Voeding ontploft...mobo + cpu stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 10:38
Heb ik weer hoor :
ik kom thuis...ik denk monitor aan..huh geen beeld? ik muis wewegen klikken om toetsenbord rammen...niks..naja dan maar reset...BAM! voeding stuk...ik schrok me dood..

nu heb ik een nieuwe voeding gehaalt en als ik hem nu aanzet dan springt mijn monotor uit stand-by en na een paar sec weer in stand-by...doet ie nog niks...maar de fans die ik op mijn mobo heb aangesloten gaan wel draaien...(andere vid kaart helpt ook niet...)

en als ik mijn cpu in een ander bord stop dan gebeurt er nog niks...

maar dat kan zijn omdat ik hem in een LX bord heb gestoken...toch? die kunnen toch niet zo hoog? (celly 433)

weten jullie nog iets?

Verwijderd

Nou, dat klinkt niet gezond :( !!
Ik heb eens in de 'oude' jaren bij een 486 33DX een onplofte voeding gehad. Nou, bordje doet niks, want ik denk dat de CPU is gemolt,en natuurlijk mijn mobo :( !!
Maar ja, heb je tenminste een smoes om te upgraden :) !!

Shit, vergeten, bij die voeding gaf hij teveel stroom toen 'ie kapot was. Misschien is dat ook bij jou het geval. Dan is echt je mobo en je CPU naar de klote!

Verwijderd

Ik had vorige pcies dezelfde situatie als jou... Voeding ontploft en geen beeld meer met een nieuwe voeding...

UIteindelijk veel geklooit... Ook een nieuw mobo en proc. oen kwam ik erachter dat mijn oude mobo en proc gewoon werkt... :)

Weet niet wrom die aeerst geen beeld gaf...

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Oude LX borden hebben soms een bios update nodig om de Celeron te herkennen.