Toon posts:

maya / game / compositing pc +- 1111

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

wilde gewoon even weten of het allemaal een beetje klopte, wat ik bij elkaar gezocht had, ofdat er onzinnige
dingen tussen zaten. Is het allemaal een beetje gebalanceerd?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Wil graag af en toe thuis kunnen werken, wat 3d projecten (maya , Blender) en wat compositing (after effects en photoshop/gimp) en als het allemaal niet wil vlotten ook nog gamen battlefield 3 en het grafisch zeer veel eisende cod2:)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
nee, behalve muis en monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
complleet nieuw systeem, mijn huidige is alweer 7 jaar oud en trekt het niet echt meer, of mijn geduld is op.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
nee , niet echt, maar betrouwbaarheid is fijn, maar de meningen verschillen daar zo over, dat ik daar ook niet echt wijs uit wordt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik vind een pc niet echt mooi(ook de mooie), vandaar een wat kleinere kast, past hij ook onder het bureau.
Ik hoef geen absolute stiltepc, maar stiller is fijner en dit geld ook voor het energie verbruik.

hier is het lijstje

Oh ja , het budget is ongeveer 1100 voor de onderdelen, met bandbreedte voor echt waardevolle verbeteringen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB€ 69,50€ 69,50
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 18,29€ 18,29
1Fractal Design ARC MINI€ 76,60€ 76,60
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 32,30€ 32,30
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 298,99€ 298,99
1Asus Radeon HD7950 DirectCU II Top€ 287,-€ 287,-
1XFX Pro 550W€ 55,50€ 55,50
1Samsung 830 series 128GB€ 89,79€ 89,79
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 68,95€ 68,95
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10€ 69,-€ 69,-
1Gigabyte GA-Z77MX-D3H€ 106,-€ 106,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.171,92

Er staan op dit moment 2 verschillene ram modules in, weet niet of lowprofile nodig was vanwege de wat kleinere kast, hij stond namelijk niet op de lijst van gygabite, de andere modules wel, dus als low profile onzinnig is neem ik die wel.

Is het nog verstandig om misschien een extra fan aan de kast toe te voegen, hij wordt waarschijnlijk soms flink belast, zoja welke en waarom, kan daar weinig over vinden.

Voor de ati7950 gekozen omdat hij meer rekenkracht heeft(begreep ik uit de fora) en ram dan vergelijkbare nvidia kaarten, ook schijnt maya en de nieuwe keplerarchitectuur niet echt een fijne combinatie te zijn.En voor Maya laat ik graag mijn cuda`s voor photoshop en aftereeffects liggen.
Nog een vraag over 7950, neem aan dat hij dezelfde drivers heeft en architectuur als zijn grotere broertje, (die staat wel op de lijst van grafische kaarten voor maya, niet gecertificeerd(dat zijn allen de duurde quadros en firepros), maar toch)

core i7 3770K gekozen voor de hyperthreading en misschien dat ik ooit nog wil overklokken, vindt het in ieder geval leuk om de mogelijkheid open te houden.

Iemand nog suggesties heeft of het beter weet: graag

dank

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 14:34
Voor dit soort software is het verschil tussen een workstation videokaart of een game videokaart soms heel groot, http://fireuser.com/blog/...adeon_hd_5870_benchmarks/ (wel een oude review, maar volgens mij is dat nog steeds zo.) De vraag is dus of een workstation videokaart meer bang voor de buck geeft als een game videokaart.

[ Voor 11% gewijzigd door sjaakwortel op 11-10-2012 23:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wil ook graag kunnen gamen, en dat is waar die kaarten weer zeer slecht in zijn. En de review vergelijkt een 1500 $ workstation kaart met een gewone game kaart, ik heb niet het budget voor zo`n kaart. En de goedkopere workstationkaarten kan ik helemaal nie mee gamen. Weet dat ik nie het beste van beide werelden kan hebben.

Nog een keer gekeken naar het artikel, de verschillen zijn wel schokkend. Had wel eerder zulke vergelijkingen gezien, maar nog nooit met deze verschillen, zet me toch aan het denken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2012 00:06 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:04
Inderdaad, zo kan ik ook vergelijken :P
Zet de 7950 eens tegenover de quadro FX580 of firegl V5600 (even duur) met de software die je gaat gebruiken.
"The Quadro FX 580 is the equivalent of a GeForce 9500 GT", ga daar maar eens mee gamen :P
Ik denk dat 99% van de render processen ook sneller zijn op de 7950...
Maya draait in ieder geval prima, Blender weet ik niet maar aangezien ook dat opengl is zal de 7950 het prima doen.
Edit: ook blender doet ie prima (bijna 2x beter dan de quadro 2000)
http://blenderartists.org...%28warning!-LONG-read!%29

[ Voor 48% gewijzigd door mitsumark op 12-10-2012 01:38 ]