Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-06 22:16
Beste tweakers,

Ik heb een week geleden mijn Sennheiser PC350 headset RMA gestuurd nadat mijn linker oorschelp minder geluid begon te geven. Deze hebben zij maandag ontvangen en dinsdag heb ik bericht gekregen dat deze retour werd gestuurd ("Product wordt retour gestuurd").

Nu heb ik de headset zojuist weer ontvangen en is hij gerepareerd. Wel zit er een factuur bij van €30,78.

Nu is mijn vraag: "Mag Sennheiser zomaar het product repareren en verwachten dat ik deze factuur betaal of moeten zij eerst vragen wat ik graag zou willen doen (terug laten sturen of het uitvoeren van een reparatie)."

Ik had daarnaast nog wel garantie maar heb geen factuur hiervan omdat ik deze headset heb ontvangen (met bijbetaling) toen mijn vorige headset het na 1 maand al begaf (Steelseries 7H). Dit bedrijf (Enuzi Gameware) is echter failliet en geven geen reacties op e-mails. (Dit laatste heb ik ook vermeld bij de RMA procedure.)

Dit vroeg ik mij gewoon even af ;-)

Bij voorbaat dank.

[ Voor 18% gewijzigd door rzn op 11-10-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat niet om de techniek maar om de verkoop/reparatievoorwaarden.

Move Overige Hardware (waar audiodevices sowieso niet thuishoren, zie Audio & HiFi) -> Shopping Forum

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:06

Ardana

Moderator General Chat

Mens

In principe heb je recht op een goed functionerend product, dat doet wat je ervan mag verwachten, gedurende een redelijke termijn. Dit wordt vaak garantie genoemd, maar is het niet (garantie is eigenlijk een "geen-gezeur-verzekering"). Je hebt in principe óók recht op garantie, daarvoor zul je de algemene voorwaarden moeten nakijken. Deze zekerheid en garantie kun je alleen claimen bij de verkoper. Als een verkoper failliet gaat, wordt er vaak met leveranciers of concurrenten afspraken gemaakt over garantieafhandeling. Je had dus bij de curator kunnen informeren wie de garantie-afhandelingen doet.

Je hebt geen overeenkomst met Sennheiser, dus zij zijn in geen enkel opzicht verplicht om jouw koptelefoon kosteloos te repareren.

Of zij verplicht zijn jou eerst een prijsopgave te geven, is afhankelijk van de afspraken die je gemaakt hebt tijdens het aanleveren voor reparatie. Welke afspraken heb je gemaakt?

In principe, op basis van wat je hierboven schrijft, verwacht ik gewoon dat je pech hebt, of geluk dat je reparatiekosten maar € 30,78 zijn, volgens mij is een nieuwe duurder.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 17:26
Wat Ardana zegt klopt compleet. Sennheiser is tot niets verplicht ten opzichte van jou. Wel ben ik benieuwd hoe ze aan die 30 euro komen, en hoe dit gespecificeerd staat? Hoe oud is daarnaast je hoofdtelefoon en wat was er precies stuk?

Mocht je het er niet mee eens zijn dan zou ik gewoon Sennheiser contacteren. In mijn ervaring is de garantieprocedure van hun namelijk dik in orde. En ik denk dat wanneer deze hoofdtelefoon al wat ouder is (bijvoorbeeld 9 maanden) je verlies gewoon moet nemen.