Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-06 13:53
Beste mede-tweakers,

Hoop dat ik in dit sub forum in de juiste zit, middels de zoekfunctie weinig kunnen vinden betreffende VOIP/DX800 gerelateerde issues.

Sindskort werken wij met een Siemens DX800 "telefooncentrale". Middels een SIP provider staat hier netjes een 088 nummer op en alles werkt prima. Bellen, gebeld worden alles lijkt prima te gaan.

Doorverbinden lukt echter niet. Echt vanalles al geprobeerd, maar telkens komt het gesprek niet op het nummer uit waar naar toe wordt doorverbonden, of gesprekken komen simpelweg niet meer aan. Met de klantenservice van Gigaset gebeld, zij gaven aan een speciale code in te voeren bij Diensten, namelijk:

* netcode * nummer waar naar moet worden doorgeschakeld# (dus *000*06123456789#)

Echter, ik kan nergens een netcode vinden. De vraag is dan ook wat die netcode is en waar ik die kan vinden. Iemand wellicht ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19
Wat wil je bereiken, doorverbinden of doorschakelen?

Wil je een extern inkomend gesprek intern doorverbinden naar een handset die is aangemeld op het toestel indien je die hebt?
Wil je een extern gesprek ook weer naar een extern nummer doorverbinden nadat je die op het toestel hebt aangenomen?
Wil je een inkomend gesprek direct doorschakelen naar een extern nummer?

Dat eerste zou je moeten doen met de toets INT om het gesprek in de wacht te zetten en vervolgens de andere interne deelnemer kiezen.
Of het toestel het tweede kan, durf ik niet te zeggen. Zou ik zelf even moeten testen.
Dat derde kun je het beste regelen bij de VoIP provider, daar zou je een doorschakeling in kunnen stellen. Welke provider gebruik je?