Ik heb een goede deal gekregen op een Asus Essentio CM6870-BN006O. Deze kost mij nu 493 euro, ipv 719 euro.
Mijn laptop heeft het opgegeven, valt constant uit en mijn vorige computer is verkocht (Medion i5 560 gt240).
Ik gebruik de computer met name voor fotobewerking: Adobe Lightroom 4.2 en internetten, video's bekijken. Geen tot amper games.
Mijn vragen:
1. Is dit systeem sneller dan mijn i5 560 systeem?
2. Heeft iemand ervaringen met de Asus Essentio systemen? Zijn deze nog een beetje stilletjes?
3. Heeft de gt520 videokaart enige toegevoegde waarde boven de ingebouwde intel videokaart?
4. Kan ik makkelijk later de videokaart, processorkoeler en geheugen updragen zonder dat daarmee de garantie komt te vervallen?
5. Welk geheugen soort zit hierin en maakt het uit dat er 1x 4gb en 1x2gb inzit?
Ik weet dat het beter is om zelf eentje in elkaar te zetten, maar ik kan dit niet zelf en heb momenteel geen tijd voor het uitzoeken/bestellen van de onderdelen. Ook moet zo snel mogelijk een andere pc staan, zodat ik de kwartaalaangifte van de belasting op tijd de deur uit kan doen. Daarbij vraag ik mij af of ik een goedkoper systeem kan krijgen voor dit bedrag met de mogelijkheid om later te upgraden naar windows 8.
Het betreft een Asus Essentio CM6870-BN006O systeem met de volgende specificaties:
Processor: Intel Core i5 3450
Processorkernen: Quad Core
Kloksnelheid: 3100 MHz
Geheugen:
Intern RAM-geheugen: 6 GB
Type geheugen: DIMM DDR3
RAM-geheugen: uitbreidbaar
Maximaal RAM-geheugen: 16 GB (16384 MB)
Geheugensloten totaal: 4
Geheugen indeling: 1x4 GB + 1x2 GB
Harde schijf
Opslagcapaciteit: 1 TB
Type harde schijf: SATA
Hardeschijfsnelheid: 7200 rpm
Aantal schijven (intern): 1
Videokaart
Type videokaart
NVIDIA GeForce GT 520
Videogeheugen
2048 MB
Optische drive
DVD-speler/brander
DVD-speler & -brander
Blu-ray
Communicatie
Ethernetsnelheid
1000 Mbit/s (Gigabit Ethernet)
Wi-Fi
Bluetooth
Camera
Webcam
Toetsenbord (meegeleverd)
Toetsenbordindeling
AZERTY
Muis (meegeleverd)
Aansluitingen
VGA
DVI
DisplayPort
ExpressCard
e-SATA
FireWire
HDMI
PCI-poorten 1
PCI Express x1-poorten 2
PCI Express x16-poorten 1
PS/2
Aantal USB-poorten: 10
USB-versie: 2.0 en 3.0
Thunderbolt
3,5 mm Audio
Geheugenkaartlezer
TV-tuner
Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium
met upgrade offer Windows 8
64 bit
Nederlands, Engels, Frans
Fysieke eigenschappen
Breedte:17,3 cm
Hoogte: 41 cm
Diepte: 42 cm
Kleur: Zwart
Graag advies, ik ben er te lang uit geweest om duidelijk te hebben wat goed is en wat niet. Ik dacht hier een goede koop aan te hebben.
Mijn laptop heeft het opgegeven, valt constant uit en mijn vorige computer is verkocht (Medion i5 560 gt240).
Ik gebruik de computer met name voor fotobewerking: Adobe Lightroom 4.2 en internetten, video's bekijken. Geen tot amper games.
Mijn vragen:
1. Is dit systeem sneller dan mijn i5 560 systeem?
2. Heeft iemand ervaringen met de Asus Essentio systemen? Zijn deze nog een beetje stilletjes?
3. Heeft de gt520 videokaart enige toegevoegde waarde boven de ingebouwde intel videokaart?
4. Kan ik makkelijk later de videokaart, processorkoeler en geheugen updragen zonder dat daarmee de garantie komt te vervallen?
5. Welk geheugen soort zit hierin en maakt het uit dat er 1x 4gb en 1x2gb inzit?
Ik weet dat het beter is om zelf eentje in elkaar te zetten, maar ik kan dit niet zelf en heb momenteel geen tijd voor het uitzoeken/bestellen van de onderdelen. Ook moet zo snel mogelijk een andere pc staan, zodat ik de kwartaalaangifte van de belasting op tijd de deur uit kan doen. Daarbij vraag ik mij af of ik een goedkoper systeem kan krijgen voor dit bedrag met de mogelijkheid om later te upgraden naar windows 8.
Het betreft een Asus Essentio CM6870-BN006O systeem met de volgende specificaties:
Processor: Intel Core i5 3450
Processorkernen: Quad Core
Kloksnelheid: 3100 MHz
Geheugen:
Intern RAM-geheugen: 6 GB
Type geheugen: DIMM DDR3
RAM-geheugen: uitbreidbaar
Maximaal RAM-geheugen: 16 GB (16384 MB)
Geheugensloten totaal: 4
Geheugen indeling: 1x4 GB + 1x2 GB
Harde schijf
Opslagcapaciteit: 1 TB
Type harde schijf: SATA
Hardeschijfsnelheid: 7200 rpm
Aantal schijven (intern): 1
Videokaart
Type videokaart
NVIDIA GeForce GT 520
Videogeheugen
2048 MB
Optische drive
DVD-speler/brander
DVD-speler & -brander
Blu-ray
Communicatie
Ethernetsnelheid
1000 Mbit/s (Gigabit Ethernet)
Wi-Fi
Bluetooth
Camera
Webcam
Toetsenbord (meegeleverd)
Toetsenbordindeling
AZERTY
Muis (meegeleverd)
Aansluitingen
VGA
DVI
DisplayPort
ExpressCard
e-SATA
FireWire
HDMI
PCI-poorten 1
PCI Express x1-poorten 2
PCI Express x16-poorten 1
PS/2
Aantal USB-poorten: 10
USB-versie: 2.0 en 3.0
Thunderbolt
3,5 mm Audio
Geheugenkaartlezer
TV-tuner
Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium
met upgrade offer Windows 8
64 bit
Nederlands, Engels, Frans
Fysieke eigenschappen
Breedte:17,3 cm
Hoogte: 41 cm
Diepte: 42 cm
Kleur: Zwart
Graag advies, ik ben er te lang uit geweest om duidelijk te hebben wat goed is en wat niet. Ik dacht hier een goede koop aan te hebben.