Toon posts:

[Joomla] Custom HTML module niet verwijderbaar?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 00:49
*snip niet relevant*

Onderaan de pagina zit een Custom HTML module in de footer-nav positie die ik in de backend al heb verwijderd. De module blijft echter nog wel hangen en weigert dus daadwerkelijk te verdwijnen. Google biedt geen hulp, daar staan alleen mogelijkheden om losse extensies te verwijderen, maar daar is hier dus geen sprake van. Ik heb volledige FTP-toegang tot de site, mocht dat nodig zijn.

Disclaimert: let niet op de content, dit is puur nog even om de functies en mogelijkheden van en in Joomla en K2 te testen en zal later allemaal opgeschoond worden.

[Voor 3% gewijzigd door RobIII op 13-10-2012 13:14]

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Heb je al in de templateconfiguratie gekeken?

• Fid3lity
De template-manager biedt me ook niets. Ik kan per positie wel het aantal posities bepalen maar niet welke module daarin weergegeven wordt.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:00
Zeker weten dat je geen cache actief hebt?

• Fid3lity
Voor de zekerheid inderdaad het cache ook nog even ververst. Het vreemde is, met alle andere modules (ook alle andere custom HTML modules) werkt het trashen wel gewoon.. :/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe heet de module precies (oftewel laat even een stukje code zien van de module). En wat heb je precies weggehaald in de backend (Joomla backend is behoorlijk uitgebreid) en hoe? Wat voor template gebruik je en zit de custom HTML module misschien hard gebakken in de template?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:17

Quad

Doof

Bedoel je het powered by Joomla stukje onderaan?
(voor duidelijkheid)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• Manuel
3XPER7 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:38:
Voor de zekerheid inderdaad het cache ook nog even ververst. Het vreemde is, met alle andere modules (ook alle andere custom HTML modules) werkt het trashen wel gewoon.. :/
Kan je eens in het index.php bestand van de template kijken? Het kan maar zo zijn dat dit hardcoded is.

• Fid3lity
BtM909 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:40:
Hoe heet de module precies (oftewel laat even een stukje code zien van de module). En wat heb je precies weggehaald in de backend (Joomla backend is behoorlijk uitgebreid) en hoe? Wat voor template gebruik je en zit de custom HTML module misschien hard gebakken in de template?
De module had van mij gewoon een eigen toegewezen naam gekregen, als Footer Links. De module zit absoluut niet hardcoded in de template zelf (Gantry framework) en heeft ook nog gedraaid op een vorig template dat voor Gantry is gebruikt. Dat template is inmiddels ook al verwijderd en had ook een hele andere indeling in posities. Voor het verwijderen: depublish -> trash -> empty trash.
Quad schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:40:
Bedoel je het powered by Joomla stukje onderaan?
(voor duidelijkheid)
Jup :Y
Manuel schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:19:
[...]

Kan je eens in het index.php bestand van de template kijken? Het kan maar zo zijn dat dit hardcoded is.
Ik zal eens kijken, maar het zou niet zo moeten zijn.

edit:
Nagekeken. Het is in ieder geval niet hardcoded in de index.php

[Voor 3% gewijzigd door Fid3lity op 13-10-2012 11:03]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:17

Quad

Doof

3XPER7 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:02:
[...]

De module had van mij gewoon een eigen toegewezen naam gekregen, als Footer Links. De module zit absoluut niet hardcoded in de template zelf (Gantry framework) en heeft ook nog gedraaid op een vorig template dat voor Gantry is gebruikt. Dat template is inmiddels ook al verwijderd en had ook een hele andere indeling in posities. Voor het verwijderen: depublish -> trash -> empty trash.

[...]

Jup :Y

[...]

edit:
Volgens mij kan je tekst vaak wel weghalen, maar kan problemen geven omdat er een soort controle script over heen is gelegd. Kijk eens in de index.php van de template of de tekst daar staat.

Edit: ik lees niet goed. |:(

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• Fid3lity
3XPER7 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:02:

edit:
;)

• Manuel
Ik hoop dat je begrijpt dat dit niet de manier is om dit op te lossen.

Log eens in op phpmyadmin en zoek in de module tabellen naar dat stukje tekst, als daar niets staat zoek je met Notepad++ of je IDE naar de tekst.

• Fid3lity
Solved via PHPmyadmin :Y)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee