Nieuw Gigabyte systeem sluit af en geeft overlclock melding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonis22
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-01 18:43
Hallo,

Ik heb vandaag een nieuw systeem in elkaar gezet:
Het systeem bestaat uit de volgende componenten

Moederbord: Gigabyte 78LMT-USB3
Processor: AMD Phenom II x4 965 Quadcore 3.4 ghz, (niet overgeclockt, meegeleverde koeling)
Videokaart: HD Radeon 6770
Harde schijf: Western Digital 250 GB ( Seagate barracuda 320 GB)
Voeding: Inter tech 500 W
RAM: Transcend DDR3 1333 4GB

Toen de PC in elkaar zat verbond ik mijn toetsenbord, muis en beeldscherm en zette ik hem aan.
Toen de PC aan stond startte hij normaal op en kwam hij op mijn (van te voren geinstalleerde) Windows 7 Home Premium. Ik zag het bureaublad voor minder dan 20 seconden en kon mijn muis of toetsenbord niet gebruiken. Daarna viel hij uit. Dus ik zette hem nogmaals aan, weer in de normale modus. Hetzelfde Probleem. Daarna zette ik hem nog een keer aan en toen gaf de PC een Blauw (bioskleurig) vakje met daarin de mededeling dat de PC opstartproblemen had door Overclocking en dat ik op DEL moest drukken om hem terug te clocken. Nu kwam ik in de BIOS waar totaal niets veranderd is sinds ik de pc heb. Oftewel niets overgeclockt, alles stond op default en auto. Dus ik startte weer op. Waarna de Pc weer uitviel. Ik besloot hem op te starten in de veilige modus. Dit werkte echter wel, ook mijn muis en toetsenbord werkten. Ik kon alles doen in de veilige modus (met of zonder netwerkmogelijkheid). Maar elke keer als ik hem normaal opstart valt hij uit. Op een gegeven moment kwam er een optie voor opstartherstel. Dit heb ik uitgevoerd, maar zonder resultaat. Ik heb ook de Hard drive die tussen haakjes staat eruit gehaald voor de zekerheid. Maar hij werkt nog steeds niet. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Groeten,

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Dus je hebt Windows 7 van te voren geinstalleerd via een andere computer en vraagt je nu af waarom die Win7 installatie kuren vertoont op totaal andere hardware?

Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 12-10-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonis22
Ja, dat is wat ik vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markieo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:05
Dat komt omdat windows dan zelf de drivers voor die andere pc heeft geinstalleerd.
Je zult hem dus moeten herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Herinstallatie is de enige manier om andere problemen uit te sluiten, met enkel de drivers voor je nieuwe hardware geinstalleerd.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 09:22
Omdat de drivers van je vorige setup absoluut niets begrijpen van je huidige hardware
crasht de handel zoals je nu ervaart.
Oplossing Windows opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonis22
Oke, maar er zit verder geen disc bij het moederbord, dus alleen herinstalleren van windows zou moeten werken ?

Ik heb een versie van windows 7 Ultimate geprobeerd te installeren en toen gaf hij een fout melding
0xc00000e9
An unexpected I/O error has occurred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

En betreft dit een legale Windows 7 Ultimate installatie CD?

Wat heb je zelf al gedaan om de oorzaak/oplossing van deze foutcode te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonis22
Anoniem: 63975 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:51:
En betreft dit een legale Windows 7 Ultimate installatie CD?

Wat heb je zelf al gedaan om de oorzaak/oplossing van deze foutcode te achterhalen?
Om deze foutmelding op te lossen heb ik de pc opgestart in veilige modus en cmd prompt. chkdsk /r gebruikt. Op dit moment is de pc aan het controleren waar hij bijna klaar mee is. Het betreft een legale versie van Windows 7 Ultimate. ( die ik overigens gekregen heb van mijn school om mee te werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:33

Fordox

00101010

heb je veel ervaring met het installeren van windows? het kan wel eens problematisch zijn.

en om windows opnieuw te installeren moet je eerst alles geformatteerd hebben (via de windows set-up die je krijgt als je je windows wilt installeren) op de desbetreffende partitie, en zo te zien heb je je ouwe windows er nog op staan. dat werkt volgens mij ook niet lekker om 2 x windows op 1 partitie te zetten.

misschien moet je even iemand anders er naar laten kijken met iets meer ervaring.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonis22
Ik heb er nu een versie van Windows xp Home Premium In gestopt, kijken of dit werkt, mocht dit werken, dan probeer ik later de windows 7 versie opnieuw. Ik heb genoeg ervaring met PC software, hardware iets minder. Maar genoeg om windows te installeren.
Pagina: 1