Toon posts:

hoge piepende toon lacie networkspace 1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,
Ik zat laatst (ong 5 minuten geleden om precies te zijn) een film te kijken via mij blu ray speler vanaf een lacie networkspace 1.
Compleet uit het niets begint dat ding ( de harde schijf ) als een malloot te piepen. En dan bedoel ik ook hard. Het klonk niet alsof hij een beetje aanliep ofzo maar het was meer te vergelijken met een vrachtwagen die achteruit rijd. Een redelijk lange, herhalende toon. Ik schrok mezelf natuurlijk helemaal kapot aangezien ik rustig een film zit te kijken en opeens dat ding (echt goed hard, deed bijna pijn aan mijn oren) begint te piepen. Ik heb het ding zo snel mogelijk uitgezet, en nu ik hem weer heb opgestart werkt hij ook nog perfect.

Heeft iemand enig idee waarom hij deze hoge toon zou kunnen maken? (en hoe, voor zover ik weet zit er geen speakertje in?)

Alvast bedankt!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-01 21:02
Het zou ook de voeding kunnen zijn:

http://www.lacie.com/supp...htm?id=10300&article=1033

A power supply failure can have these symptoms:

Unusual sounds coming from the drive (clicking, humming or beeping in some cases.)
Unusual sounds coming from the external power supply. They should normally be silent.

Maar ik zou sowieso voor de zekerheid een backup maken van de belangrijke data op die schijf.

[ Voor 11% gewijzigd door kgb545 op 12-10-2012 00:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar zou de schijf tijdens die "failure" dan nog gewoon werken?

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:57
Ik had dat ook toen de harde schijf was gevallen van 10 centimeter. Dat betekent dat je harde schijf op sterven staat. Alle harde schijven kunnen een piep geluid maken. Zodat de gebruiker weet dat de harde schijf zo kapot gaat en nog snel zijn bestanden kan backuppen.

[ Voor 38% gewijzigd door Xepos op 06-11-2012 20:14 ]