Hallo alllemaal,
Ik zit met een vreemd probleem.
Ik zet mijn pc 's avonds uit en zet dan ook mijn stekkerdoos uit waardoor er geen stroom meer bij mijn pc komt. Als ik dan vervolgens de volgende dag de stekkerdoos aan doe en de pc aanzet gaat hij aan voor 1 seconde, gaat dan uit waarna hij na zon 3-4 seconde doorstart zonder problemen. dit is alleen als alle stroom eraf is geweest. Als ik de pc uit heb en de stroom aan laat en zet hem weer aan start hij ook zonder problemen op.
Ik heb getest:
-een andere stekkerdoos
-een andere voedingskabel
-werkgeheugen gewisseld
-videokaart eruit
-alle usb aangesloten apparaten losgekoppeld
ik heb nog geen andere voeding kunnen testen en geen cmosbatterij verwisseld.
mijn gok is de cmosbatterij aangezien de voeding voor de rest prima werkt ook bij extreme stressomstandigheden.
Specs:
I5 3570K 3.4ghz
Asus Sabertooth z77 bios 1504
Corsair vengeanceLP low voltage 1600mhz
Corsair H100
Corsair AX850
EVGA GTX670
OCZ Synapse cache 64gb
WD 500gb black
WD 2tb green
Nzxt mix fancontroller
Enig idee?
M.v.g.
Orrin Megens
Ik zit met een vreemd probleem.
Ik zet mijn pc 's avonds uit en zet dan ook mijn stekkerdoos uit waardoor er geen stroom meer bij mijn pc komt. Als ik dan vervolgens de volgende dag de stekkerdoos aan doe en de pc aanzet gaat hij aan voor 1 seconde, gaat dan uit waarna hij na zon 3-4 seconde doorstart zonder problemen. dit is alleen als alle stroom eraf is geweest. Als ik de pc uit heb en de stroom aan laat en zet hem weer aan start hij ook zonder problemen op.
Ik heb getest:
-een andere stekkerdoos
-een andere voedingskabel
-werkgeheugen gewisseld
-videokaart eruit
-alle usb aangesloten apparaten losgekoppeld
ik heb nog geen andere voeding kunnen testen en geen cmosbatterij verwisseld.
mijn gok is de cmosbatterij aangezien de voeding voor de rest prima werkt ook bij extreme stressomstandigheden.
Specs:
I5 3570K 3.4ghz
Asus Sabertooth z77 bios 1504
Corsair vengeanceLP low voltage 1600mhz
Corsair H100
Corsair AX850
EVGA GTX670
OCZ Synapse cache 64gb
WD 500gb black
WD 2tb green
Nzxt mix fancontroller
Enig idee?