, alles ging goed.
In BIOS veranderd:
-Boot priority
-IDE to AHCI

Nu waneer ik de computer opstart, zie ik niks meer (ook geen beginscherm van moederbord ofzo.) en kan ik de computer aleen maar afsluiten door de voeding uit te zetten.
De fans draaien en alles doet het gewoon(denk ik =S ?)
Het geheugen en alle snoortjes gechecked maar daar licht het volgens mij niet aan.
Dus nu vraag ik me af of iemand een oplossing heeft of hoe ik de moederbord moet resetten.

Alvast bedankt, Joep

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:53

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

(knoop)batterijtje ff eruithalen en er weer indoen :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02
..of hoe ik de moederbord moet resetten.
Dat kun je in de handleiding vinden, zoek op cmos clear oid.

Neem verder deze ook even door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• Yeasis
CT schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:58:
(knoop)batterijtje ff eruithalen en er weer indoen :)
Nielson schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:58:
[...]
Dat kun je in de handleiding vinden, zoek op cmos clear oid.

Neem verder deze ook even door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Ik heb het batterijtje eruit gedaan en er weer in gedaan maar dat hielp niets.
Ook het jumpertje geprobeert, maar het lukt nogsteeds niet.
Jammergenoeg heb ik niks aan het linkje die je hebt gestuud gehad, ik heb nu denkik de CMOS gereset maar dat werkt niet en voor de rest staat er niks bij het moederboord wat van pas kan komen.

Toen ik de computer voor de eerste keer opstarte zag ik in de BIOS de prossesor gewoon staan, net als heet geheugen.
Ik deed de windows 7 CD erin:
Toen ik heb windows logo zag werd mijn beeld zwart en zindsdien kan ik helemaal niet meer de bios in aangezien ik niks kan zien en ik kan hem dus niet meer uizetten met de powerknop.
Volgens mij heb ik alles goed aangesloten(dit is de 2e PC die ik zelf bouw). :'(

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:10
MeneerJoep schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:50:
Jammergenoeg heb ik niks aan het linkje die je hebt gestuud gehad, ik heb nu denkik de CMOS gereset maar dat werkt niet en voor de rest staat er niks bij het moederboord wat van pas kan komen.
Waar gaat het dan mis? Krijg je geen biepjes? Ook niet als je het geheugen er uit haalt?

• Yeasis
Ik krijg inderdaad geen bliepjes en ook geen beeld, alle fans draaien wel normaal (videokaart, processor en voeding)
Ik heb ook geen bliepjes zonder het geheugen.
Maar het gekke is, toen ik de PC voor het eerst opstartte had ik wel beeld en een bliepje en niks vreemds.

Edit: denken jullie dat ik misschien kortsluiting heb of dat het moederbord gewoon kapot is?

[ Voor 15% gewijzigd door Yeasis op 13-10-2012 11:20 ]

Verwijderd

Ik zou even goed controleren of alle slots en kabeltjes goed zitten. Draai desnoods alles even los en vast

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:36

Umbrah

The Incredible MapMan

Hmmmm dat klinkt als een onderdeel wat gammel was en stuk is gegaan, en dit kan op/bij de CPU zitten, de voeding, videokaart, het geheugen, of het moederbord. Je monitor zou het op het moment zelfs kunnen zijn. Je wilt niet weten hoeveel mensen ik geholpen heb die een videokaart hebben en de IGP uit hadden gezet, en de monitor er toch op aangesloten hadden... dat soort stunts. Ik weet dat je tweaker bent dus zo ver ben je misschien niet, maar toch: je zou zomaar eens een defecte DVI kabel hebben... en dan test je lang!

De beste manier om er achter te komen is om te testen. Uiteraard eerst: kijken. Zie ik bolle condensatoren, te dik aangebrachte koelpasta die kortsluiting maakt, een fan die los bungelt, scheuren in het moederbord en/of losse kabels?

Ruik je condensator-geur?

Zodra je er niks aan ziet, dan is het eigenlijk een kwestie van uitsluiten. Monitor eerst, en dan in de machine zelf. Probeer een andere voeding/videokaart. Ander geheugen (of slechts een dimmetje). Ga eens naar de CPU kijken, etc...

[ Voor 18% gewijzigd door Umbrah op 13-10-2012 11:23 ]

• _H_G_
Heb je ook in de CPU support list van het moederbord gekeken? Misschien heb je toevallig een CPU die een nieuwe BIOS vereist. Dat zal wel niet, maar het is beter om dat eerst te checken.

De videokaart kan er trouwens ook uit: dan moet ie nog steeds beepen (dus enkel CPU er in). Misschien heb je die verkeerd aangesloten. Het zal trouwens wel een 550Ti of 560Ti zijn, toch?

En merk/type van je voeding?

• Yeasis
Umbrah schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:21:
Hmmmm dat klinkt als een onderdeel wat gammel was en stuk is gegaan, en dit kan op/bij de CPU zitten, de voeding, videokaart, het geheugen, of het moederbord. Je monitor zou het op het moment zelfs kunnen zijn.
Het geheugen de voeding en mijn monitor zijn zoeizo niet stuk.
Ook even andere kabel geprobeert, maar nogsteeds geen bliep en zwart beeld.
Ik zie geen scheuren of bolle condensatoren, of ruik een vreemde geur.

Ik heb al een andere videokaart en geheugen geprobeert

• Yeasis
_H_G_ schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:42:
Heb je ook in de CPU support list van het moederbord gekeken? Misschien heb je toevallig een CPU die een nieuwe BIOS vereist. Dat zal wel niet, maar het is beter om dat eerst te checken.

De videokaart kan er trouwens ook uit: dan moet ie nog steeds beepen (dus enkel CPU er in). Misschien heb je die verkeerd aangesloten. Het zal trouwens wel een 550Ti of 560Ti zijn, toch?

En merk/type van je voeding?
De CPU is ondersteund, en vereist geen nieuwe BIOS.
Voeding: LC-Power LC600H-12 V2.31 ik weet dat het alles behalve een goede voeding is maar in mijn andere computer werkt hij perfect : i5-3450, Gigabyte H77 moederbord en HD6870.

Het is een EVGA 550ti FPB

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Start eens op zonder harde schijf en zonder DVD brander en met 1 bankje geheugen. Dus: alleen CPU, 1xgeheugen, videokaart.

En check je beeldscherm, kijk of de kabel van je beeldscherm in zowel je beeldscherm als in de videokaart goed zit. En voor de zekerheid: vervang deze VGA kabel ook. En check of een andere computer wel op dit beeldscherm werkt.

En switch de videokaart even met die andere computer.

[ Voor 7% gewijzigd door silmaril8 op 13-10-2012 11:48 ]

• Yeasis
silmaril8 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:47:
Start eens op zonder harde schijf en zonder DVD brander en met 1 bankje geheugen. Dus: alleen CPU, 1xgeheugen, videokaart.

En check je beeldscherm, kijk of de kabel van je beeldscherm in zowel je beeldscherm als in de videokaart goed zit. En voor de zekerheid: vervang deze VGA kabel ook. En check of een andere computer wel op dit beeldscherm werkt.

En switch de videokaart even met die andere computer.
DVi kabel en videokaart al vervangen, ik zal de computer even opstarten zonder CD-Brander harde schijven, videokaart en geheugen.

• silmaril8
  • Niet online
MeneerJoep schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:49:
DVi kabel en videokaart al vervangen, ik zal de computer even opstarten zonder CD-Brander harde schijven, videokaart en geheugen.
De videokaart moet je er uiteraard wel in laten. Of zit er misschien ook een onboard videokaart op het moederbord?

En probeer toch nog een keer om de bios echt (goed) te resetten.

[ Voor 8% gewijzigd door silmaril8 op 13-10-2012 11:53 ]

• Yeasis
silmaril8 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:52:
[...]

De videokaart moet je er uiteraard wel in laten. Of zit er misschien ook een onboard videokaart op het moederbord?

En probeer toch nog een keer om de bios echt (goed) te resetten.
Nee, dus die heb ik erin laten zitten, nogsteeds zwart beeld en geen bliepjes.
De BIOS heb ik gereset door het jumpertje te gebruiken en de batterij eruit gehaald.

Edit: de kables in het beeldscherm en computer zitten goed: hij geeft aan dat er een kabel is aangesloten, en ik heb het voor de zekerheid nog een keer gechecked

[ Voor 14% gewijzigd door Yeasis op 13-10-2012 11:59 ]

• silmaril8
  • Niet online
Heb je je beeldscherm al op een andere PC gebruikt?

• Nielson
MeneerJoep schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:58:
De BIOS heb ik gereset door het jumpertje te gebruiken en de batterij eruit gehaald.
Heb je dit gedaan zonder dat het netsnoer aangesloten was?

• _H_G_
silmaril8 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:52:
Zonder videokaart moet ie ook beepen (tenzij de kast speaker niet/verkeerd is aangesloten)

• Yeasis
silmaril8 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:03:
Heb je je beeldscherm al op een andere PC gebruikt?
Ja het is een dual monitor setup voor mijn andere PC aleen gebruik ik de 2e nu even voor het in elkaar zetten van deze PC.

• Yeasis
Nielson schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:04:
[...]
Heb je dit gedaan zonder dat het netsnoer aangesloten was?
Ik heb de voeding op O gezet, dat is toch eigenlijk hetzelfde?

• Yeasis
_H_G_ schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:04:
[...]

Zonder videokaart moet ie ook beepen (tenzij de kast speaker niet/verkeerd is aangesloten)
De speaker is wel goed aangesloten, de eerste keer dat hij opstarte bliepte hij wel en werkte alles, dat vind ik nou juist zo vreemd, en hij bliept niet zonder videokaart.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik zou het volgende proberen:

Videokaart eruit
Ram eruit
bios batterij eruit
1 minuut wachten
Bios batterij terug en opstarten zonder ram en videokaart.
Hij moet dan toch echt piepen

Piept hij? --> alles er weer in en opstarten naar de bios en AHCI --> IDE .

Anders zal je toch echt alles stuk voor stuk moeten testen vrees ik..

Wear Sunscreen!

• Yeasis
Humma Kavula schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:22:
Ik zou het volgende proberen:

Videokaart eruit
Ram eruit
bios batterij eruit
1 minuut wachten
Bios batterij terug en opstarten zonder ram en videokaart.
Hij moet dan toch echt piepen

Piept hij? --> alles er weer in en opstarten naar de bios en AHCI --> IDE .

Anders zal je toch echt alles stuk voor stuk moeten testen vrees ik..
En toch bliept hij niet.
Videokaart en RAM getest, dus aleen MOBO en CPU blijven over, zoals iemand een paar posts naar boven zij, zou de koelpasta koostsluiting kunnen maken?

• Nielson
Zolang je die niet onderop de cpu hebt gesmeerd zou dat niet moeten kunnen. Heb je het mb ook al eens uitgebouwd om te kijken of íe dan werkt? Men vergeet soms wel eens overbodige afstandsbusjes uit de kast te verwijderen op plekken waar het mb geen gaten heeft zitten.

• Yeasis
Nielson schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:37:
Zolang je die niet onderop de cpu hebt gesmeerd zou dat niet moeten kunnen. Heb je het mb ook al eens uitgebouwd om te kijken of íe dan werkt? Men vergeet soms wel eens overbodige afstandsbusjes uit de kast te verwijderen op plekken waar het mb geen gaten heeft zitten.
Jammergenoeg? heeft ook dit geen nut gehad... toch bedankt

• silmaril8
  • Niet online
Maak eens een paar (goede HD) foto's van de binnenkant van de kast. Misschien kunnen wij dan wat meer zien.

• _H_G_
MeneerJoep schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:29:
En toch bliept hij niet.
Videokaart en RAM getest, dus aleen MOBO en CPU blijven over, zoals iemand een paar posts naar boven zij, zou de koelpasta koostsluiting kunnen maken?
Vergeet toch niet je PSU. Dat ie bij een i5 functioneerde zegt niet alles: je nieuwe processor vergt veel meer vermogen.
Pagina: 1