Wat voor router?

Pagina: 1
Acties:

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-11 21:37
Hallo allen,

Per 1 November ga ik in een nieuw appartement komen, het internet daar komt binnen bij de trap beneden en zal daar ook moeten worden geregeld.
echter zit mijn gehele appartement op 1 hoog, ik wil hiervoor zo'n goed mogelijk bereik hebben, nu kan ik nog gaan kijken wat voor abonnementen ik kan nemen maar graag wil ik van jullie weten wat ik het beste kan aanschaffen, qua router/leverancier.

Ik weet dat dit weinig info is dus als jullie me tips zouden willen geven over wat ik wel moet opgeven hoor ik dat ook graag.

vriendelijke groet.
T.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kun je op geen enkele manier een kabel trekken?

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Beetje magere startpost. "Wat moet ik kopen".

Doe zelf eerst even wat research in wat jouw eisen aan een router zijn. Elke router zend met evenveel vermogen uit, dus daar zit weinig variatie in. Gebruiksgemak, features en kwaliteit is waar ze van elkaar verschillen.

Denk dus na over: welke apparaten ga je er mee verbinden? Wil je een gast-netwerk kunnen aanbieden. Ga je servers erachter hangen?

Als je dan twijfelt tussen een paar apparaten, of vragen hebt of een specifiek model een bepaalde feature wel ondersteunt, dan kunnen we je beter helpen. Nu krijg je alleen maar een "wat vinden mensen de populairste router"-topic. En voor populariteit kun je ook gewoon de pricewatch checken.

[ Voor 7% gewijzigd door Keypunchie op 12-10-2012 13:08 ]

• Thijs2012
wat ik probeer te zeggen is dat ik niet goed weet waar ik op moet letten, graag zou ik wat tips willen hebben zodat ik mijn keuze kan verkleinen en ik een goede keuze kan maken.

• Nickvandelaar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 15:39
Er zijn twee mogelijk heden, je zou een simpele router kunnen plaatsen in de meterkast en hierop een PoE, power over Ethernet, aansluiten zodat je boven op je appartement een router kan aansluiten wat resulteert in een goede draadloze verbinding op deze verdieping.

Mocht je de router beneden in de kast plaatsen zou ik voor een router gaan kiezen met meerdere antennes wat over het algemeen zorgt voor een beter dekking.

Ik hoop je hiermee een beetje op weg te helpen :)

• Keypunchie
  • Niet online
wat ik probeer te zeggen is dat ik niet goed weet waar ik op moet letten, graag zou ik wat tips willen hebben zodat ik mijn keuze kan verkleinen en ik een goede keuze kan maken.
welke apparaten ga je er mee verbinden? Wil je een gast-netwerk kunnen aanbieden. Ga je servers erachter hangen?
Anders zou ik het allemaal gewoon niet zo overdenken. Routers zijn behoorlijk een "commodity" en de eerste de beste die je bij een abbo krijgt of door een verkoper in de computerzaak wordt aangeraden dekt 90% van de use cases.

[ Voor 26% gewijzigd door Keypunchie op 12-10-2012 16:32 ]

• Thijs2012
1x Window's laptop
1x Mac Book Pro
1x Apple TV *bedraad*
1x PS3
2x Iphone
1x Philips tv 42PFL8404 *bedraad*

Ik moet (als ik het zo lees) dus gaan kijken naar een router met meerdere antennes.
Ik heb in me huidige appartement een DRAMA router staan, gekregen van UPC

Thnx voor de hulp zo ver.
Eens kijken wat de quick boy's van MediaMarkt voor me kunnen betekenen.

Verwijderd

Kabel trekken.

PoE oplossing toepassen.

• Keypunchie
  • Niet online
Ik moet (als ik het zo lees) dus gaan kijken naar een router met meerdere antennes.
Vooral eentje die simultaneous dualband doet. Dat is goed om zowel je 802.11g als 802.11n te kunnen gebruiken. Die AppleTV kan trouwens toch ook prima onbedraad?

[ Voor 10% gewijzigd door Keypunchie op 12-10-2012 17:58 ]

• Nickvandelaar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 15:39
wellicht zit er geen 'wifi' adapter op!

• Keypunchie
  • Niet online
Alle generaties AppleTV ondersteunen WiFi.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:44
Nickvandelaar schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:58:
Er zijn twee mogelijk heden, je zou een simpele router kunnen plaatsen in de meterkast en hierop een PoE, power over Ethernet, aansluiten zodat je boven op je appartement een router kan aansluiten wat resulteert in een goede draadloze verbinding op deze verdieping.

Mocht je de router beneden in de kast plaatsen zou ik voor een router gaan kiezen met meerdere antennes wat over het algemeen zorgt voor een beter dekking.

Ik hoop je hiermee een beetje op weg te helpen :)
Ik weet wat je bedoelt, maar dit is wel zo ongelukkig geschreven... Net als dit hele topic.

Power over Ethernet is iets heel anders dan netwerk over je stroomkabels.

EDIT: Geldt ook voor fridgeman. ;w

• Thijs2012
Ik denk dat mijn keuze gevallen is op Sitecom WLM-4000.
Iemand enige ervaring hiermee?
Pagina: 1