Soundbar icm receiver

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-01 20:08
Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn front en centre speakers en ben me aan het inlezen wat mijn mogelijkheden zijn.

Nou kan ik kiezen voor 2 bookshelf speakers zodat ik van mijn zuilen af ben maar het oog wil ook wat :)

Ik heb wat info ingewonnen over soundbars maar daar zitten kennelijk wat haken en ogen aan.

Ik heb nu al mijn geluidsstromen over mijn onkyo 509 lopen.
Is het mogelijk een sounbar daarop aan te sluiten of moet dat via de tv aangesloten worden?

Ik heb een samsung lcd tv en heb mn oog laten vallen op de hw-c350 van samsung.
Ik heb de handleiding gelezen maar nergens wordt gerept over een receiver....

Zit ik misschien in de verkeerde hoek te zoeken?
Via google gevonden dat er actieve en passieve soundbard zijn maar ik zie negens bij de specs van verschillende types of ze actief zijn of juist passief.

Any help would be appreciated.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

In principe kan je een receiver voor de soundbar zetten. Je gebruikt dan de receiver puur als switch voor de aangesloten apparaten. Moet de receiver natuurlijk wel de uitgang hebben waar de soundbar op aangesloten dient te worden. Dus als de soundbar optisch in heeft zal de receiver optisch uit moeten hebben. Nadeel is dat de TX-NR509 dat allemaal niet heeft. Alleen analoge Zone 2 en dat wil je niet gebruiken in verband met redelijk wat haken en ogen. Enige wat zou kunnen is een soundbar met HDMI In en HDMI Out. Dan lus je als het ware door.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ScooBY_DoO
Ok,

De hw-c350 heeft zowel hdmi in als uit.

Maar hoe ga ik dat in mn receiver aansluiten dan?
De uitgang is daar al in gebruik, een ingang heb ik nog wel vrij.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Het geluid moet de soundbar in gaan, dus dat wordt de HDMI Out gebruiken vanaf de receiver. Ik weet echter niet wat de receiver doet met het geluid over die uitgang. Grote kans dat het geluid niet mee wordt gezonden als de receiver aan staat. Een receiver met dedicated audio uitgang zou mooier zijn.

• ScooBY_DoO
Ik moet het doen met de spullen die ik nu heb.

Maar je zegt eerst dat ik een soundbar nodig heb met hdmi in en uit en voorts dat dat waarschijnlijk niet werkt als de receiver aan staat....

Er is dus geen simpele manier om een soundbar puur en alleen de functie van de front en centre speakers over te nemen begrijp ik hieruit?

Ik wil mn backspeakers en sub niet wegdoen dus eea zal toch via mn receiver moeten kunnen.

Verwijderd

Monitor Audio heeft een soort soundbar die je op je receiver aan kan sluiten. Links, midden en rechts zitten dan in 1 balk en je kan ze dan via Front links en Centre en Front rechts aansluiten op de versterker. De Monitor Audio R one HD heet deze!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

ScooBY_DoO schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 22:00:
Maar je zegt eerst dat ik een soundbar nodig heb met hdmi in en uit en voorts dat dat waarschijnlijk niet werkt als de receiver aan staat....
Ik weet niet wat de Onkyo doet met het geluid. Lijkt me dat deze het geluid niet doorstuurt via de HDMI Out als de receiver aan staat. Als je de rears en subwoofer wilt blijven gebruiken gaat het dus niet werken aangezien de receiver dan aan moet staan. Die methode zou dus alleen werken als je de subwoofer en rears niet zou hebben, maar dat kaartte je pas later aan.

Volgens mij zal je toch echt op Pre-Outs aan moeten sluiten wil je dit werkend krijgen met een actieve soundbar. De soundbar moet je als actieve speaker zien en die sluit je op Pre-Outs aan. Sowieso is een soundbar als die Samsung alleen vervangend voor de Front Left en Front Right, niet de center. Met een passieve soundbar heb je dit allemaal niet en sluit je alles op de terminals van de receiver aan. Lijkt me in dit geval het minste gedoe op te leveren met aansluiten aangezien de Onkyo nogal karig is qua uitgangen.

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 22:13:
Monitor Audio heeft een soort soundbar die je op je receiver aan kan sluiten. Links, midden en rechts zitten dan in 1 balk en je kan ze dan via Front links en Centre en Front rechts aansluiten op de versterker. De Monitor Audio R one HD heet deze!
Ik heb 'm gevonden, ziet er goed uit maar ligt ver buiten mijn budget helaas.

• ScooBY_DoO
FeaR schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 22:19:
[...]

Ik weet niet wat de Onkyo doet met het geluid. Lijkt me dat deze het geluid niet doorstuurt via de HDMI Out als de receiver aan staat. Als je de rears en subwoofer wilt blijven gebruiken gaat het dus niet werken aangezien de receiver dan aan moet staan. Die methode zou dus alleen werken als je de subwoofer en rears niet zou hebben, maar dat kaartte je pas later aan.

Volgens mij zal je toch echt op Pre-Outs aan moeten sluiten wil je dit werkend krijgen met een actieve soundbar. De soundbar moet je als actieve speaker zien en die sluit je op Pre-Outs aan. Sowieso is een soundbar als die Samsung alleen vervangend voor de Front Left en Front Right, niet de center. Met een passieve soundbar heb je dit allemaal niet en sluit je alles op de terminals van de receiver aan. Lijkt me in dit geval het minste gedoe op te leveren met aansluiten aangezien de Onkyo nogal karig is qua uitgangen.
Ja, ik denk dat passief voor mij ook beter is maar via de voor mij bekende kanalen vind ik geen "passief filter".
En dan moet het ook nog binnen mijn budget vallen, die samsung was iig een voordelige keuze maar als dat niet werkt.... Jammer
Pagina: 1