• dEAd0
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Hallo alllemaal,

Ik zit met een vreemd probleem.

Ik zet mijn pc 's avonds uit en zet dan ook mijn stekkerdoos uit waardoor er geen stroom meer bij mijn pc komt. Als ik dan vervolgens de volgende dag de stekkerdoos aan doe en de pc aanzet gaat hij aan voor 1 seconde, gaat dan uit waarna hij na zon 3-4 seconde doorstart zonder problemen. dit is alleen als alle stroom eraf is geweest. Als ik de pc uit heb en de stroom aan laat en zet hem weer aan start hij ook zonder problemen op.

Ik heb getest:
-een andere stekkerdoos
-een andere voedingskabel
-werkgeheugen gewisseld
-videokaart eruit
-alle usb aangesloten apparaten losgekoppeld

ik heb nog geen andere voeding kunnen testen en geen cmosbatterij verwisseld.

mijn gok is de cmosbatterij aangezien de voeding voor de rest prima werkt ook bij extreme stressomstandigheden.

Specs:
I5 3570K 3.4ghz
Asus Sabertooth z77 bios 1504
Corsair vengeanceLP low voltage 1600mhz
Corsair H100
Corsair AX850
EVGA GTX670
OCZ Synapse cache 64gb
WD 500gb black
WD 2tb green
Nzxt mix fancontroller

Enig idee?

M.v.g.

Orrin Megens

[ Voor 11% gewijzigd door dEAd0 op 11-10-2012 20:36 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:15

Mavamaarten

Omdat het kan!

Lijkt mij helemaal niks raars. Ik geloof dat dat een of andere bug/instelling is bij asus moederborden.
http://www.overclock.net/...-posts-twice-on-cold-boot

EDIT: Misschien handig om je specs te vermelden.

[ Voor 12% gewijzigd door Mavamaarten op 11-10-2012 20:33 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• dEAd0
edited*

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Volgens mij is dit niets aparts inderdaad.. Ik kan me herinneren dat we Lenovo desktops hebben gehad die het zelfde doen, bij het inpluggen van de stroomkabel blaast de pc heel even en gaat weer uit..

• dEAd0
het vreemde is dat ik eerst geen probleem had. tot 2 dagen geleden. kan met niet herinneren of ik iets veranderd heb maar volgens mij niet.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zoek maar eens op cold boot problemen en je komt veel meer van dit soort meldingen tegen bij diverse fabrikanten en moederbordtypen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• dEAd0
ik krijg alleen resultaten van P67 moederborden, en heb de oplossingen voor die borden zelf ook geprobeerd maar zonder succes. het enige wat ik nog kan doen is wachten op een bios update maar ik betwijfel of die op korte termijn wordt gereleased.

in principe is het niet zo'n probleem los van dat ik m'n andere apparaten voortaan handmatig uit moet zetten ipv de stekkerdoos :D maar toch heb ik er geen goed gevoel bij aangezien het eerder niet voorkwam.

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Dit had ik eerst ook op mn Asus p8z68Vpro , als het goed is is het een instelling in de bios die er voor zorgt dat hij eerst default bios laad en daarna de overclock.

Edit: Gevonden

[ Voor 33% gewijzigd door Vicros op 12-10-2012 12:25 ]

Pagina: 1