Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[CIP]Ms. Pac-Man Bartop Arcade Project

Pagina: 1
Acties:

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11:56

[Casemod in Progress] Ms. Pac-Man Bartop Arcade Project

Welkom bij mijn eerste casemod hier op GoT. Ik ben namelijk onlangs begonnen aan een bartop. Voor diegene die niet weten wat dat is, dat is eigenlijk een miniatuur arcadekast, maar wel een die toch gewoon werkt. Daarom ook de naam bartop (en soms tabletop), omdat deze bovenop een bar of tafel gezet kunnen worden :). Het lastige is echter om alle hardware juist in het kastje gepast te krijgen zonder dat deze onhandzaam wordt.

Nu ben ik echter al twee weken (ongeveer) bezig en houd ik mijn bezigheden op mijn Tweakblog bij. Omdat ik aanvankelijk dacht te weinig zin te hebben om een echt CiP-topic te openen had ik dit niet gedaan, maar achteraf vind ik het bloggen eigenlijk wel leuk en wil ik ook graag hier mijn bevindingen en werk met jullie delen :). Daarom heb ik gister toestemming voor dit topic gevraagd, waarop _ferry_ reageerde dat hij het project hartstikke leuk vond. Bedankt nog! Daarom bij deze ook een echt CiP-topic.

Hieronder zal ik in ieder geval mijn blogs alvast re-posten zodat jullie het in kunnen halen tot vandaag en dan gaan we daarna verder :). Daarnaast wil ik in ieder geval iedereen nogmaals bedanken die heeft gereageerd op mijn blog! Alles wordt gelezen!

alex3305 wijzigde deze reactie 12-10-2012 15:58 (4%)

• alex3305
Aangezien ik eigenlijk te laat ben om een mooie CiP aan te maken, en eigenlijk ook te lui ben om alles elke x-dagen te updaten heb ik maar besloten op mijn weblog een mooie Casemod in Progress aan te maken. Ook ben ik er niet zo van om van elk onderdeeltje een mooie foto te maken zoals de pro's zoals l3p of _ferry_ zelf.

Anyway, om de rest van ge-excuseer en gezever maar even over te slaan, ja ik ben een casemod begonnen. Eigenlijk mijn eerste, echte casemod waar ik stiekem al heel lang naar uitkijk. Om even een klein stukje voorgeschiedenis te doen, zoals misschien enkele van jullie weten heb ik een visuele handicap (slechtziend). Dat houdt, helaas, voor mij in dat ik niet alles zelf kan doen omdat ik het gewoonweg niet kan zien. Ook ben ik de handigste niet en kon ik niet eens een plankje figuurzagen op school :+. Daarom met vol goede moed, mijn vader en vriendin begonnen met dit project; een MAME/MESS bartop arcade!

Laten we eerst beginnen met wat ik al had liggen en alles uit te leggen:
  • Moederbord: ASUS M2N68-LA met processor. AMD AM2 dualcore dingetje. Was de oude computer van mijn ouders met een mooi OEM mATX moederbord.
  • Voeding: OEM voeding uit dezelfde computer. 300W oid, geen idee eigenlijk maar is ruim voldoende voor wat ik wil.
  • Monitor: NEC 15" TFT TN-paneeltje. Ook niet heel bijzonder, maar gets-the-job-done.
  • Evt. 80GB notebookschijfje uit de PS3.
  • Diverse kabeltjes, meuk.
Qua software komt er dus MAME en MESS op te draaien. MAME zorgt voor alle arcade spellen en MESS eventueel voor home-games zoals NES en SNES. Voor dit laatste wil ik er graag een externe USB poort inbouwen zodat er een USB SNES controller aan te sluiten is.

Ook moet ik nog gaan kijken naar een frontend en welk besturingssysteem ik ga draaien. Momenteel heb ik licenties liggen voor zowat elke versie van Windows dus dat wordt geen probleem. Het frontend wordt denk ik een groter issue, omdat ik die graag helemaal wil afstemmen op het uiterlijk van de kast. Daarover later meer :). Misschien dat ik zelf nog wel wat in elkaar pruts :+.

Wat hier dus bij moet zijn vooral besturing/aansturing. Dus knoppen, joystick en controller interface. Waarbij ik wil opmerken dat het een één-speler bartop wordt.

Deze had ik al, maar nog niet bruikbaar - daar later ook meer over. Ook moest ik natuurlijk een case bouwen. Daarvoor heb ik bij de GAMMA twee platen, 12mm MDF gescored. Leuk spul en goedkoop genoeg om het te kunnen verkloten. Ook had mijn vader nog latjes en schroefjes om het geheel in elkaar te draaien.

Hardware en moederbordje -- en controller die ik liever niet uit elkaar haal :-(

Allereerst zijn wij begonnen met het zagen van de MDF. Geprobeerd met een decoupeerzaag, maar ik zag er he-le-maal niets van. Dus zo scheef als maar zijn kan. Maar goed, daarvoor heb ik dus mijn vader en vriendin (EvilMe, ook tweakster :+). Zij hebben het geheel voor mij uitgezaagd nadat ik hun de juiste maten had gegeven. Hierna kregen we zoiets:

Initiële opstelling zonder ombouw oid

Na deze concept-opzet is het eigenlijk vrij snel gegaan. We hebben hiervoor latjes tegen de bovenkant, onderkant en zijkanten aangemaakt. Alles op maat gezaagd en geschuurd en eigenlijk meteen alles in elkaar gezet. Alhoewel het allemaal wat lastig lijkt is het met een paar man eigenlijk in een uurtje of 3 - 4 wel in elkaar. Helaas heb ik geen foto's van het bouwproces, maar inmiddels wel hoe het er nu bijstaat:

Zij- en vooraanzicht van de bartop met een mockup controller. Deze is draadloos en is onhandig om te gebruiken.

Moederbordje wat bevestigd is op de achterwand.

Momenteel is het geheel zo'n 62cm hoog en 41cm breed. Het lijkt aan de grote kant maar dat valt ruim mee en is vooralsnog nog erg handzaam. Het systeem boot overigens, alleen zit er momenteel geen HDD aangesloten. Ook moeten er nog andere voedingskabels, stekkerdoos en een VGA-kabel komen, maar dat kan allemaal nog later. En zo stond de bartop er gisteren bij.

Omdat het vandaag een regenachtige dag is geweest heb ik helaas niets aan het systeem kunnen doen. Wel heb ik wat spullen kunnen bestellen op internet in zowel Duitsland, Engeland en Nederland. Dus hopelijk komt snel het volgende binnen. Uit Nederland, van ArcadeWinkel.nl:

12V regelbare versterker voor arcade-speakers.

Uit Duitsland, van ArcadeShop.de:

2x 5W Arcade speaker

Mounting screws voor PCB. Lijkt handig, zien we nog wel :+

Anti-slam button, een knop die je dus niet per ongeluk kunt raken - althans moeilijker :+

1 player button

I-Pac 2 (32 aansluitingen)

2x speaker guards

En als laatste, uit Engeland, van Gremlin Solutions:

Volledig transparante (wit) joystick (Sanwa JLF-TP-8YT)

7x mix-and-match buttons, roze buitenkant met gele binnenkant (Seimitsu PS-14-KN)

Eén witte, vierkant pushbutton met led voor coin-entry

2x HAPP Standaard (wit), concaaf voor de zijkant

Waarschijnlijk is het jullie opgevallen dat ik een nogal apart kleurenschema heb gekozen, maar dat komt omdat ik voor het Ms. Pac-Man thema wil gaan. Dit houdt in dat ik roze, geel en wit wil gebruiken voor de gehele kast. Nu dus wachten voordat alles binnen is en dan kunnen we weer verder!

• alex3305
Another day, another sausage. En de afgelopen dagen ben ik bezig geweest met zowel het control panel en de marquee (banner bovenaan de kast). Aangezien ik nog steeds op zowat alle onderdelen aan het wachten ben was dit ongeveer het enige wat ik nog makkelijk kon doen.

Daarom heb ik bij deze de ontwerpen voor zowel de marquee als het control panel:

Logo/Marquee

Control panel layout

Volgens mij zijn het wel leuke toevoegingen op de rest van de kast. Deze ben ik overigens van plan wit te maken zodat het niet al te veel opvalt in de rest van het huis.

Wel heb ik inmiddels de versterker ontvangen van Arcadewinkel.nl. Snelle verzending, maar helaas wat hoge verzendkosten:

Regelbare versterker met 12v aansluiting

Qua werk heb ik samen met mijn vader een zevental gaten in een stukje triplex gemaakt om de knoppen en joystick te huisvesten. Hier moeten nog vijf knoppen bij, maar die maken we pas wanneer we de rest van de controls binnen hebben. Maar om toch een idee te geven (met Sanwa knoppen uit mijn andere mod-project):

Kast met logo

Knoppen close-up

Maar goed, dat was het weer voorlopig. Het is nu wachten op onderdelen - helaas. Maar mijn gevoel is dat deze onderdelen deze week nog zullen binnenkomen, dus dan gaan we weer verder :).

• alex3305
Gisteren op aanraden van de reacties op mijn blog (vooral E-Vix en Bartjezz) toch maar besloten een ander plaatje te scoren voor mijn knoppen. Bij de lokale Praxis gevraagd of ze toevallig nog een stukje 'afval' hadden liggen van 8mm MDF van 375x200mm, maar helaas. Echter waren ze wel zo vriendelijk om een plaat gratis te zagen. De vorige keer dat ik dit vroeg moest ik bijbetalen, dus alles bij elkaar nog niet zo slecht.

Nieuw superstrak stukje MDF 8mm

Daarnaast ook een mooie gatenzaag-ding - ik heb er weinig verstand van - gekocht om gaten te boren voor de knoppen. Nu zat er in mijn hoofd dat de knoppen 1 1/8-inch waren (29mm), maar helaas blijken mijn knoppen toch precies 30mm te zijn :/. Helaas pasten mijn knoppen dus nog steeds niet in de geboorde gaten. Maar daar verzin ik nog wel iets op denk ik.

Vandaag eindelijk - tja, dat is het toch altijd langer dan je wilt als je zit te wachten - mijn bestelde spulletjes uit Duitsland van Arcadeshop.de binnengekregen. Nette verpakking en gelukkig niets beschadigd tijdens het transport.

vlnr; iPac2 USB kabel, iPac2, 2x speakercovers, 2x speakers, 1-player knop, safety-knop en bevestigingsvoetjes

Met daarnaast nog een mooie goodie; een Donkey Kong / Arcadeshop.de aansteker:

KILL IT WITH FIRE!!!111

Nu had ik alleen verwacht dat de speakers wat kleiner zouden zijn en dat de covers er letterlijk buiten zouden vallen qua schroefgaten. Echter is dat net niet. Dus dat wordt waarschijnlijk wat gaatjes extra boren :/. Ach, ook dat zal allemaal wel loslopen. Tevens is de safety-knop (geel) wat lomper dan verwacht, dus daar moet ik ook nog wat op verzinnen. Zo heb je het er maar druk mee :9.

Helaas ben ik in al het bestellen vergeten bekabeling te scoren. Gelukkig is dat wel vrij goed in Nederland aan te komen, dus dat zal ik vandaag of morgen even moeten scoren. Vooral een ground-kabel kan namelijk erg van pas komen.

Wel heb ik nog iets gratis gekregen, namelijk verkoudheid. Waar ik helaas niet blij mee ben :(. Hopelijk kan ik nu wel wat kleine dingetjes doen en in ieder geval wat spulletjes alvast testen.

Tot de volgende maar weer!

• alex3305
Gisteren, na veel te lang wachten voor een ongeduldige ik, heb ik eindelijk mijn onderdelen uit Engeland binnengekregen van Gremlin Solutions. Ze hadden er duidelijk een sport van gemaakt om zoveel mogelijk onderdelen in een zo klein mogelijk doosje te stoppen.

Tot op dit moment was ik eigenlijk nog steeds sceptisch over de door mij gekozen kleurscherma's. Alhoewel ik het inderdaad zelf uit had gezocht, had ik eerst een rood-zwart schema in gedachte. Maar omdat ik die kleuren eigenlijk altijd doe heb ik nu gewoon gekozen voor wit-roze-geel. Daarom was mijn anticipatie toch wel aan de hoge kant toen ik het doosje openmaakte...

Na alles uitgepakt te hebben heb ik de onderdelen even gemonteerd op het proefplaatje triplex van eerder. Gewoon om te kijken hoe het eruit zag en dit was het resultaat:

Sanwa JLF-joystick met clear balltop en 7x Seimitsu PS-14 geel/roze knoppen.

Daar was ik eigenlijk wel zeer tevreden over! Sterker nog, ik vond het gewoon mooi. Dan moet ik er nog bij voorstellen dat de rest van de kast wit is en ik kon eigenlijk al niet wachten om te gaan spelen. Maar omdat ik de rest van de bekabeling nog niet binnen had kon ik het nu helaas nog niet aansluiten. Als het goed is komt dat morgen :).

Overigens zaten er nog wel drie andere knoppen bij, namelijk een vierkante verlichtte (incl. switch en ledje) knop en twee HAPP knoppen die extra lang zijn en als flipperbutton kunnen fungeren.

Woooooooe!! 70's are back, baby!

Wel ben ik 's avonds bezig gegaan aan de speakers. Alle onderdelen waren binnen en ik had nog wel wat el-cheapo speakerkabel liggen. Makkelijk om even te testen in ieder geval.

Dus heb ik twee ronde gaten gezaagd van 5cm (speaker-diameter is 10cm) en wat kleine gaatjes geboord om het geheel vast te zetten. Daarna heb ik de speakers vastgezet met tussen de speakers en het MDF rubberen vulringen. Die had ik nog liggen van een ander casemodprojectje en kwamen dus nu goed van pas. Ook kunnen de conussen op deze manier het MDF niet raken :).

Rubberen vulringen tussen de speakers en MDF.

Hierna twee kabels voldoende gestript en AMP-stekkers vastgeknepen. Eén eerste soundcheck gedaan en het geheel werkte :). Ook had mijn vriendin ondertussen een molex-naar-fan-kabel gemod om die om te bouwen naar de voedingsstekker voor de versterker. Dat werkte gelukkig ook meteen :D.

Als laatste de speakers goed vastgedraaid en gelijk gemaakt, de kabels netjes opgebonden en de speakercovers -- ehh doucheputjes :+ -- erop gezet aan de andere kant. En toen zag het geheel er zo uit:

Speakers gemonteerd

En afgemaakt met m'n doucheputjes :+.

Ik was er zeer tevreden over en het geluid was ook nog best redelijk te noemen. Nu had ik even wat muziek geprobeerd, maar dat is eigenlijk geen realistische situatie. Mocht het uiteindelijk toch tegenvallen dan zijn de gaten altijd nog wat groter uit te werken. Er zitten toch covers overheen dus een iets mindere afwerking zie je toch niet.

Maar dat was gisteren....

En omdat er gisteren geen update was en ik vandaag niet stil kon zitten ben ik toch nog met een klein projectje verdergegaan. Eigenlijk wilde ik gaan werken met het bedraden van alle knoppen, maar omdat helaas mijn kabel en kabelschoentjes nog niet binnen was van Arcadewinkel.nl, kon ik daar nog niet mee verder. Daarom ben ik met iets verdergegaan wat mij allang in de weg zat, de aan/uit-knop.

Als eerste ben ik begonnen door een gat van 29mm te zagen in de achterkant van de kast, aan de bovenkant. Ging vrij gemakkelijk met mijn nieuwe gatenzaag en ik was er dus ook zo doorheen. Daarna bedacht ik me dat ik eigenlijk helemaal geen nut had voor de bovenstaande vierkante knop. Dus besloot ik die maar als aan/uit-knop te gaan gebruiken.

Als tweede ben ik dus de oude aan/uit-knop gaan halen en heb die uit elkaar gesloopt totdat er twee LEDs en één knopje overbleef. Nu wist ik in het geheel niet of het LEDje wat in de vierkante knop zat ging werken, dus de computer aangeslingerd en maar opgezocht. Het bleek dat het een gemiddeld mobo meestal een LEDje tot 5V kon huisvesten. Toevallig was het lampje ook 5V, dus dat zou moeten lukken.

Dus toen maar de stoute schoenen aangetrokken, de LED eraf geknipt en twee AMP-stekkertjes aangeknepen. Na wat kloten zat het geheel in elkaar en guess what, het werkte out of the box :D. Ik was er supergelukkig mee, totdat ik het geheel in de knop wilde steken aan de bovenkant in de kast.... en dat paste niet :/, Ik kwam letterlijk 1cm tekort :-(...

Na het eten uiteindelijk maar het kabeltje verlengd met een ander stukje wat ik nog had liggen en lichtelijk vastgesoldeerd. Toen werkte het gelukkig nog steeds en had ik zelfs kabel over :). Dus; Everything went better than expected :).

Daarna ook maar hetzelfde gedaan bij het knopje, dus gestript, AMP stekkers eraan geknepen en aangesloten, en zelfs dat werkte meteen :). Daarna de knop mooi aangedraaid en geïnstalleerd en uiteindelijk had ik toen zoiets:

Binnen en buitenkant met werkende aan/uit-knop :)

Oh ja, ik had een klein stukje papier met I/O in de knop gestopt. Zag er eigenlijk beter uit dan ik dacht. Sterker nog, op internet worden hele vellen van die iconen aangeboden voor een godsvermogen, terwijl printen eigenlijk net zo mooi is 8)7.

Al met al dus een vrij productieve dag geweest en gisteren ook. Het volgende project zijn de rest van de knoppen en de joystick. Oh, en natuurlijk een fatsoenlijk MAME-frontendje scoren die alles kan wat ik wil. Dat gaat waarschijnlijk niet lukken, maar daarvoor heb ik voldoende programmeerkennis :).

Hopelijk tot morgen!

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

En door naar CM :)

• alex3305
quote:
Bedankt _ferry_! En daarom, speciaal voor de rest hier op GoT, vandaag weer een update :). Want we hebben hier thuis weer erg veel gedaan in het weekend en ik moet zeggen, het begint nu ook echt, echt vorm te krijgen :D.

Afgelopen vrijdag heb ik al mijn bekabeling en kabelschoentjes binnengekregen van ArcadeWinkel.nl. Erg prettige winkel en goede afhandeling! Ook zaten er vijf verchroomde, lichtgevende knoppen bij. Leuk om dadelijk modifiers van te maken. Verder heb ik er vrijdag weinig meer aan gedaan.

Zaterdag echter, kwam een oom van me op visite die ook nogal veel kennis heeft qua arcade, elektronica en ICT en gelukkig wilde hij mij wel helpen met de kabelschoentjes over de kabeltjes heen te maken. Aangezien ik het zelf gewoonweg niet kan zien is dat voor mij erg lastig. Daarnaast vond ik z'n opmerking erg leuk "Twee weken geleden waren het nog een paar platen MDF met een monitor op een voeding, nu is het al een hele set!". Mede om die reden heeft hij voor mij twintig kabeltjes gemaakt inclusief gesoldeerd. Ook heeft hij de joystick mooi gesoldeerd :D. He-le-maal geweldig!

Toen hij echter weg was ben ik verder gegaan met de houtproductie. Alhoewel ik niet handig ben, had mijn vader drie mooie plankjes gemaakt die 'perfect' recht waren zodat ik er minimaal twee kon verneuken :). Gelukkig hoefde dat niet want het ging eigenlijk in een keer gewoon perfect;

Gaten geboord in een mooi stukje 375x200x8 mm met de joystick schroefjes afgetekend

Met de joystick (gesoldeerd) erbovenop -- inmiddels kabeltjes gelabeld

Toch uitgezaagd met de gatenzaag op 29mm, waarna ik ze verder zacht geschuurd heb met mijn Dremel. Ging helemaal perfect! Daarna heb ik de rest van de gaten voor de modifierknoppen (ESC voor afsluiten, P voor pauze, TAB voor opties) ook met de 29mm gatenzaag eruit gehaald;

Modifierknoppen uitgezaagd

's Avonds toen mijn vriendin er ook was alles met haar samen aangesloten om even een testrondje te doen. Zo kon ik ook meteen even de knoppen checken. Verder niet heel spannend, of moeilijk, maar een gruwelijk gepiel :X

Alles aangesloten op de I-PAC2 zonder de LEDjes overigens

Proefje in de kast zelf

Gelukkig werkte alle knoppen en de joystick ook. Alles zat lekker recht en paste eigenlijk geweldig. Alhoewel de gaten voor de modifierknoppen te groot waren, was dat geen probleem door de nogal forse bovenkant. Toen heb ik rond een uur of negen het geheel weer weggelegd, eigenlijk met tegenzin, en ben ik vandaag weer verdergegaan.

Vandaag (zondag) heb ik besloten het moederbord schoon te maken, flipperknoppen uit het MDF te halen en even een proefopstelling te maken. Eigenlijk ging alles vrij voorspoedig. Als eerste heb ik daarom de flipperknoppen in de kast zelf uitgetekend en redelijk uitgelijnd. Aangezien ik geen lasers oid heb, was het nogal een gepiel maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Gewoon rustig aan en dan krijg je zoiets:

Flipperknoppen en balkje aan de voorkant vastgemaakt aan de kast

Hierna het moederbord mooi schoon gemaakt met een stukje keukenpapier en er een pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B opgezet die ik nog had liggen van een vorig project. Dat ging allemaal vrij goed, alleen is de Big Shuriken een motherfucker om goed te installeren :X. Maar nog lastiger was het om de P4-stekker erin te duwen met dat monster erboven.

Zelfs de tekst is nog te lezen, zo mooi schoooooooon!

BIG SHURIKEN!

En toen was alles geïnstalleerd :D en aangesloten in de kast!

Alles paste verbazingwekkend genoeg en het geheel ging zelfs aan.... maar toen bleek dat de Big Shuriken niet wilde werken op mijn moederbordje :'(. Ik werd namelijk begroet met een CPU FAN FAILURE en ik ben dus bang dat ik het oude fannetje terug moet zetten. De fan spint namelijk wel anderhalve keer rond. Maar al met al niet zo'n hele grote ramp, maar toen had ik liever deze koeler erop gehad.

Morgen dus weer de oude fan terugplaatsen en eens kijken hoeveel software ik kan installeren op de 80GB schijf. De MAME set is jammergenoeg wel 280GB en met alle extra's en andere consoles kom ik op een kleine 400GB aan ROMs. Dus helaas te veel voor mijn ex-PS3 schijfje. Wel denk ik een mooie oplossing gevonden te hebben voor mijn nog-hardeschijf-probleem, aangezien die nog niet vast zit.

Ik ben er in ieder geval blij mee, en ik kan zelfs al gaan denken aan afwerking :|. Iets wat ik nooit gedacht had, om eerlijk te zijn!

• Singular1ty
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10:15

Singular1ty

Hardware Prutser

Dus de fan draait, maar het bord bokt? Heb je geen BIOS optie om CPU fan monitoring uit te zetten? Van dit bord heb ik geen flauw vermoeden of 't kan, maar dit moest ik ook doen toen ik waterkoeling draaide en alle fans in m'n systeem over een controller liet lopen. Bordjes moeten niet bitchen...

Verder, lekker bezig hier! Ik ben helemaal niet down met het hele arcade gebeuren (allemaal voor mijn tijd :7) maar een hobbyist die net werk aflevert mag ik altijd graag zien :Y) Keep it up!

Acer V5-573G // i5-4210U // 8GB // GTX850M // 256GB Samsung mSATA // 2TB // Full HD IPS

• alex3305
De fan draait anderhalve slag en dan is het ook afgelopen. Aangezien dit een wat ouder OEM-bordje is van Compaq, ben ik bang dat alleen de bijgeleverde fan zal gaan werken. Maar goed, dat gaan we natuurlijk morgen allemaal uitproberen. Mocht bijvoorbeeld de fan wel werken in de case-fan poort, dan zorg ik wel dat het een en ander gewoon gaat werken :). Maar goed, in het slechtste geval zat ik gewoon de oude terug.

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:21

Damic

Afwezig soms

Heeft je voeding soms een rpm aansluiting (3 polige stekker met alleen de kabel van de rpm aangesloten), dan kun je die in de plek van de cpu gebruiken en je big in die bruine aansluiting steken?!

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• l3p
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01:19

l3p

www.^.nl

Vind het een heel leuk idee en super start voor een buildlog hoor ... foto's zijn top :)
Volgen!

l3p wijzigde deze reactie 15-10-2012 08:23 (11%)

L3p.nl - Highflow.nl - Facebook

• dearn
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11:23

dearn

ArcadeWinkel.nl

Mooie build :)

Heb je bewust gekozen om de spacers te plaatsen onder de chromen drukknoppen?

Houdt zich bezig met arcade projectjes :-) | ArcadeWinkel.nl

• alex3305
quote:
Damic schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 01:34:
Heeft je voeding soms een rpm aansluiting (3 polige stekker met alleen de kabel van de rpm aangesloten), dan kun je die in de plek van de cpu gebruiken en je big in die bruine aansluiting steken?!
Nee, helaas niet. De voeding en moederbord zijn beiden OEM en hebben derhalve dus sommige aansluitingen niet of ze zijn onlogisch.
quote:
l3p schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 08:20:
Vind het een heel leuk idee en super start voor een buildlog hoor ... foto's zijn top :)
Volgen!
Bedankt :).
quote:
dearn schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:52:
Mooie build :)

Heb je bewust gekozen om de spacers te plaatsen onder de chromen drukknoppen?
Dankje. Ja daar heb ik bewust voor gekozen. Zo liggen de knoppen wat hoger en kun je ze lastiger indrukken. Dat vind ik persoonlijk wel prettig voor functietoetsen. Echter kun je ze - zoals jij wel weet :P - er ontzettend makkelijk onderuit halen, dus dat zien we tzt wel.

Weet toevallig iemand waar ik AMP-schoentjes/kabelschoentjes van 6.3mm een beetje fatsoenlijk aan kan komen? Ik moet er namelijk maar een stuk of 10 hebben en dat is eigenlijk te weinig om ergens te bestellen...

• mhoogendam
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 10:01
quote:
alex3305 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:48:
Weet toevallig iemand waar ik AMP-schoentjes/kabelschoentjes van 6.3mm een beetje fatsoenlijk aan kan komen? Ik moet er namelijk maar een stuk of 10 hebben en dat is eigenlijk te weinig om ergens te bestellen...
Gewoon bij de bouwmarkt.

Delerium Steam Profile BF4 profile

• alex3305
quote:
Dan zal ik daar eens gaan kijken. Ik kon het me namelijk voorstellen dat deze niet zo verkocht zouden worden bij de bouwmarkt :). Bedankt in ieder geval.

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 08:59
Hey !

Ziet er goed uit man ! succes nog met je build !

mocht je vragen hebben over eventuele frontends etc ask !

8)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

• alex3305
quote:
Njay schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:46:
Hey !

Ziet er goed uit man ! succes nog met je build !

mocht je vragen hebben over eventuele frontends etc ask !

8)
Erg leuk om van jou te horen! Ik heb altijd met veel bewondering naar je bouwwerken gekeken namelijk :D.

Momenteel heb ik HyperSpin liggen, maar ik zit ook nog te twijfelen over WALA omdat je daarmee blijkbaar ook de PacDrive aan kunt sturen zonder zoiets als LEDBlinky. Maar goed daarom twijfel ik nog.

Verder bedankt voor de AMP-stekkertjes tip, ze hadden ze gewoon bij de Gamma :).

• kimahri
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 05-01 16:43
mooi projectje
ben zelf een mame gek en verzamelaar van oude retro kasten
wil je uitleg of wat dan ook wat betreft hyperspin oid dan mail je me maar

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 08:59
quote:
alex3305 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:51:
[...]

Erg leuk om van jou te horen! Ik heb altijd met veel bewondering naar je bouwwerken gekeken namelijk :D.

Momenteel heb ik HyperSpin liggen, maar ik zit ook nog te twijfelen over WALA omdat je daarmee blijkbaar ook de PacDrive aan kunt sturen zonder zoiets als LEDBlinky. Maar goed daarom twijfel ik nog.

Verder bedankt voor de AMP-stekkertjes tip, ze hadden ze gewoon bij de Gamma :).
Hyperspin it is for me :) heb hier een 50gb setup liggen op HD als je niet al te moeilijk wilt doen
van mame tot n64 en psx

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*