Graag zou ik mijn grote bak “PC” willen vervangen door een mini-pc.
Nu is mijn vraag of ik deze mini-pc op basis van een mini-ITX moederbord het beste zelf helemaal monteer of ik beter voor een afgestemde koeling een barebone kies, zoals bv een Shuttle XPC SZ68R5?
Mijn eisen zijn de volgende:
• De kracht van een desktop, dus een Intel i7 2600k moet mogelijk zijn (ben geen gamer).
• Maximale afmetingen niet groter dan een Shuttle SZ68R5, maar kleiner mag altijd.
• Budget is maximaal 800 Euro.
• Ingebouwd DVD-station niet nodig, omdat ik dit weinig gebruik en dus extern mag zijn.
• Moederbord mini-ITX.
• Een plaats voor een SSD is voldoende, dus meerdere Harddisks zijn overbodig, want alles staat op de NAS.
• Een Resolutie van 2560x1440 op een monitor kunnen weergeven via displayport.
Deze hardware heb ik reeds in mijn ATX-kast:
• Processor: intel i7 2600k
• Geheugen: 4x 8GB
• SSD: Samsung 830 - 128GB
• Videokaart. Sapphire Ati HD7750.
• Moederbord: Asus Z68V Pro
• Voeding: Zalman ZM500-HP
• Bluray-brander: LG…..
• Monitor: Dell u2711
• Toetsenbord, muis, speakers, enz..
Nu is mijn vraag of ik deze mini-pc op basis van een mini-ITX moederbord het beste zelf helemaal monteer of ik beter voor een afgestemde koeling een barebone kies, zoals bv een Shuttle XPC SZ68R5?
Mijn eisen zijn de volgende:
• De kracht van een desktop, dus een Intel i7 2600k moet mogelijk zijn (ben geen gamer).
• Maximale afmetingen niet groter dan een Shuttle SZ68R5, maar kleiner mag altijd.
• Budget is maximaal 800 Euro.
• Ingebouwd DVD-station niet nodig, omdat ik dit weinig gebruik en dus extern mag zijn.
• Moederbord mini-ITX.
• Een plaats voor een SSD is voldoende, dus meerdere Harddisks zijn overbodig, want alles staat op de NAS.
• Een Resolutie van 2560x1440 op een monitor kunnen weergeven via displayport.
Deze hardware heb ik reeds in mijn ATX-kast:
• Processor: intel i7 2600k
• Geheugen: 4x 8GB
• SSD: Samsung 830 - 128GB
• Videokaart. Sapphire Ati HD7750.
• Moederbord: Asus Z68V Pro
• Voeding: Zalman ZM500-HP
• Bluray-brander: LG…..
• Monitor: Dell u2711
• Toetsenbord, muis, speakers, enz..