Toon posts:

Oc probs met PIII 500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mobo is een Asus P2B-F
AGP draait op 83 Mhz
Het volgende is het geval.
Ik heb hier liggen een PIII 450 en een PIII 500

De 450 kan ik stabiel draaien op 4.5/124 = 558
De 500 draait stabiel op 5.0/124 = 620 maar....de 620 kan ik alleen draaien als ik de CPU Level 2 cache uit zet.
Met de 450 kan ik het dus wel aan laten staan.
Je zou toch verwachten dat als de 450 op 124 draait met de level 2 cache aan dat de 500 dat ook zou moeten kunnen. Enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Verwijderd

alles boxed??. wat voor koeling hanteer je andres!

Greetinz

Newt

Verwijderd

Topicstarter
Yep, boxed. En met de standaard heatsink. Ik weet het nu zul je zeggen het ligt aan je koeling, maar waarom trekt de 450 het dan wel?En ik heb al resultaten gezien die een stuk hoger lagen ook met standaard sink/coooler.

Verwijderd

hee marx , de cache-chips zijn gerated op 300 Mhz... soms willen ze wel verder, soms niet. Mijn P3-500 draait wel stabiel op 600 Mhz , maar crashed op 620 Mhz(die 124mhz bus dus).

Verwijderd

Yep p-kemp heeft gelijk, toch kan het koelen van zowel de cache als de core, juist dat geven dat die toch stabiel loopt. Dek dan wel aan peltier met luchtkoeling.
Mijn 450@600 zonder problemen, alleen met een Alpha p3125 S.

Greetinz

Newt

Verwijderd

Topicstarter
Oke, 600 be it! Ik vind het ook wel best zo. L2 kan nu ook weer aan en nog steeds met de standaard sink/cooler. Maar PCI op 40 is dat niet wat hoog?

Verwijderd

Ok ,eerlijk is eerlijk , ik heb hem nu op 550 Mhz staan (asus P2B-VM , 110 mhz fsb)
want mijn IBM deskstar trekt die 40 Mhz bus niet (mijn seagate deed dat wel).
Pagina: 1