Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pc valt uit bij o.a. youtube

Pagina: 1
Acties:

• SpetterPoep
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
hallo tweakers,

ik heb 3 weken geleden een upgrade kit bij aternate besteld namelijk: http://www.alternate.nl/h...activeClassName=mainboard

nu ik alles in elkaar had zitten en windows had geinstalleerd wilde ik natuurlijk even testen of het lekker werkte. op het eerste gezicht bleek het allemaal goed te zijn, maar na het kijken van een half youtube filmpje viel mijn pc uit. ik heb een aantal mensen gevraagd wat het kon zijn, en ik had een redelijk oude voeding erin zitten. deze heb ik vervangen voor een corshair CX430. het probleem is nog steeds niet opgelost en ik eger me er dood aan. hij valt ook uit bij het gebruik van word.

de specs zijn het upgradekitje, een nvidea 9500gt en een normale hardeschijf 500gb 7200rpm.

kan iemand mij helpen?

alvast bedankt,

groetjes

Thijs witteveen

• .pointer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-10 10:44
Hmm. 3 weken foutloos en nu ineens crashen? raar. Ik weet dat ik last van hetzelfde (af en toe crashen bij o.a. youtube) had toen ik een external device (in mijn geval een aparte wifi adapter) niet via de CD had geinstalleerd. Misschien heb jij ook zoiets?

Bij mijn broertje (zucht, ja hij heeft het probleem óók gehad.), lag het aan het mobo, het random crashen. Het kan aan zooooveel dingen liggen. Van de GPU en HDD is de kans gewoon even groot. Probeer eens de GPU er uit te halen en via de interne graphics (als je cpu die heeft) je pc te runnen? Of een andere HDD erin doen en testen?

Ik hoop voor je dat er iemand reageert die weet wat hij zegt, ik geef enkel suggesties.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11 20:52
Kun je de temperaturen met een programma als SpeedFan testen?

• SpetterPoep
Sorry voor het verkeerd beschrijven van mijn probleem. het probleem doet zich namelijk al voor sinds dag 1. ik zal de speedfan is downloaden en de temperaturen posten. zou het wel raar vinden als de temperaturen te hoog liggen, en vooral bij het afspelen bij youtube filmpjes en niet bij games. ik ga het in ieder geval even proberen. ik zal het ook even op m'n onboard gpu laten draaien en kijke of het probleem dan verholpen is.

[ Voor 48% gewijzigd door SpetterPoep op 12-10-2012 00:44 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Dan scan ook maar gelijk je geheugen eens een nachtje?

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:59

auto660

1991 240 GL Brick

De geforce 9500GT heeft een soldeerprobleem, google maar eens op:
"geforce bakken"
Dit zou het kunnen zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door auto660 op 12-10-2012 09:10 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Temps checken. Daarna geheugen testen met een bootable Memtest86+. Daarna videokaart testen (andere proberen).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• SpetterPoep
heb met speedfan de temperaturen getest. dit zijn de resultaten:

GPU :35 C
CPU :0 C????
TEMP1 :24C
TEMP3 :31C
TEMP4 :0C
HD0 :24C

is het normaal dat de cpu 0 graden is?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Speedfan kan heel veel temperaturen niet juist uitlezen. Er zijn heel veel progjes die zeggen alle temps te kunnen lezen, maar vaak zie je dus 0 graden staan, terwijl de software gewoon niet werkt.
Probeer eens software van je moederbordfabrikant zelf, vaak hebben die een zooi tooltjes waarmee je je temps wel goed kan uitlezen. Als die ook geen reële temps geven, heb je nog 1 mogelijkheid: een eigen temperatuursensor op het koelblok zo dicht mogelijk bij de chip monteren. Maar je kunt er zowiezo vanuit gaan dat je koelblok nooit zo warm mag worden dat je hem niet meer vast kunt houden.

• hFresh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-03 20:38
Haal die 9500GT er eens uit en probeer je ATI Radeon HD3000.

Verwijderd

Ik denk dat je een software probleem hebt aangezien je normaal kan gamen. Wat browser gebruik je, is die up-to-date? is flash player up-to-date? Het kan ook een software conflict zijn, probeer Windows met zo weinig mogelijk background processen te laten lopen hier voor kan je Process-Hacker gebruiken om dingen te suspenderen/termineren tijdens Windows, doe dat een voor een en blijf voorlopig af van processen met NT onder user name column, begin eerst met processen met je eigen account name. Maar doe de memtest ook.
Voor de temps kan je HWmonitor gebruiken is makkelijker dan speedfan te lezen. Hope dat je het zo kan oplossen
Pagina: 1