Tweedehands laptop: waar op letten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 389297

Topicstarter
Hey,

Ik heb een tweedehands laptop op het oog, deze ga ik morgen bekijken en zeer waarschijnlijk kopen. Kan iemand me advies geven waar ik op moet letten om, zo goed als dat kan, te proberen te voorkomen dat ik een kat in de zak koop?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:25
Geluidsniveau onder load, tikkende hardeschijf en of al het geheugen word herkend. Daarnaast de fysieke punten: beschadigen aan de case, kapotte toetsen en scherm(krassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Ik zou vooral goed letten op scharnieren, scherm onderzoeken op beschadigingen met scherm aan en uit. En algehele staat; veel beschadigingen betekent natuurlijk dat er niet goed mee om is gegaan en dat kan ten koste gaan van de levensduur.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-03 10:33
Nou is een tweedehands artikel kopen natuurlijk altijd een gok, maar ik denk dat je het meest moet letten op hoeveel warmte & wat voor geluid de laptop produceert, verder zou ik ook goed kijken naar beschadigingen, wanneer dit is aardig wat zijn zou ik de laptop niet kopen aangezien er dan dus niet zuinig mee om is gegaan :)

//Wanneer de onderkant een beetje gammel voelt & je ziet dat er geschroefd is zou ik de laptop sowieso al niet nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:32

BoAC

Memento mori

Ik zou een korte memtest en de smart waardes van de disk controleren. Daarnaast zou ik het scherm controleren: backlight, pixels en donkere vlekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Al het bovenstaande plus de staat van de batterij (slijtage).
Pagina: 1