[XMS] Probleem downloaden *.exe bestanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Mijn OS is Windows 7 Ultimate 32 bit en alle updates zijn volledig bijgewerkt.

Om tot nu toe onbekende reden zijn er twee *.exe bestanden waarmee ik problemen heb om die te kunnen downloaden. Ik maak gebruik van Internet Download Manager (IDM). Als antivirusprogramma heb ik Avira Premium 2012 en als firewall gebruik ik Comodo Firewall met Defense+. Verder gebruik ik geen beveiligingsprogramma's Het probleem doet zich zowel voor in IE9 als Firefox. Ook blijft het probleem zich voordoen in beide browsers als ik IDM niet gebruik.

Dit zijn de twee links van de programma's:
- [url="http://cdn.superantispywa...e/SUPERAntiSpywarePro.exe"]SUPERAntiSpywarePro.exe[/url]
- [url="http://appldnld.apple.com...v8/QuickTimeInstaller.exe"]QuickTimeInstaller.exe[/url]

Om de antivirus en firewall te kunnen uitsluiten, heb ik Avira volledig verwijderd en is Comodo volledig uitgezet. Daarvan heb ik opname gemaakt. Helaas zonder resultaat.

Vervolgens heb ik hulp gekregen van een mede tweaker Thasaidon, hij kon de bestanden wel downloaden en heeft die mij aangeboden via zijn server. In eerste instantie werd hiermee het probleem niet opgelost. Uiteindelijk heeft hij de bestanden via een tijdelijke ftp in *.zip bestanden aangebonden, welke ik wel gewoon kon downloaden met IDM. Maar de *.exe bestanden kon ik ook niet binnenhalen via zijn ftp adres.

Na een avondje zoeken via Google en gedacht iets gevonden te hebben, heb ik de volgende zaken aangepast:
- Service Application Experience ingesteld op automatisch opstarten
- Via about:config boolean browser.download.manager.scanWhenDone op false gezet, zodat de eigen Firefox virusscanner uitgesloten wordt van deelname aan het proces.
- En via about:config boolean toegevoegd browser.download.manager.skipWinSecurityPolicyChecks. Die ervoor zorgt (?) dat Win Security Policy Checks wordt uitgesloten wordt van deelname aan het proces.

Ook deze aanpassingen hadden geen resultaat.

Ik kom er met mijn *.exe download probleem niet uit, zeker omdat ik zojuist onderstaande *.exe bestand zonder problemen heb kunnen downloaden met IDM.

http://uk.download.nvidia...it-international-whql.exe

Dus waartoe deze wel gewoon binnenkomt en die andere twee niet, blijft vooralsnog een raadsel?

Intussen heb ik ook andere *.exe bestanden gewoon kunnen downloaden, dus het raadsel zit echt in deze twee links.

Reageer AUB met elke mogelijke oplossing die je kan bedenken _/-\o_

Greetz, Chocka

PS Ik weet van veel andere die ik intussen gesproken heb, dat die deze twee links wel gewoon kunnen downloaden, maar konden mij niet verder helpen om het probleem te vinden cq op te lossen.

[ Voor 5% gewijzigd door chocka op 12-10-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb geen oplossing, wel zaken die me zo te binnen schieten/waar je naar zou kunnen kijken:
  • Je router (+ firewall), om wat voor reden dan ook, blokkeert iets. Als het een laptop is zou je het downloaden vanaf een andere locatie kunnen proberen.
  • Als het spyware achtig iets is, snap ik niet waarom het downloaden van Quicktime geblokkeerd zou worden.
  • Rare dingen in je driver/etc/hosts bestand?
  • Je kunt proberen te downloaden als je in veilige modus bent, zien wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Arie- schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:46:
• Je router (+ firewall), om wat voor reden dan ook, blokkeert iets.
Ik heb een Netgear WNDR4500 en ook daar ben ik mee bezig geweest, maar daarin geen oplossing danwel probleem gevonden.
• Als het een laptop is zou je het downloaden vanaf een andere locatie kunnen proberen.
Nee, het is een desktop PC. Wel heb ik nog een advies staan om op te starten met een Ubuntu Live CD, om zo te bezien of het probleem daadwerkelijk aan Windows of iets dergelijks ligt.
• Als het spyware achtig iets is, snap ik niet waarom het downloaden van Quicktime geblokkeerd zou worden.
spyware achtig is ook uitgesloten. Zowel SuperAntiSpyware als Mbam troffen geen bijzonderheden aan. Ook heb ik Eset Online Scanner uitgevoerd, maar ook die vond niets.
• Rare dingen in je driver/etc/hosts bestand?
Hosts file blijkt leeg te zijn, gecontroleerd met Hostsman. En als het iets men driver zal wezen, hoe verklaar ik dan dat alleen deze twee links het niet willen doen en andere *.exe bestanden wel zonder problemen binnenkomen?
• Je kunt proberen te downloaden als je in veilige modus bent, zien wat er dan gebeurt.
Dat is idd nog niet uitgeprobeerd. Zal die zo eens proberen. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Sorry Ik was bij punt drie niet duidelijk genoeg, maar ik denk dat je het wel goed gecontroleerd hebt. De locatie van het bestand is c:\Windows\System32\drivers\etc\hosts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Arie- schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:46:
Dat is idd nog niet uitgeprobeerd. Zal die zo eens proberen. Wordt vervolgd.
De veilige modus van W7 veranderde niets aan de situatie, beide links kwamen niet binnen terwijl de 3de link van Nvidia wel werd binnengehaald.

Daarna opgestart met Ubuntu 12.04 live CD en daarmee alle de drie links uitgeprobeerd. Maar het probleem blijft ook in Ubuntu ongewijzigd, dus SuperAntiSpyware en Quicktime komen niet binnen en die van Nvidia komt gewoon op volle snelheid binnen.

Mag ik dan formuleren dat het probleem niet aan mijn Windows installatie ligt, omdat die links in Ubuntu ook niet worden gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar kun je dezelfde bestanden wel downloaden via bijvoorbeeld CNET?

Proberen te downloaden via een andere verbinding. Als dat wel lukt dan lijkt het me in de verbinding, het IP adres of de router te zitten.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:31:
Maar kun je dezelfde bestanden wel downloaden via bijvoorbeeld CNET?
Quicktime wordt niet via Cnet aangeboden en SuperAntiSpyware, ondanks een oude versie is, kan die wel worden gedownload.
Proberen te downloaden via een andere verbinding. Als dat wel lukt dan lijkt het me in de verbinding, het IP adres of de router te zitten.
Maar hoe ga ik daar achter komen hoe/wat er in de verbinding of IP adres zit? Via Cnet lukt het wel, dus wat zit erin die twee links dat het niet lukt. Vwbt de router, die staat gewoon op factory setting, daar is inhoudelijk niets aan veranderd, dan alleen een firmware update.

[ Voor 37% gewijzigd door chocka op 12-10-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:38:
[...]
Quicktime wordt niet via Cnet aangeboden en SuperAntiSpyware, ondanks een oude versie is, kan die wel worden gedownload.

[...]
Maar hoe ga ik daar achter komen hoe/wat er in de verbinding of IP adres zit? Via Cnet lukt het wel, dus wat zit erin die twee links dat het niet lukt. Vwbt de router, die staat gewoon op factory setting, daar is inhoudelijk niets aan veranderd, dan alleen een firmware update.
Kun je iTunes bijvoorbeeld wel downloaden?
http://www.apple.com/nl/itunes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ja, die komt gewoon binnen. Maar maakt het verhaal voor mij ook zo vreemd, tenslotte is dat ook een *.exe bestand. En waarom die wel en die van Quicktime niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Proxy die het downloaden van .exe bestanden blokkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:54

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

shadowman12 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:16:
Proxy die het downloaden van .exe bestanden blokkeert?
Er is geen proxy. Hij heeft gewoon thuis problemen met het downloaden van de bestanden, ongeacht het OS.

@chocka,
Welke ISP heb je? Krijg je bij Cnet een bestand met exact dezelfde naam, of is deze anders?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Hero Of Time schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:58:
Welke ISP heb je? Krijg je bij Cnet een bestand met exact dezelfde naam, of is deze anders?
Ik heb XMS als ISP. En ja, ik krijg hetzelfde bestand via Cnet met dezelfde bestandnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ha ik heb ook xms, heb jij mijn ouwe modem gekregen :P

Ik had het met meerdere bestanden o.a. een aantal iconen op got. het werd opgelost door mijn modem vervangen en anderhalve maand zeiken. bellen resetten etc

hier mijn symptomen [bug ?] message posting is zeer traag in ie

probeer mijn methodes op de exe bestanden die je krijgt en geef aan wat je response is.

[ Voor 43% gewijzigd door Fish op 12-10-2012 20:52 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:53

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Ik was hier al een tijdje met Chocka mee bezig en zal even een korte samenvatting geven:

Ik heb ook XMS en heb de bestanden van Chocka wel gewoon kunnen downloaden.
Deze heb ik toen op mijn webserver gezet, maar ook daar kon Chocka ze niet downloaden via http.
Dit sluit dus een evt probleem binnen de url of het domein uit.

Daarna had ik de .exe bestanden hernoemd naar .zip, maar ook die waren niet te downloaden via http.

Vervolgens heb ik de bestanden echt gezipt en op mijn (tijdelijk) ftp server gezet, en toen waren de bestanden ineens WEL te downloaden...
Omdat de zip bestanden bijna net zo groot zijn als de exe bestanden is eigenlijk de bestandsgrootte daarmee ook uitgesloten als probleem.

Daarnaast heeft Chocka zijn systeem met een Ubuntu Live CD opgestart en geprobeerd de bestanden opnieuw te downloaden. Dit werkte ook niet, dus hiermee is ook zijn normale OS uitgesloten.

Blijft over je router, maar die zou factory default zijn. Ik weet niet of je router standaard aan filtering doet, maar dat lijkt me niet. Je zou dat nog eens kunnen controleren. Maar aangezien andere exe bestanden weer wel lukken, denk ik ook niet dat het daar in zit.

Kortom...
De exe lukt niet, een van exe naar zip hernoemd werkt ook niet, maar een echte zip weer wel...???

De opmerking van fish over het modem zou kunnen, want er zijn wel vaker hele rare dingen geweest met die glasvezel modems. Welk type heb je?

[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 12-10-2012 22:12 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

packetfront

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
fish schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:45:
probeer mijn methodes op de exe bestanden die je krijgt en geef aan wat je response is.
Ik heb gedaan via cmd: telnet gathering.tweakers.net 80 Maar kreeg vervolgens alleen maar een zwart beeld met een knipperende cursor. Nu heb ik hier verder geen kennis van, dus als ik iets anders moet doen, heb ik graag je hulp daarin.
Thasaidon schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:09:
De opmerking van fish over het modem zou kunnen, want er zijn wel vaker hele rare dingen geweest met die glasvezel modems. Welk type heb je?
Ik heb deze DRG

[ Voor 10% gewijzigd door chocka op 12-10-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je moet het ook even doen met de bestanden/sites waar jij last mee hebt, niet degene waar ik last mee had

en de hele request invullen en niet alleen de verbinding maken
dit vul je in en plak je in het zwart.
telnet doe je naar de site waar je de file download
GET /global/smileys/no.gif HTTP/1.1
Host: gathering.tweakers.net
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.0.8) Gecko/2009032609 Firefox/3.0.8
Accept: text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8
Accept-Language: en-us,en;q=0.5
Accept-Encoding: gzip,deflate
Accept-Charset: ISO-8859-1,utf-8;q=0.7,*;q=0.7
Keep-Alive: 300
Connection: keep-alive
We kunnen even een teamviewer sessie doen
dm me maar

[ Voor 78% gewijzigd door Fish op 12-10-2012 23:54 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik ben het met Fish eens dat het iets in het bestand moet zijn waardoor het niet werkt.
Dat zou ook de reden zijn waarom je de exe en hernoemd naar zip niet kunt downloaden, daar blijft immer de "tekst" in het bestand hetzelfde,
maar een echt gezipte versie werkt wel, want dan is die tekst niet meer "leesbaar"...

Wat je ook nog eens zou kunnen proberen...
Boot je systeem wederom met je Ubuntu Live CD.
Eenmaal opgestart en internet werkende, open je een "terminal screen" (dos prompt).
Probeer vanaf die prompt eens een snarf of wget...
Dat is bijna hetzelfde als een telnet en dan get, maar toch ff anders...

Het commando is dan:
wget http://cdn.superantispywa...e/SUPERAntiSpywarePro.exe
of
snarf http://cdn.superantispywa...e/SUPERAntiSpywarePro.exe

Als dit ook niet werkt denk ik idd ook dat het een de DRG zal liggen. Die van jou is overigens een Genexis V2. Op het Tweakers forum over XMS is daar ook al eens wat over geroepen dat daar een bug in zat die met tekst in een bestand te maken had. Als test hadden ze geloof ik een tekst bestand met alleen maar "aaaaaaaa" erin. Had je de bug kon je dat bestand niet ophalen.

Staat hier:
Mojo in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"

met hier de test bestanden:
http://www.glazenkamp.nl/tmp/testcase_1.txt
http://www.glazenkamp.nl/tmp/testcase_2.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik ben gisteren nog even met de ts bezig geweest
quote: request (telnet cdn.superantispyware.com 80)
GET /prerelease/SUPERAntiSpywarePro.exe HTTP/1.1
Host: cdn.superantispyware.com
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:12.0) Gecko/20100101 Firefox/12.0
Accept: text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8
Accept-Language: en-us,en;q=0.5
Accept-Encoding: gzip, deflate
Connection: keep-alive
quote: volledige reply
HTTP/1.1 200 OK
Accept-Ranges: bytes
Cache-Control: max-age=604800
Content-Type: application/octet-stream
Date: Sat, 13 Oct 2012 00:04:44 GMT
ETag: "2613120409"
Expires: Sat, 20 Oct 2012 00:04:44 GMT
Last-Modified: Wed, 03 Oct 2012 17:16:31 GMT
Server: ECAcc (ams/48F3)
X-Cache: HIT
Content-Length: 20853488

MZÉ?? ©@°?¦¦ -!©?L-!This program cannot be run in DOS mode.
$Ê`á6û?+eû?+eû?+eƒy[eî?+eƒyMe+eƒyJe»?+e¦Ãúeƒ?+e¦ÃÁeì?+eû?¤e¿+eƒyDeÉ?+eƒyZeù?+eƒy_eù?+eRichû?+ePEL?ó¸`PÓ??
?Hr>??@ü?????dé ?­ ¦í?p'>?Ç ? 2?+ç?@??
á
lI0?°c @¦?.textí?? `.rdata+
??@@.data$Gá "å @+.rsrc¦í?­ ó?¿ @@.relocÆ^á
je ziet dat hij gewoon afkapt

@ hierboven Ik had mijn oude genesix idd iets met de aaaaa geloof ik, dit is een packetfront als ik me niet vergis

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

fish schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:29:
@ hierboven Ik had mijn oude genesix idd iets met de aaaaa geloof ik, dit is een packetfront als ik me niet vergis
Nee, hij heeft een Genexis V2 (ik heb dezelfde ;))

kijk hier maar in de TS
White_Collar in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"
en wat Chocka heeft...
http://www.marcotics.nl/host/allimages/5689883484DRG.jpg

Ik denk bug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
testcase_1 wordt niet geopend, de tab staat al meer dan een half uur op verbinden.

Testcase_2 krijg ik meteen xxxxxxxx DOWNLOADBESTANDVOLTOOID!

En via terminal screen Ubuntu ga ik straks uit proberen, wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:54

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ga dit even naar Internet Providers verhuizen, want het is duidelijk dat het een provider probleem is, niet een OS issue.
Met een kleine titelfix naar je provider.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
wget http://cdn.superantispywa...e/SUPERAntiSpywarePro.exe

--2012-10-13 11:51:21-- http://cdn.superantispywa...e/SUPERAntiSpywarePro.exe
Herleiden van cdn.superantispyware.com (cdn.superantispyware.com)... 72.21.81.253
Verbinding maken met cdn.superantispyware.com (cdn.superantispyware.com)|72.21.81.253|:80... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK
Lengte: 20853488 (20M) [application/octet-stream]
Wordt opgeslagen als: ‘SUPERAntiSpywarePro.exe’

3% [====> ] 755.959 --.-K/s
Onder Ubuntu gebeurd bovenstaande, na 3% loopt de download dood!
ubuntu@ubuntu:~$ wget http://www.glazenkamp.nl/tmp/testcase_1.txt

--2012-10-13 12:05:11-- http://www.glazenkamp.nl/tmp/testcase_1.txt
Herleiden van www.glazenkamp.nl (www.glazenkamp.nl)... 217.149.194.151
Verbinding maken met www.glazenkamp.nl (www.glazenkamp.nl)|217.149.194.151|:80... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord...
Deze blijft zo staan en doet niets............

Mag ik hierbij concluderen dat het genoemde BUG probleem op mijn Genexis V2 van toepassing is? Want dan ga ik deze topic doorsturen aan Webcare van XMS, zodat zij kunnen overgaan om snel mogelijk de Genexis V2 te vervangen?

[ Voor 33% gewijzigd door chocka op 13-10-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik zou dit aankaarten bij XMS Webcare als het bug probleem bij Genexis.
Vermeld deze post er even bij, dan kan Webcare even doorlezen wat er al gedaan is en wat wel en niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Thasaidon schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:13:
Ik zou dit aankaarten bij XMS Webcare als het bug probleem bij Genexis.
Vermeld deze post er even bij, dan kan Webcare even doorlezen wat er al gedaan is en wat wel en niet werkt.
DM aan webcare verstuurd, dus nu maar afwachten. Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:01
chocka schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:15:
Dit zijn de twee links van de programma's:
code:
1
2
- [url="http://cdn.superantispywa...e/SUPERAntiSpywarePro.exe"]SUPERAntiSpywarePro.exe[/url]
- [url="http://appldnld.apple.com...v8/QuickTimeInstaller.exe"]QuickTimeInstaller.exe[/url]
Horen die ...'s wel in de URLs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Er zitten geen puntjes in zijn links, klik er maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:01
Johny_B schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 14:58:
Er zitten geen puntjes in zijn links, klik er maar op.
Dat is vreemd, bij mij wel? (zie mijn citaat hierboven)
Ik zal eens een andere browser proberen, in IE9 krijg ik "De webpagina kan niet worden weergegeven"
Edit: in FF15.0.1 krijg ik ook "Server niet gevonden", getest op 2 machines (ook XMS+Genexis)
Edit2: Als ik zelf op de Apple site de goeie linkt opzoek, werkt het wel (http://appldnld.apple.com...v8/QuickTimeInstaller.exe)

[ Voor 27% gewijzigd door theblindman op 14-10-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:41
chocka schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:32:
[...]

testcase_1 wordt niet geopend, de tab staat al meer dan een half uur op verbinden.

Testcase_2 krijg ik meteen xxxxxxxx DOWNLOADBESTANDVOLTOOID!

En via terminal screen Ubuntu ga ik straks uit proberen, wordt vervolgd!
Je hebt inderdaad te maken met de bug. Een modem swap is de enige oplossing.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:10
Ik heb weliswaar geen enkel probleem met mijn glasvezelverbinding, maar ben toch erg benieuwd:

het is dus schijnbaar een bekende bug in het glasvezelmodem, waar wordt deze precies door veroorzaakt? Is er iets van filtering aanwezig o.i.d., of is het echt een bug? En wat is de trigger voor deze bug? Een bestandje met "A"'s wordt niet gedownload maar een bestandje met "X"-en wel, hoe dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geld dit voor zowel up als download? Ik heb zelf een xms verbinding maar iemand probeert bij mij ook bestanden via ftp op te halen waar .exe bestanden inzitten en dat lukt ook niet. Hij heeft geen xms verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:48:
Geld dit voor zowel up als download? Ik heb zelf een xms verbinding maar iemand probeert bij mij ook bestanden via ftp op te halen waar .exe bestanden inzitten en dat lukt ook niet. Hij heeft geen xms verbinding.
dm me maar eens een link. dan hebben we dat gauw uitgesloten denk ik.
als het hier wel werkt ligt het iig niet aan jouw verbinding
EDIT schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:31:
Ik heb weliswaar geen enkel probleem met mijn glasvezelverbinding, maar ben toch erg benieuwd:

het is dus schijnbaar een bekende bug in het glasvezelmodem, waar wordt deze precies door veroorzaakt? Is er iets van filtering aanwezig o.i.d., of is het echt een bug? En wat is de trigger voor deze bug? Een bestandje met "A"'s wordt niet gedownload maar een bestandje met "X"-en wel, hoe dat zo?
nou de aaaaa zijn de trigger voor de bug
en hoe dat zo? nou het is een bug

[ Voor 47% gewijzigd door Fish op 14-10-2012 17:45 . Reden: liever gemaakt ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

chocka schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 11:30:
[...]
DM aan webcare verstuurd, dus nu maar afwachten. Wordt vervolgd
Ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fish schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:41:
[...]

dm me maar eens een link. dan hebben we dat gauw uitgesloten denk ik.
als het hier wel werkt ligt het iig niet aan jouw verbinding

[...]

nou de aaaaa zijn de trigger voor de bug
en hoe dat zo? nou het is een bug
Ik zal even bij hem navragen exact welke bestanden het waren. Dan kom ik er op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sgoe

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:41
EDIT schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:31:

Er is in 2011 (dacht ik) een foute batch modems verstuurd die fouten bevatte. Gebeurt wel eens een keer.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Wegens uitblijven van enige vorm van reactie van Webcare XMS (mogelijk wegens herfstvakantie of overname KPN), heb ik gisteren hulp gekregen van Denan. Hij heeft de issue intern voor gelegd aan de betreffende afdeling. Zodra ik reactie krijg, laat ik van mij horen......... Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

chocka schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:22:
Wegens uitblijven van enige vorm van reactie van Webcare XMS (mogelijk wegens herfstvakantie of overname KPN), heb ik gisteren hulp gekregen van Denan. Hij heeft de issue intern voor gelegd aan de betreffende afdeling. Zodra ik reactie krijg, laat ik van mij horen......... Wordt vervolgd!
En? Is dit nou opgelost voor je? Of speelt het nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Na bijna 7 maanden, is zojuist eindelijk de modem vervangen.

Ondanks dat de monteur vertelde dat er geen verschil tussen een OCG 118m V5 2009 en OCG 118m V6 2010, bleek de eerste vervanging een V5 en het probleem ook te hebben. Vervolgens heeft hij er een V6 opgezet en wij hebben opnieuw getest, en het probleem was verholpen. De testbestanden xxxx en aaaa, kwamen beide zonder problemen binnen. Lekker, dat is ook weer opgelost!

[TOPIC CLOSED]
Pagina: 1