Outlook 2010 stuurt vaak geen mail meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138244

Topicstarter
ik heb het volgende vage probleem :

als ik een mail verzend na een willekeurig adres komt deze de ene keer probleemloos aan en de andere keer krijg ik een melding retour van Systeembeheer die geen mailadres heeft.
de melding is als volgt :

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onbestelbaar: Test

Onderwerp : test
Verzonden : datum/tijd

De volgende geadressseerde(n) zijn niet bereikt :

'Mailadres@domein.nl' op datum/tijd
554 5.7.0 Reject, id=nummertje - SPAM

dit bericht komt van een lokaal iets van de pc wellicht Outlook zelf.
Want: ik heb een nieuw profiel aangemaakt en een fake mailadres eraan gehangen test@test.nl en daarmee verstuur ik mail wat een paar keer goed gaat meer vervolgens krijg ik ook de bovenstaande melding.
dit is onmogelijk omdat ik geen inkomende mail kan krijgen omdat het mailadres niet mijn eigendom is.

wat heb ik gedaan :

- Outlook 2010 volledig up2date
- Nieuw profiel aangemaakt
- Anti-virus uitgezet

waar maak ik gebruik van :
- Outlook 2010
- POP vanaf hosting partij
- SMTP XMSnet
- Microsoft Security Essentials

Het probleem is spontaan gekomen er is niets nieuws geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan staat de SMTP-server van XMSnet weer eens op een blacklist. Gebeurt wel vaker. Zoek maar eens in de grote XMS-topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:39:
Dan staat de SMTP-server van XMSnet weer eens op een blacklist. Gebeurt wel vaker. Zoek maar eens in de grote XMS-topics.
hoe kan ik een mail terug krijgen op een adres wat niet van mij is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:39:
Nee, dat is dus niet zo.Je bent duidelijk al een poosje je niet meer in het XMS topic geweest. ;) Foei :+

Er is namelijk een nieuw mail platform neer gezet met een aparte server die alleen maar de mails scant die verzonden en ontvangen worden.
De nieuwe server is strakker afgesteld en waarschijnlijk kun je niet meer je eigen mails van jou domein laten afleveren door de smtp van xms. Btw waarom maak je niet gebruik van de smtp van je hosting partij? :)

[ Voor 31% gewijzigd door White_Collar op 12-10-2012 14:31 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
White_Collar schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:09:
[...]

Nee, dat is dus niet zo.Je bent duidelijk al een poosje je niet meer in het XMS topic geweest. ;) Want er is namelijk een nieuw mail platform neer gezet met een aparte server die alleen maar de mails scant die verzonden en ontvangen worden.
De nieuwe server is strakker afgesteld en waarschijnlijk kun je niet meer je eigen mails van jou domein laten afleveren door de smtp van xms. Btw waarom maak je niet gebruik van de smtp van je hosting partij? :)
je doelt op XMSweb ipv XMSnet ? ik kom daar werkelijk nooit normaal gesproken..
fijn dat ze ook dingen communiceren met klanten op hun website nergens is iets te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:21

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Even reagerend op het topic van de poster:

De melding van "Systeembeheerder" komt van Outlook zelf die idd bij het communiceren met de SMTP server of relay vanaf een fake adres een relaying denied error krijgt.

You are unable to send or receive SMTP messages from certain Internet domains in Exchange 2000 Server, in Exchange Server 2003, and in Small Business Server 2003

Staar je even niet blind op dat dit gaat over verzending van een Exchange Server, hetzelfde kan gelden vanaf een andere SMTP client (jouw Outlook mail client in dit geval dus)

Als je gebruikmaakt van de mail van je provider dan dien je ook van hun smarthost gebruik te maken, heb je een eigen domein dan moet je wellicht gebruikmaken van de SMTP server van je hosting provider.

Ik ben al jaren geleden afgestapt van provider mail met alle beperkingen en maak gebruik van Hotmail met de hotmail connector in Outlook (Gmail kan dit ook) waarin ik de mail van mijn provider laat binnenlopen zodat ik daarop geen berichten mis.

Kan ik tenminste overal bij mijn mail, en werkt op mijn smartphone, tablet, desktop whatever. Je kunt dit zelfs gratis doen als je een eigen domein hebt en enkele mailboxen. (kijk eens op domains.live.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White_Collar schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:09:
[...]

Nee, dat is dus niet zo.Je bent duidelijk al een poosje je niet meer in het XMS topic geweest. ;) Foei :+

Er is namelijk een nieuw mail platform neer gezet met een aparte server die alleen maar de mails scant die verzonden en ontvangen worden.
Eerlijk gezegd ben ik al een half jaar geen klant meer van XMS. :)
Maar top dat ze dit probleem hebben aangepakt. Het was soms zacht gezegd heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Gaat over een mailclient, vandaar even een move naar Officesuites en -software

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1