Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477727

Topicstarter
Afgelopen week een one touch 991d gekocht, alcatel. Enkele apps gedownload, waarvan sommigen naar sd verplaatst zijn.. Nu wil ik nieuwe apps downloaden maar intern geheugen zit vol (150mb) Ook niet naar sd.
Nu lees ik over rooten maar heb werkelijk geen idee wat dat inhoudt. Verder fijne telefoon maar dit begrijp ik niet zo goed. Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:27
eigenlijk heel simpel, je hebt een budget (130€) toestel met weinig geheugen gekocht. duurdere toestellen hebben meestal meer geheugen. dat is niet zomaar te veranderen.

er zijn inderdaad wel manieren om toch meer ruimte te verkrijgen, maar dan heb je eerst root rechten nodig (net zoiets als admin rechten). daarna kan je met die extra rechten een script of app gebruiken die een extra partitie op je sd als intern geheugen ziet.

als je geen idee hebt kan je er beter niet aan beginnen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-07 08:51
Hallo,

Wij hebben deze ook thuis sinds kort en het is wel duidelijk dat
deze geroot moet worden om er lekker gebruik van te kunnen maken.

Ik heb hier dus 0 ervaring mee en wil me er ook niet aan wagen :z
Is er toevallig iemand in de buurt van Sliedrecht met de nodige ervaring?

Dat zal mooi uitkomen, graag een DM dan.

Edward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:27
wat wil je precies bereiken? meer ruimte voor apps of denk je dat ie van 'rooten' spontaan beter wordt?
het is nogal een misvatting dat een geroot toestel per definitie beter is. Je geeft zezelf meer rechten op de OS partitie, that's it, wat je daarmee doet is vervolgens een ander verhaal, je kan je toestel verbeteren of helemaal overhoop halen.

(en custom roms en rooten zijn ook 2 verschillende zaken, hoewel de meeste custom roms met root rechten komen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-07 08:51
Ik wil zelf weten welke apps erop staan.
De meeste meegeleverde gebruik ik niet.

En t ruimtegebrek is wel irritant, zeker als er
zoveel zooi opstaat waar je persoonlijk niks aan hebt.

Dat is dus de reden en de bedoeling.

Zal mij niks verbazen als dit nog eens europees geregeld gat worden.
Koop je iets, ben je er nog de baas niet over.....