Last check before buy game pc rond €900

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476882

Topicstarter
Best Tweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe gamepc omdat, me eigen pc verouderd is.
Ben nu op deze build gekomen, die me wel goed leek maar wou toch nog wel even goed checken aangezien ik niet heel erg bekend ben op dit gebied :).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel op het moment vooral Guildwars 2. Verder ook waarschijnlijk assasins creed3 in de toekomst

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de €900 kosten.
De overige randapparatuur mag max €200 kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Aangezien ik me oude pc niet weg doe heb ik geen dingen die ik kan meenemen naar me nieuwe pc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat je nodig hebt bij een pc nodig hebt:muis, toetsenboord, headset, monitor en boxen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb niet echt een voorkeur voor merken zolang het maar goed werkt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Natuurlijk zo stil en zuinig mogelijk, maar wil er ook niet veel meer voor betalen.

#ProductPrijsSubtotaal
1MS-Tech CA-0300 Hornet€ 52,79€ 52,79
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 67,-€ 67,-
1LG GH24NS70 Zwart€ 15,99€ 15,99
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 187,95€ 187,95
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 289,-€ 289,-
1XFX Pro 550W€ 55,90€ 55,90
1Samsung 830 series 128GB€ 89,80€ 89,80
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 35,95€ 35,95
1Asrock B75 Pro3-M€ 60,19€ 60,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 854,57

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster S22B150N Zwart€ 104,-€ 104,-
1Logitech S120€ 7,50€ 7,50
1Keysonic KSK-8004U€ 9,40€ 9,40
1Gigabyte GM-M6800€ 8,98€ 8,98
1Creative Draco HS-850€ 34,95€ 34,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 164,83

Desktop
Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
Omdat ik hier veel goede reviews over heb gezien en ik zelf denk dat deze ook toekomstige spellen ook goed aankan.

Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
omdat ik zelf 1TB genoeg vind en ook niet meer ruimte nodig heb (heb ook ssd van 128gb)

LG GH24NS70 Zwart
goedkoop en leek mij prima voor wat het moet doen.

MS-Tech CA-0300 Hornet
leek mij een goede kast voor zijn geld. Ook vind ik deze kast er wel goed uitzien :>.

Intel Core i5 3570 Boxed
een goede processor die zeker wel wat kan hebben ook voor in de toekomst.

Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
denk dat ik hier niet zo veel over hoef te zeggen gewoon een prima kaart

XFX Pro 550W
Dit leek mij een goede voeding ook uit de BBG gehaald heb verder niet erg veel verstand hierover of het overkill is of niet of juist te weinig.

Samsung 830 series 128GB
hoef hier denk niet al te veel over te zeggen gewoon een prima SSD

Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
Vind dit zelf een goede kaart, omdat je genoeg RAM geheugen heb voor games en voor een goede prijs.

Asrock B75 Pro3-M
Vergeleken met Asrock Z77 Pro4-M(Hier) en dan vind ik zelf de Asrock B75 Pro3-M beter qua prijs/ kwaliteit.

Randapparatuur
Samsung Syncmaster S22B150N Zwart
Vind ik zelf wel een mooi beeldscherm ook niet te klein en ben 21,5'' ook wel gewend van mijn oude pc :P .

Logitech S120
Goedkope boxjes met erg goede reviews voor zijn prijs en deze hoeven ook niet geweldig te zijn aangezien ik vooral me headset op heb.

Keysonic KSK-8004U
Simpel toetsenboord vind ik zelf wel goed genoeg.

Gigabyte GM-M6800
Ik heb deze muis gekozen, omdat ik nu ook speel met een simpele muis (logitech M100) en vind dit zelf geen probleem.

Creative Draco HS-850
Ik vind deze headset goed uit de bus komen qua prijs/ kwaliteit heb hier niet erg veel verstand van, omdat ik op het moment een interne mic heb dus heb eigenlijk nog nooit een headset gehad :) .

Als iemand nog op of aanmerking heeft hoor ik die graag natuurlijk.
Alvast bedank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:41
#ProductPrijsSubtotaal
1MS-Tech CA-0300 Hornet€ 52,79€ 52,79
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 67,-€ 67,-
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 188,-€ 188,-
1LG GH24NS70 Zwart€ 15,99€ 15,99
1Logitech S120€ 7,50€ 7,50
1Logitech K120 (Internationaal)€ 9,60€ 9,60
1Logitech G400 Gaming Mouse€ 28,90€ 28,90
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 24,95€ 24,95
1Intel Core i5 3470 Boxed€ 172,30€ 172,30
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 289,-€ 289,-
1XFX Pro 550W€ 55,90€ 55,90
1Samsung 830 series 128GB€ 89,38€ 89,38
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 35,95€ 35,95
1Asrock B75 Pro3-M€ 60,19€ 60,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.097,45

Iets bezuinigd hier en daar -> veel mooier scherm en betere (game) muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zelf had ik een aantal opties zoals de muis en processor bekeken en kwam toen tot de conclusie dat ik liever een iets betere processor heb en dat ook maar iets meer geld uitgeef. over de muis ga ik nog zeker wel even nadenken ;) .

Ook weet ik het niet zeker van het scherm, omdat die wel een stuk duurder is en zelf vind ik 21,5'' scherm wel fijn spelen. Dus gaat het mij meer om de kwaliteit van het scherm en als ik alleen naar kwaliteit verschil kijk is die niet erg groot in vergelijking met de prijs.

Sorry dat ik beetje laat reageerde was ijsje(ben en jerry's) aan het eten :9

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 476882 op 12-10-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Vind het beide nette lijstjes.

De kast, voor ~50 euro zou ik toch naar een CM Silencio gaan (stil, prima), dan wel een simpele fractal (scheelt weer wat centjes en zijn prima, maar ik vind ze niet mooi)

Budget gaming muis blijf ik bij Sharkoon fireglider, is echt een goed ding voor geen geld.

Ik zou gezien het totaal budget ook echt voor die dell gaan, is kwalitatief echt ver beter. Of eventueel de stap naar 23/24" overwegen, Het went snel, je kan alleen niet meer terug naar 22"dan later ;). Je kijkt tenslotte er wel de hele tijd tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:05
als je niet specifiek die case wil kan je ook deze nemen pricewatch: Aerocool Vs-3 Advance kan je toch je 3570 i5 nemen :) ik denk niet dat je het verschil ooit zal merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 11:49

Format-C

Tracing Rays

Ik zou iig een degelijke behuizing nemen...

Smaken verschillen natuurlijk, maar die Aerocool en MS-Tech kasten zijn imho budget- Micky Mouse kasten. Het feit dat geen enkele reviewsite de moeite neemt om dat soort behuizingen te reviewen zegt (imho) al genoeg.

Ik zou dan persoonlijk (VEEL) liever 1 van deze behuizingen pakken;

pricewatch: Antec One
pricewatch: Antec Three Hundred Two

Stil, koel, en zonder fratsen.

Maar goed. Choice is yours. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Format-C op 12-10-2012 22:37 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Foritain schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:14:
Vind het beide nette lijstjes.

De kast, voor ~50 euro zou ik toch naar een CM Silencio gaan (stil, prima), dan wel een simpele fractal (scheelt weer wat centjes en zijn prima, maar ik vind ze niet mooi)

Budget gaming muis blijf ik bij Sharkoon fireglider, is echt een goed ding voor geen geld.

Ik zou gezien het totaal budget ook echt voor die dell gaan, is kwalitatief echt ver beter. Of eventueel de stap naar 23/24" overwegen, Het went snel, je kan alleen niet meer terug naar 22"dan later ;). Je kijkt tenslotte er wel de hele tijd tegen aan.
Die muis ziet er prima uit ja :) mooie vorm en uiterlijk voor een goede prijs
bedankt voor de tip :>

Ook zal ik het zeker nog gaan overwegen over het beeldscherm, ook wel goed punt dat je er de hele tijd tegenaan kijkt nog niet echt zo tegen aan gekeken.
Format-C schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:33:
Ik zou iig een degelijke behuizing nemen...

Smaken verschillen natuurlijk, maar die Aerocool en MS-Tech kasten zijn imho budget- Micky Mouse kasten.

Ik zou dan persoonlijk (VEEL) liever 1 van deze behuizingen pakken;]

pricewatch: Antec One
pricewatch: Antec Three Hundred Two

Stil, koel, en zonder fratsen.
Zelf had ik ook eerst pricewatch: Antec Three Hundred Two als keuze, maar na deze te vergelijken met mijnHuidige behuizing vond ik mijn huidige keuze beter qua bouwkwaliteit (afwerking), maar ook vooral een mooiere behuizing. Ook is er niet echt een verschil qua prijs.
En pricewatch: Antec One is te klein voor Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 dus die kan niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:41
Ik had vroeger de pricewatch: Sharkoon Rush Mouse, destijds 'vergelijkbaar' met de fireglider van nu.
Binnen een maand werkte het scrolwieltje al niet goed meer (stroef, piepen) en na een paar maanden liet de coating los.
Toen een Logitech MX518 gekocht (de G400 van toen) en die werkt na 2 jaar nog perfect.

Het scherm is het belangrijkste, hier ga je vele jaren tegenaan kijken, waarschijnlijk ook met je volgende pc.
Het Dell scherm is een stuk beter dan je oorspronkelijke keuze, voornamelijk vanwege het IPS panel.

Voor een kast vind ik kwaliteit eigenlijk een stuk minder belangrijk, mn sharkoon kast gaf geen problemen met inbouwen en werkte na 2 jaar nog steeds prima.
Bij mij stond ie onder het bureau, dus uiterlijk deed er ook nog eens niet toe.
De antec threehundred two is inderdaad prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mitsumark schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:56:
Ik had vroeger de pricewatch: Sharkoon Rush Mouse, destijds 'vergelijkbaar' met de fireglider van nu.
Binnen een maand werkte het scrolwieltje al niet goed meer (stroef, piepen) en na een paar maanden liet de coating los.
Toen een Logitech MX518 gekocht (de G400 van toen) en die werkt na 2 jaar nog perfect.

Het scherm is het belangrijkste, hier ga je vele jaren tegenaan kijken, waarschijnlijk ook met je volgende pc.
Het Dell scherm is een stuk beter dan je oorspronkelijke keuze, voornamelijk vanwege het IPS panel.
Als ik dit zo hoor over die muis ga ik toch voor de Logitech muis, omdat ik wel weet dat die zeker kwaliteit leveren. :>

ik heb ook nog naar het scherm gekeken en ook een aantal schermen vergeleken met elkaar en uiteindelijk ben ik op deze twee uitgekomen Deze mijn voorkeur ligt wel bij de Samsung Syncmaster S24A350H, omdat deze 24'' is, nauwelijks verschil tussen de twee schermen en wel redelijk verschil qua prijs. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 476882 op 13-10-2012 01:18 . Reden: verbeteren van zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385882

Ik heb een MX518 en G400, maar als je CM Storm Spawn(claw grip) kan lekker vast grijpen dan zou ik die nemen heeft veel beter scroll-wheel en duim knoppen set en heeft onboard geheugen, alleen de software heeft minder opties dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Anoniem: 476882 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 01:10:
[...]

Als ik dit zo hoor over die muis ga ik toch voor de Logitech muis, omdat ik wel weet dat die zeker kwaliteit leveren. :>

ik heb ook nog naar het scherm gekeken en ook een aantal schermen vergeleken met elkaar en uiteindelijk ben ik op deze twee uitgekomen Deze mijn voorkeur ligt wel bij de Samsung Syncmaster S24A350H, omdat deze 24'' is, nauwelijks verschil tussen de twee schermen en wel redelijk verschil qua prijs. :)
Een slechte ervaring maakt natuurlijk nog geen slecht product. Heb zelf ook vele logitech muizen gehad, 9/10 keer prima, maar ook af een toe defecten, en dat waren niet de goedkoopste muisjes (G7, en ets van een mx700 ofzo, tijdje terug). 2 Kennissen en mn echtgenote hebben zelf de sharkoon (of oscar x7 zoals hij in andere landen verkocht word) en die werken daar weer jaren prima mee. Ik zou zeggen voor een muis: ga toch even naar de winkel en voel ze aan, het blijft een persoonlijke keuze. Ben zelf toen voor een Roccat gegaan, met veel plezier, maar een ander prijskaartje.

Kijk wat kast ook nog even naar de Silencio 450, heb hem nu 2 keer aangeschaft, en bevalt goed, zeker voor de prijs. De foto's doen hem geen eer aan imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Foritain schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 09:51:
[...]
Een slechte ervaring maakt natuurlijk nog geen slecht product. Heb zelf ook vele logitech muizen gehad, 9/10 keer prima, maar ook af een toe defecten, en dat waren niet de goedkoopste muisjes (G7, en ets van een mx700 ofzo, tijdje terug). 2 Kennissen en mn echtgenote hebben zelf de sharkoon (of oscar x7 zoals hij in andere landen verkocht word) en die werken daar weer jaren prima mee. Ik zou zeggen voor een muis: ga toch even naar de winkel en voel ze aan, het blijft een persoonlijke keuze. Ben zelf toen voor een Roccat gegaan, met veel plezier, maar een ander prijskaartje.

Kijk wat kast ook nog even naar de Silencio 450, heb hem nu 2 keer aangeschaft, en bevalt goed, zeker voor de prijs. De foto's doen hem geen eer aan imho.
je hebt zeker gelijk dat een slechte ervaring nog geen slecht product. vind het ook wel een goede om voor een muis/ toetsenboord naar een winkel te gaan, zodat je ze dan ook even kan uitproberen:).

qua kast moet ik wel zeggen dat ik dan liever bij mijn huidige keuze blijf, omdat die niet veel duurder is en naar mijn mening ook een beter design heeft.
wel bedankt voor de suggestie en de tip :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Anoniem: 476882 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 01:10:
Als je het verschil in LCD-Panel, TN en IPS, nauwelijks noemt, dan heb je het verschil nog nooit irl ervaren.
IPS geeft je een veel betere kijkervaring, maar het is natuurlijk jouw keuze.

Beide monitoren hebben brakke condensatoren, dus de levensduur is enigzins beperkt.
Maar de enige uitzondering hierop is fabrikant Eizo, deze fabriceert alle monitoren al 40 jaar "inHouse" om de kwaliteit consistent hoog te houden (made in Japan dus).

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bitshape schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:11:
[...]

Als je het verschil in LCD-Panel, TN en IPS, nauwelijks noemt, dan heb je het verschil nog nooit irl ervaren.
IPS geeft je een veel betere kijkervaring, maar het is natuurlijk jouw keuze.

Beide monitoren hebben brakke condensatoren, dus de levensduur is enigzins beperkt.
Maar de enige uitzondering hierop is fabrikant Eizo, deze fabriceert alle monitoren al 40 jaar "inHouse" om de kwaliteit consistent hoog te houden (made in Japan dus).
Ik heb inderdaad dit nog nooit echt zelf naast elkaar gezien, dus weet zelf niet echt hoe groot het verschil is.
Het lijkt me zelf verstandig om dit verschil bij een winkel te gaan bekijken, zodat ik hier zelf een goed oordeel over kan geven.
Bedankt voor het aangeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 14:46
Ik zou ook altijd voor een IPS paneel gaan, veel betere kleuren!
Pagina: 1