Probleem met HDD bereiken over Netwerk (NFS)

Pagina: 1
Acties:

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-12 20:18
Ik had streaming problemen met blu-ray iso's, en dat heb ik kunnen oplossen door inplaats van SMB,
NFS te gebruiken. Alleen trad er ook weer gelijk een probleem op.
Ik heb twee HDD's in mijn Qnap Nas zitten (TS 410 Turbo) En de eerste HDD is altijd bereikbaar via het Netwerk, zonder het instellen van een username/pass.

De Tweede HDD in de Nas kan ik alleen maar op door het ingeven van een username/pass.
Via SMB werkt dit goed, alleen als ik op mijn Dune, NFS in stel is de optie om een username/pass in te voeren weg, en kan ik dus niet meer op die HDD komen, heb alle setting al nagelopen, en in mijn NAS alles zo ingesteld, als de andere Share, maar hij blijft vragen om een username/pass.

Iemand nog een idee ?

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
NFS en SMB zijn geen pure netwerk-protocollen, maar opereren op het applicatieniveau. Je moet dus aan de kant van je server* (NAS) zorgen dat je fileshares als NFS of SMB geserveerd worden. Met alle beperkingen van dien. NFS(v3) wat je NAS volgens de spec-sheet.wel degelijk ondersteund heeft geen support voor user-authenticatie**. (Niet zo gek dat die optie er dus aan de kant van je Dune ook niet is).

Zelf heb ik niet echt veel ervaring met NAS-fileservers, maar als je NFS wilt gebruiken, zul je dit vanaf de NAS-zijde goed moeten faciliteren.

* Zo'n NAS is eigenlijk niks anders dan een custom gemodificeerde linux-bak.
**alleen per-host authenticatie

[ Voor 13% gewijzigd door Keypunchie op 11-10-2012 21:40 . Reden: ge-edit omdat ik weer eens mijn onkunde van het OSI-model tentoon spreidde ]