Ik heb een HDD die hoogstwaarschijnlijk gecrashed is. De HDD zat in mijn laptop.
Heb deze eruit geschroefd en even aan de desktop gehangen.
Als de schijf eraan hangt bij de opstart krijg in een volledige "freeze". Ik kan hem er wel aanhangen als de pc reeds aan staat. Na enkele seconden "freeze" kan ik dan weer verder doen.
De schijf is wel nog zichtbaar bij de opstart in het bios.
De schijf draait normaal, geen tikken of andere abnormale geluiden. Ik heb reeds partition magic en GetBackData geprobeerd zonder resultaat.
Nu is mijn vraag of en hoe ik de HDD eventueel weer tot leven kan wekken.
Heb al lang op het net en op dit forum liggen zoeken. De enige oplossingen voorhanden is voor de recovery van data als de schijf nog "zichtbaar/werkbaar" is.
De data is niet zo belangrijk om de HDD naar een herstelbedrijf te brengen.
Is er nog een kans of is ze voor goed naar de eeuwige jachtvelden?
Heb deze eruit geschroefd en even aan de desktop gehangen.
Als de schijf eraan hangt bij de opstart krijg in een volledige "freeze". Ik kan hem er wel aanhangen als de pc reeds aan staat. Na enkele seconden "freeze" kan ik dan weer verder doen.
De schijf is wel nog zichtbaar bij de opstart in het bios.
De schijf draait normaal, geen tikken of andere abnormale geluiden. Ik heb reeds partition magic en GetBackData geprobeerd zonder resultaat.
Nu is mijn vraag of en hoe ik de HDD eventueel weer tot leven kan wekken.
Heb al lang op het net en op dit forum liggen zoeken. De enige oplossingen voorhanden is voor de recovery van data als de schijf nog "zichtbaar/werkbaar" is.
De data is niet zo belangrijk om de HDD naar een herstelbedrijf te brengen.
Is er nog een kans of is ze voor goed naar de eeuwige jachtvelden?
[ Voor 3% gewijzigd door Akrapovic58 op 12-10-2012 17:40 ]