Obscure 80mm beter dan YS-Tech 60mm?

Pagina: 1
Acties:

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Ik heb een 80mm fan uit een Compaq-voeding van '94 gesloopt. Het is een Densan op 12V. Jammer maakt dat bedrijf ze niet meer dus kan ik er geen specs over opvragen.

Ik heb ook al gemaild maar ik krijg geen antwoord.

Nu wil ik weten of die 80mm fan meer CFM's zal doen dan de fan op mijn CoolerMaster DP5-6H51 omdat ik die zou willen vervangen. Dit met zo'n zelfgeknutselde trechter. Zou het verschil groot zijn?

Verwijderd

Dit wil ik ook weten, ik vind dat die coolermaster echt een takkeherrie maakt.
Hebben jullie daar ook zo'n last van, en het zou het kunnen/helpen om dat ding inderdaad te vervangen door een stillere, grotere fan uit een voeding?

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Het lawaai stoort me eigenlijk niet, het gaat meer om de performance.

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 16:38 schreef bluebitje het volgende:
Dit wil ik ook weten, ik vind dat die coolermaster echt een takkeherrie maakt.
Hebben jullie daar ook zo'n last van, en het zou het kunnen/helpen om dat ding inderdaad te vervangen door een stillere, grotere fan uit een voeding?
Dan is er toch echt wat mis met je cooler.
Mijn coolermaster DP5-6H51 is superstil (en velen anderen ook).
Zoek anders ff op Mustapha die heeft onlangs ook een topic over zijn beklag geopend.

Verwijderd

ok, ik heb mijn kast eens opengetrokken en de coolermaster eruit gehaald,losgeschroefd, flink mee gerammeld en weer terug gedaan, Het geluid is weg!!!! Waar een beetje rammelen al niet goed voor is!

Anyway, om even terug te komen op de oorspronkelijke vraag. Ik denk dat als de fan op dezelfde snelheid draait maar grotere bladen heeft, dan zal meer lucht verplaatst worden. Daarnaast heeft een trechter het voordeel dat de luchtstroom versneld wordt.
Dus ik neem aan dat het best wel verschil zal maken!