Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 TV providers over 1 aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Goede avond beste tweakers.

Ik wist niet waar ik dit beter in kon plaatsen dus sorry daarvoor.

Ik wou vragen of het mogelijk is om 2 TV providers te hebben over 1 aansluiting via een splitter.

Bijvoorbeeld Ziggo + Canal Digitaal.

Alvast bedankt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:47
Over wat voor aansluiting heb je het nou? Want Ziggo is kabeltelevisie en Canal Digitaal is satelliet. Dat gaat niet over dezelfde aansluiting.

Twee abonnementen via dezelfde aansluiting (dus bijvoorbeeld twee kabelabonnementen, van zeg Ziggo en UPC) kan niet, want één van de twee bezet de kabel, waardoor de ander er geen gebruik van kan maken.

Ziggo en Canal Digitaal zou je wel op één tv aan kunnen sluiten, als je maar twee verschillende aansluitingen op de TV gebruikt (bijvoorbeeld 2x HDMI of 1x HDMI en 1x Scart). Maar volgens mij bedoel je dat niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Hahn op 11-10-2012 23:16 ]

The devil is in the details.

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Ja ik had het over kabel.

Ok dus Canal Digitaal is via satelliet dus dat werkt dan wel?

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Signex schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:16:
Ja ik had het over kabel.

Ok dus Canal Digitaal is via satelliet dus dat werkt dan wel?
canal digitaal is schotel dat kan je gewoon naast je kabel hebben.
hou er rekening mee dat je 2keer abbo betaald en canel digitaal is niet goedkoop

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Dat begrijp ik. Me ouders hebben zelf kabel via Ziggo, maar ik wil geen ziggo weer door slechte ervaringen.

Dus daarom dat ik me eigen abbo appart wil hebben.

Heel erg bedankt voor de snelle reacties dan weet ik genoeg verder.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11 22:26
Voor CD zul je toch echt een schotel moeten ophangen en daarvandaan een kabel trekken naar je TV.

My favorite programming language is solder.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:39
Wat dan weer wel zo is is dat je over 1 kabel je kamer binnen de 2 genoemde providers kan krijgen middels een RF/SAT combiner/splitter :)

Maar wat zijn je slechte ervaringen dan? TV gerelateerd of internet gerelateerd?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je bent bereid om te betalen voor een tweede, in beginsel nauwelijks verschillende product omwille van "slechte ervaringen" terwijl je nog thuis woont :? Dat is alsof je een keer je vingers gebrand hebt aan het Inventum oven van je ouders en daarom erop staat dat je ernaast in dezelfde keuken een AEG oven plaatst 8)7

Puur technisch kan het prima, zelfs over dezelfde kabel binnenhuis, aangezien Ziggo's VHF/UHFsignalen tussen de 65 en 860MHz zitten en satellietdecoders hun content boven de 950MHz op de kabel zetten.

Maar IMHO ben je dief van je eigen portemonnaie als je dit doet, sowieso voor een achterhaald 20e eeuwse medium als linear televisie. Besteed dat geld liever aan iets zinnigs en wacht met het opbranden van eigen zuurverdiend geld hieraan tot je op jezelf woont.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1