Router blijft resetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeque
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-03 16:19

Aeque

PSN: aeque88

Topicstarter
Beste mensen van Tweakers,

Normaal gesproken kom ik hier alleen om te lurken maar dit keer heb ik een issue waar ik niet uitkom.

Wij hebben thuis een router staan die nu ongeveer 3 jaar mee gaat. Het is een Sweex LW150.

Het probleem wat ik sinds een weekje heb, is dat de router zichzelf blijft resetten. Al die tijd nooit problemen gehad tot nu. De reset houdt in dat hij zichzelf helemaal terug zet naar de fabrieksinstellingen.

Nu ben ik niet voor een gat te vangen en heb de router de eerste keer terug ingesteld en een back-up gemaakt van de instellingen. Maar het blijft een dagelijks fenomeen. Meestal zo tussen 6/7 uur 's avonds. Maar inmiddels heeft hij dit vannacht ook weer gedaan.

Kan het zijn dat dit de 'ouderdom' van de router is? Of is er iets anders aan de hand. Mijn kennis houdt helaas bij een bepaald punt op. Dus vandaar dat ik jullie hulp vraag! Mochten jullie ervaring hiermee hebben of ideeën dan hoor ik het graag.

P.s. het is sinds dat we een doorgeslagen stop hadden in huis, misschien dat dit ermee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Sweex klantenservice al geraadpleegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeque

Aeque

Topicstarter
Gravit0n schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:18:
Sweex klantenservice al geraadpleegd?
Formulier ingevuld afgelopen woensdag morgen. Nog geen reactie gehad, dus vandaar dat ik het hier ook vraag.
Mensen hier weten soms meer dan de fabrikanten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Kijk anders of je er DD-WRT op kunt zetten (als dit mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:54
En wat als je de meest recente firmware erop zet ?

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvandelaar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 15:39
Als je verstandig bent laat je nu even de standaard firmware erop staan totdat je reactie hebt, deze gaan namelijk over de standaard firmware. Zodra je het woordje custom firmware benoemt, vervalt direct je garantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

q2no schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:21:
Kijk anders of je er DD-WRT op kunt zetten (als dit mogelijk is)
DD-WRT op een Sweex...I dont think so ;)

Als het begonnen is sinds de stoppen zin doorgeslagen, is het heel goed mogelijk dat dat de oorzaak is. Sweex staat een beetje bekend als kwalitatie uitermate teleurstellend, zowel letterlijk als figuurlijk. Goedkoop, weinig functies en niet echt betrouwbaar. Kortom: you get what you pay for.

Doe jezelf een lol en koop een goede router. Met name D-link en Linksys staan redelijk goed bekend, maar er is ook zat ander spul te verkrijgen. TP-link schijnt ook behoorlijk te zijn en goede ondersteuning voor OpenWrt te hebben (custom routersoftware). Maar kijk in de Pricewatch naar de beoordelingen en je weet het :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Garantie na 3 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeque

Aeque

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de reacties! Ben ondertussen nog even weekje weggeweest dus niet meer kunnen reageren.

Sweex kon er volgens eigen zeggen niets mee doen. Ben er maar verder niet mee doorgegaan vooral omdat het kreng op een gegeven moment niet eens 5 minuten een verbinding kon behouden.

Dus heb uiteindelijk een andere router gehaald. En aangezien hij gewoon lekker recht toe recht aan moet zijn gegaan voor de Linksys E900. Prima apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479409

3 jaar is een redelijke tijd als je een hardcore internetter bent.
Koop een nieuwe zou ik zeggen, het is het geld waart als je weet dat s' nachts de router reset.
Ik neem aan dat je niet ergens kan zien hoelaat die reset, wel wat de uptime is maar als hij gewoon reset is er geen probleem tenzij je webservers heb draaien maar dat heb je toch liever in een datacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329833

Je wil ook gewoon geen sweex :+
Pagina: 1