Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Het duurt niet lang meer en dan moet ik een verjaardagscadeau bedacht hebben. En wat is nou mooier
dan een nieuw paar oortjes om overal te kunnen genieten van kwaliteitsmuziek. Één probleem: Er is meer dan genoeg keus, kieskeurigheid van mij kant en tevens te weinig ervaring met in-ear headphones.
Nu hoopte ik dat jullie mij konden helpen met het vergelijken van onderstaande headphones en eventueel andere opties, in de pricerange van 60 tot en met 110 euro. Handig om te weten: Ik ben geen bass liefhebber. Ik vind het al snel vermoeiend worden om naar afspeelapparatuur te luisteren die vooral de bass naar voren laten komen. Van midden en hoge tonen kan ik daarentegen volop genieten. Ik heb als hoofdtelefoon voor thuis een Grado SR80 en die bevalt mij uitstekend.

Als informatie mist om mij te kunnen helpen, vraag maar al te graag.

De in-ear headphones in de prijscategorie, waarvan ik tot nu toe dacht dat ze
aan mijn verwachtingen kunnen voldoen:
Denon AH-C560R
Klipsch s4i
Sennheiser CX 880
(Logitech) Ultimate Ears 600
(Logitech) Ultimate Ears 600VI

Link met een vergelijking in amplitude bij bepaalde frequenties:
http://www.headphone.com/...ection=Compare+Headphones

Mijn dank aan iedereen die er moeite in steekt om mij verder te helpen.
Groeten,
Impenetrables

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:28
Ik moet zeggen dat ik goede ervaringen heb met de Sennheiser CX300 II (stuk onder je budget). Het is jammer dat het voorluisteren van die dingen lastig is omdat ze natuurlijk in je oren gaan en daardoor niet bij de MM ofzo te beluisteren zijn, dat maakt de keus een stuk moeilijker vind ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ja mee eens, dat maakt het een stuk moeilijker om zelf een oordeel te vellen, waar dat met on ear/over ear headphones niet zo is. Mooi om te horen dat die Sennheiser cx300 aardig klink. Er zijn alleen maar weinig merken die consequent goede producten maken in hun hele assortiment. Een typenummer hoger of lager kan soms een heel ander product betekenen kwa prestaties op bepaalde aspecten van het geluid.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:02
Ik heb de CX300 II ook en ze bevallen prima. Ik zou voor deze gaan; dan kan je daarna nog altijd naar duurdere versies gaan. ;)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

In ears = mobiel

Aud > maa

Wise enough to play the fool

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:47

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Die Sennheiser CX300 zijn exact dezelfde als de Creative EP630 in-ears, en die laatste zijn vaak nog net weer iets goedkoper.

[gladdeverkooppraatjes]Ik heb ze zelf ook![/gladdeverkooppraatjes]

Verwijderd

Topicstarter
Dus iedereen is wel tevreden over die Sennheisers, zelfs over de goedkopere versies. Heeft één van jullie ook een van de overige in ear headphones uitgeprobeerd zodat ik ook kan kijken naar de verhoudingen in geluidskwaliteit tussen de verschillende oordopjes.

Bedankt voor de reacties tot nu toe

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:53:
Dus iedereen is wel tevreden over die Sennheisers, zelfs over de goedkopere versies. Heeft één van jullie ook een van de overige in ear headphones uitgeprobeerd zodat ik ook kan kijken naar de verhoudingen in geluidskwaliteit tussen de verschillende oordopjes.

Bedankt voor de reacties tot nu toe
Ik hoor goede verhalen over de brainwavz M2, M4 en M5. Deze zitten onder/in je budget en zouden geweldige bang.buck moeten bieden.
Ik zal je als ik thuis ben eens een linkje sturen van een redelijk intensieve vergelijking. De meeste daarvan zijn echter niet in Nederland te verkrijgen en zou je dus uit Azie, Duitsland, Engeland of the USA moeten importeren. Je krijgt echter wel een stuk meer waar voor geld.

Tip zoek eens op reviews van deze merken als:Brainwavz, SOUNDmagic, MEEelectronics, lopen tot +/- 60-70 euro en zijn vaak een pak beter dan bekende 100 euro kostende IEM's

[ Voor 29% gewijzigd door eL_Jay op 12-10-2012 13:03 ]

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Mijn favoriete paar in die prijsklasse zijn mijn Klipsch S4. Ik heb ook duurdere maar die vind ik eigenlijk niet beter.

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11 14:05
Hier heb ik heel veel aan gehad:

http://www.head-fi.org/t/...o-wooduo-2-added-10-10-12

Mijn prijsklasse was tot 60 euro, en uiteindelijk is daar de Soundmagic E10 uitgekomen.

Per IEM zijn cijfers gegeven voor bijvoorbeeld comfort, isolatie, geluidskwaliteit. Dan kun je dus een aantal IEM's selecteren uit die lijst die de hoogste cijfers krijgen voor die aspecten die voor jou het belangrijkst zijn.

Bij mij waren dat comfort, isolatie en bass. En dus heb ik die IEM's geselecteerd die daar aan voldeden (bij geluidskwaliteit geeft de TS ook aan wat voor soort geluid je kunt verwachten), en aan de hand van de selectie heb ik vervolgens per IEM ook weer seperate reviews gelezen van andere mensen, maar ook gewoon mensen hun meningen op fora etc.

Één ding geef ik je in ieder geval al mee:

Een BA = een Balanced Armature, dat is een soort driver welke meestal goeie mids en highs produceert. Een dynamic driver produceert over het algemeen betere lows. Ik ben er niet in verdiept ofzo, maar als je bass wilt moet je sowieso voor een dynamic driver based IEM gaan.

Anyways, de Sennheiser CX 300's raad ik je sowieso af. Die heb ik ook, en de EP 630 ook. De EP 630 heeft een veel betere geluidskwaliteit, alleen beiden zijn nogal bass gericht.

Om die IEM te vinden die je zoekt in jouw price range zou ik eventjes die link die ik heb laten zien checken. In mijn prijsklasse tot 60 euro is deze perfect voor jou: http://www.mp4nation.net/...armature-in-ear-earphones

Brainwavz zijn inderdaad ook vrij goed, en ook meer gericht op mid/highs in plaats van lows (bass).
Pagina: 1