Hallo, ik heb wat bij CSCPC besteld, maar is nooit geleverd. De site blijkt nu offline te zijn, de email doet het ook niet meer, en ik wil mijn geld terug. Wat kan ik nu het beste doen?
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie
en vooral: Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie
als ze daadwerkelijk failliet zijn tenminste...
Succes
en vooral: Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie
als ze daadwerkelijk failliet zijn tenminste...
Succes
Sinds vlak nadat ik besteld heb alleen maar slechte reviews. Er hing een briefje op de deur ofzo, dus I guess I'm fucked. Ze hadden 2 addressen, heel raar, eentje in tynaarlo en eentje in zuidlaren.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 287428 op 11-10-2012 17:32 ]
Zie dat je niet de enigste bent die zijn spullen/geld niet terug hebt gekregen. 050 tel nummer klopt niet tynaarlo heb het even geprobeerd te bellen.
Vermoed ook dat die positieve reacties op de shop fake zijn als je naar de registratie data en activiteiten kijkt van de kopers in de profiles. Sommige accounts zijn aangemaakt op de datum van de review en ze zijn allemaal erg weinig tot niet actief aanwezig met reacties op de site/forum maar doen wel moeite voor een shop review best verdacht dus.
Gewoon aangifte doen van oplichting en rechtshulp inschakelen. Als ze echt failliet zijn moeten ze dat gewoon ook netjes aangeven. En niet zomaar underground verdwijnen met een briefje op de deur zonder enige contact mogelijkheid.
Vermoed ook dat die positieve reacties op de shop fake zijn als je naar de registratie data en activiteiten kijkt van de kopers in de profiles. Sommige accounts zijn aangemaakt op de datum van de review en ze zijn allemaal erg weinig tot niet actief aanwezig met reacties op de site/forum maar doen wel moeite voor een shop review best verdacht dus.
Gewoon aangifte doen van oplichting en rechtshulp inschakelen. Als ze echt failliet zijn moeten ze dat gewoon ook netjes aangeven. En niet zomaar underground verdwijnen met een briefje op de deur zonder enige contact mogelijkheid.
[ Voor 50% gewijzigd door JT888 op 11-10-2012 18:33 ]
Dit is wat voor het Shopping Forum.
De weinige positieve reacties die er bij staan zijn zeker niet fake, ik heb hier altijd vaker wat besteld en altijd opgehaald (wel betaald aan huis, nooit vooraf). De reden dat ik er kwam was alleen maar omdat het vlakbij mijn ouderlijk huis is, dus mijn vader kon het dan mooi ophalen.
Ik moest alleen wel erg vaak bellen om te vragen of het bestelde product al binnen was...
Maar ontopic, ik heb nog niks gehoord dat ze falliet zijn, ik zal hier eens even rondvragen...
Ik moest alleen wel erg vaak bellen om te vragen of het bestelde product al binnen was...
Maar ontopic, ik heb nog niks gehoord dat ze falliet zijn, ik zal hier eens even rondvragen...
[ Voor 13% gewijzigd door Chiel340 op 11-10-2012 19:09 ]
Xeon E3 1240 V3 / Asrock B85M ITX / Sapphire RX580 Pulse 8 GB / Corsair Value Select PC 12800 16 GB / Windows 10 Professional 64 bit
begin eens met een KvK uittreksel op te vragen om te kijken of ze failliet zijn en wie ze zijn.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Op kvk.nl kan ik er niets over vinden helaas, terwijlStevenK schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:05:
begin eens met een KvK uittreksel op te vragen om te kijken of ze failliet zijn en wie ze zijn.
de gegevens zouden moeten zijn (bron)CSC
[.] Tynaarlo
Administratie
KvK 04064902
ING 9030120
BTW NL8100.38.614B01
International payments
IBAN: NL98INGB0009030120
BIC: INGBNL2A
Klantenservice
info@cscpc.nl
Tel. 0900-4091616
(maandag 13:00-18:00)
(di. t/m vrij 10.00 - 17.00)
Ze zijn aangesloten bij ICTWaarborg:
http://www.ictwaarborg.nl/leden/computer-service-center/
Deze hanteert de "Zeven Zekerheden":
http://www.ictwaarborg.nl/over-ictwaarborg/7-zekerheden/
Ik zou ICTWaarborg alvast inschakelen, zij kunnen dan hun info op hun website mogelijk aanpassen om mensen te waarschuwen.
Wellicht ook even contact opnemen met je bank om je geld terug te laten storten, vraag voor meer info even na bij de bank ( heb dit zelf ook nog nooit gedaan )
Deze hanteert de "Zeven Zekerheden":
http://www.ictwaarborg.nl/over-ictwaarborg/7-zekerheden/
Ik zou ICTWaarborg alvast inschakelen, zij kunnen dan hun info op hun website mogelijk aanpassen om mensen te waarschuwen.
Wellicht ook even contact opnemen met je bank om je geld terug te laten storten, vraag voor meer info even na bij de bank ( heb dit zelf ook nog nooit gedaan )
Ik heb even rondgevraagd bij mijn kenissen in Zuidlaren/Tynaarlo. De zaak is dicht, of het falliet is, is nog niet duidelijk... zoals mij nu verteld word is alles zeer snel gesloten en werden de nieuwe orders nog wel binnengehaald maar zullen ze nooit uitgeleverd gaan worden.
Al met al toch zeer dubieus.
Dus zoals hierboven al beschreven, en wat je ook al gedaan hebt is de ICTwaarborg contacteren en kijken wat er eventueel nog met je bank mogelijk is. Hopelijk kan je het bedrag nog terugvorderen.
Succes in ieder geval!
Al met al toch zeer dubieus.
Dus zoals hierboven al beschreven, en wat je ook al gedaan hebt is de ICTwaarborg contacteren en kijken wat er eventueel nog met je bank mogelijk is. Hopelijk kan je het bedrag nog terugvorderen.
Succes in ieder geval!
Xeon E3 1240 V3 / Asrock B85M ITX / Sapphire RX580 Pulse 8 GB / Corsair Value Select PC 12800 16 GB / Windows 10 Professional 64 bit
Als je op de site van rechtspraak.nl kijkt, zie je dat er geen faillissement uitgesproken is (of wel uitgesproken, maar nog niet vermeld. Meestal gebeurt zo'n vermelding binnen een paar dagen.).
Gezocht op:
Kvknummer: 04064902
Er zijn geen resultaten die voldoen aan uw zoekcriteria.
In de resultaatlijst ziet u steeds (uitsluitend) de meest recente publicatie van de zaken die aan uw zoekcriteria voldoen. Een volledig overzicht van de publicaties ziet u na het aanklikken van een publicatie.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Naar aanleiding van uw melding kan laat ik u weten dat het bewuste bedrijf geen lid is van ICTWaarborg.
Vuile leugenaars... Maar ook fijn dat tweakers dit niet checkt, dat tekentje in de pricewatch was op zich wel n reden om die winkel te vertrouwen.
Vuile leugenaars... Maar ook fijn dat tweakers dit niet checkt, dat tekentje in de pricewatch was op zich wel n reden om die winkel te vertrouwen.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 287428 op 15-10-2012 16:28 ]
Ze staan toch echt op de site van ICTWaarborgAnoniem: 287428 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:25:
Naar aanleiding van uw melding kan laat ik u weten dat het bewuste bedrijf geen lid is van ICTWaarborg.
zijn CSC en CSCPC hetzelfde bedrijf dan? (ze hebben wel veel dezelfde info etc, maar is het ook echt hetzelfde bedrijf) CSC staat inderdaad op de site van ICTWaarborg.GrooV schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:04:
[...]
Ze staan toch echt op de site van ICTWaarborg
een tijdje geleden zag ik dat de pc winkel in zuidlaren een andere naam had, ben eens binnen gelopen, bleek een ander bedrijf te zijn, en de medewerkers vertelden mij dat ze verhuisd waren naar tynaarlo.themac1983 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:14:
[...]
zijn CSC en CSCPC hetzelfde bedrijf dan? (ze hebben wel veel dezelfde info etc, maar is het ook echt hetzelfde bedrijf) CSC staat inderdaad op de site van ICTWaarborg.
over de site, het email adres van de laatste keer dat ik er wat kocht (21-05-11) is webwinkel@c-s-c.nl
een heel ander domein
ora et labora
Anoniem: 16328
Van ICT Waarborg:Anoniem: 287428 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:25:
Vestigingsadres
Mercuriusweg 2
9482WL Tynaarlo
Van (Google cache) CSCPC.nl:
CSC PC
Mercuriusweg 2
9482 WL Tynaarlo
Tel. 0900-4091616
http://www.cscpc.nl/skins/default/images/ict_waarborg.jpg
Aangesloten bij ICT Waarborg
Het ICT Waarborg staat ervoor garant dat deze winkel consumentvriendelijke algemene voorwaarden voert, coulant omgaat met garantie en aansprakelijkheid en altijd openstaat voor goede oplossingen bij problemen.
Bekijk alle voordelen
Disclaimer
Voorwaarden
Realisatie: Slash2
© 2011 CSC
KvK site:
Naam: C.S.C. (Computer Service Center)
Vestigingsadres: Mercuriusweg 2
Vestigingsplaats: 9482WL Tynaarlo
Internetadres: www.cscpc.nl
KvK-nummer: 04064902
Vestigingsnummer: 000011478152
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Aan de: Mercuriusweg 2 9482WL zitten volgens kvk.nl ook geen andere bedrijven.
BTW nummer van de website cscpc.nl :
Systeem voor de uitwisseling van BTW-informatie (VIES) geldigverklaring BTW-nummer
Ja, geldig BTW-nummer
Lidstaat NL
BTW-nummer NL 810038614B01
Naam C.S.C. (COMPUTER SERVICE CENTER)
Adres MERCURIUSWEG 00002
9482WL TYNAARLO
0900-4091616 nummer CSCPC:
Toegekend aan (bron: opta.nl):
Relatienaam
C.S.C. (Computer Service Center) V.O.F.
Nu op de KvK site de naam CSC wordt verbonden met de url cscpc.nl lijkt het me duidelijk dat het een en dezelfde toko is. Erg vreemd dat ICT Waarborg zo snel zegt dat dit bedrijf er niet onder valt

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 16-10-2012 02:13 ]
Anoniem: 172410
Ik meen ook vaker gezien te hebben dat ze winkels rap uit het fonds gooien voordat die failliet gaan, waardoor mensen opeens geen aanspraak meer kunnen maken. Dat zal vast netjes dichtgetimmerd zijn, maar voelt toch niet als de bedoeling van zo'n waarborg.Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 01:50:
Nu op de KvK site de naam CSC wordt verbonden met de url cscpc.nl lijkt het me duidelijk dat het een en dezelfde toko is. Erg vreemd dat ICT Waarborg zo snel zegt dat dit bedrijf er niet onder valt. Wel lekker makkelijk om zo iedereen af te poeieren
.
ICTWaarborg is niet voor niets een niet-geaccrediteerd keurmerk. Ik hecht er geen waarde aan.Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 01:57:
[...]
Ik meen ook vaker gezien te hebben dat ze winkels rap uit het fonds gooien voordat die failliet gaan, waardoor mensen opeens geen aanspraak meer kunnen maken. Dat zal vast netjes dichtgetimmerd zijn, maar voelt toch niet als de bedoeling van zo'n waarborg.
Raad van Accreditatie
Op ConsuWijzer staat een lijst met keurmerken die zijn getoetst door de Raad voor Accreditatie. Dit is een door het Ministerie van Economische Zaken opgestelde onafhankelijke organisatie die op vrijwillige basis de keurmerken toetst. Het cijfer dat een keurmerk krijgt zegt iets over de werkwijze van de keurmerkeigenaar: in hoeverre controleert de keurmerkeigenaar of de gebruiker de eisen die de keurmerkeigenaar stelt ook worden nageleefd? Het zegt dus niets over die eisen en ook feitelijk niets over de betrouwbaarheid van een winkel of een product.
Op dit moment zijn er twee keurmerken die zijn goedgekeurd door de Raad, namelijk Thuiswinkel Waarborg en Stichting Webshop Keurmerk. Alhoewel de laatste nog niet is aangesloten bij een onafhankelijke geschillencommissie wordt het Webshop Keurmerk wel gezien als een goed alternatief om je als consument op te richten.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Dat ze een firma uit het fonds gooien is nog tot daar aan toe, maar het lijkt er hier op dat iemand gewoon een waarborg fonds heeft gestart samen met een ICT bedrijf en daar misbruik van maakt. Zijn er überhaupt wel andere shops bij dat fonds aangesloten?Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 01:57:
[...]
Ik meen ook vaker gezien te hebben dat ze winkels rap uit het fonds gooien voordat die failliet gaan, waardoor mensen opeens geen aanspraak meer kunnen maken. Dat zal vast netjes dichtgetimmerd zijn, maar voelt toch niet als de bedoeling van zo'n waarborg.

Anoniem: 27535
Dank je wel voor het vertrouwen in de uitvoerige controles die wij uitvoeren. Er is geen site in Nederland die zo ver gaat in controles van reviews, en de sancties die gekoppeld worden aan fraude.JT888 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:05:
Info over wat te doen, en info over keurmerken is te vinden in de eerder aangehaalde sticky. Ik ga ICT Waarborg eens vragen naar het royeren van leden als die op punt van failissement staan.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 22-10-2012 18:09 ]
Anoniem: 172410
Vermoedens hè, dat wil niet zeggen dat men geen vertrouwen heeft in jullie controlesAnoniem: 27535 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:08:
Dank je wel voor het vertrouwen in de uitvoerige controles die wij uitvoeren. Er is geen site in Nederland die zo ver gaat in controles van reviews, en de sancties die gekoppeld worden aan fraude.
Ik blijf het een apart verhaal vinden. Ik heb ook al een paar keer wat besteld en afgehaald bij CSC omdat ik dagelijks door Zuidlaren reed. Service was toen goed, ook te merken aan de reviews, en op een gegeven moment hingen er A4'tjes voor de ramen met de tekst "Wij gaan verhuizen naar Tynaarlo". Ik heb toen even gevraagd naar de reden: de internetverkoop ging zo goed dat ze te groot groeiden voor het kleine winkeltje in Zuidlaren.
En vanaf het moment dat ze verhuist zijn niets meer van gehoord...
Ik heb inmiddels contact gehad met ICT waarborg.
Zij geven aan dat als ze een lid royeren, de opvang van garantie (en van de andere 'zekerheden') vervalt. Óók voor zaken die aangeschaft zijn ten tijde dat de winkel wél lid was.
Ik ben nog in mailwisseling met ze daarover, want ik heb een sterk vermoeden dat ze dat juridische gezien helemaal niet kunnen. Als er een garantiestelling is ten tijde van aankoop, dan scheppen ze met de overeenkomst met de aangesloten winkel tegelijk een soort van overeenkomst met het waarborg. De koper baseert mogelijk zijn keuze voor een winkel mede op die garantiestelling.
Het waarborg kan die overeenkomst natuurlijk nooit eenzijdig ten aanzien van de koper opzeggen. Dat ze niet dekken voor de periode dat een winkel niet was aangesloten: natuurlijk. Anyhoe, er zullen bij veel winkels juist vanwege de problemen die ze krijgen bij aankomend faillissement problemen zijn met het behouden van lidmaatschap. Doordat volgens het keurmerk ook geen garantie meer geldt bij royeren voor de periode dat de winkel wel was aangesloten, is het verhaal van 7 zekerheden van ICT Waarborg eigenlijk een compleet wassen neus.
Dit heb ik hen ook in mijn laatste mail aangegeven. Eens kijken waar ze nu nog mee komen.
Zij geven aan dat als ze een lid royeren, de opvang van garantie (en van de andere 'zekerheden') vervalt. Óók voor zaken die aangeschaft zijn ten tijde dat de winkel wél lid was.
Ik ben nog in mailwisseling met ze daarover, want ik heb een sterk vermoeden dat ze dat juridische gezien helemaal niet kunnen. Als er een garantiestelling is ten tijde van aankoop, dan scheppen ze met de overeenkomst met de aangesloten winkel tegelijk een soort van overeenkomst met het waarborg. De koper baseert mogelijk zijn keuze voor een winkel mede op die garantiestelling.
Het waarborg kan die overeenkomst natuurlijk nooit eenzijdig ten aanzien van de koper opzeggen. Dat ze niet dekken voor de periode dat een winkel niet was aangesloten: natuurlijk. Anyhoe, er zullen bij veel winkels juist vanwege de problemen die ze krijgen bij aankomend faillissement problemen zijn met het behouden van lidmaatschap. Doordat volgens het keurmerk ook geen garantie meer geldt bij royeren voor de periode dat de winkel wel was aangesloten, is het verhaal van 7 zekerheden van ICT Waarborg eigenlijk een compleet wassen neus.
Dit heb ik hen ook in mijn laatste mail aangegeven. Eens kijken waar ze nu nog mee komen.
Misschien tijd voor een nieuwsartikel voor dergelijke zaken? Creeërt ook een beetje aandacht bij al die tientallen holle keurmerken die je hebt.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik denk dat jij juridisch een goed punt hebt..Anoniem: 27535 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:03:
Ik heb inmiddels contact gehad met ICT waarborg.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Net zelf even gebeld, maar een ander verhaal te horen gekregen: de opvang van garantie geldt gewoon voor de periode waarin iemand lid was. Als een webwinkel onterecht het logo voert is dat heel vervelend, maar had de consument moeten controleren of het terecht werd vermeld. Royeren is pas twee keer voorgekomen, meestal gaat het om niet betaalde contributie waarbij ze coulant zijn richting (web)winkel. Pas als ICT Waarborg aangeeft dat een bepaalde winkel niet langer lid is, lijkt mij dat het effectief wordt.
Ik zal je de mailwisseling wel even doorsturen; daar staat toch écht wat anders in - van de voorzitter zelf...
Heb zelf een belletje gekregen na een kritische mail naar ICTwaarborg. Het komt er idd op neer dat ze juridisch niet in staat er zijn wat mee te doen. Ik heb de curator die t faillisement doet voor CSC gemaild maar niks teruggekregen.
Ja, maar in jouw geval heb je denk ik ook besteld ná dat ze geroyeerd waren. Dat ze niet kunnen helpen met zaken die buiten lidmaatschapsperiode hebben plaatsgevonden is wel begrijpelijk - helaas voor jou dan...Anoniem: 287428 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:26:
Heb zelf een belletje gekregen na een kritische mail naar ICTwaarborg. Het komt er idd op neer dat ze juridisch niet in staat er zijn wat mee te doen. Ik heb de curator die t faillisement doet voor CSC gemaild maar niks teruggekregen.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 29-10-2012 12:10 ]
Pagina: 1