Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• heilige geit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-10 19:31
geachte tweakers,

op 10 oktober begon mijn geliefde desire hd plots problemen te vertonen.
Het begon met het blijven knipperen van de headset indicator in de status balk,
hierbij werd er ook daadwerkelijk geswitched van gebruik van de luidspreker naar de audiojack.
Wel had ik kort hiervoor stof uit de openingen geblazen dus ik dacht wellicht zit er wat vocht tussen de connector. Verder niet meer op gelet. Later die dag viel hij door pure onhandigheid voor het eerst in twee jaar uit mijn handen van ongeveer 1 meter hoogte(heuphoogte). Bij nadere inspectie kon ik geen gebreken vinden dus ik was uiteraard opgelucht.

Aan het einde van die dag kwam ik terug in mijn appartement, accu van de telefoon was bijna leeg.
Echter had ik geen zin om de oplader te pakken dus is de telefoon op een gegeven moment uitgevallen.

Na gedurende de nacht opgeladen te zijn probeerde ik hem des ochtends weer aan te zetten.
hij ging normaal door zijn opstart cycle. Zijnde

1trilletje bij aangaan
2scherm gaat aan en htc logo verschijnt
3htc deuntje speelt en onder het logo verschijnt de slogon.

op dit punt gaat het echter verkeerd. na stap 1,2 en3 doorlopen te hebben begint hij weer bij stap 3.
Dit blijft gewoon zo door gaan totdat ik genoeg heb van dat deuntje en hem uitzet.
Dit uitzetten gaat overigens enkele door de accu te verwijderen.

Wat heb ik allemaal al geprobeerd?
1 factory reset(Deze is ook gebeurd gezien ik het geluid in eerste instantie uit had staan waardoor bij het opstarten het HTC deuntje niet speeld, na deze reset is het deuntje weer terug)

2 booten zonder sim kaart en sd kaart(zonder gewenst resultaat)

3 terwijl in bootloader zijnde aan de pc gehangen en geprobeerd het interne geheugen te benaderen.
(dit zonder succes)

Het frapante is dus dat hij na de val nog volledig functioneel was(in dit geval was echter wel android dus nog ingeladen was in het werkgeheugen(als dit zo werkt, heb er niet bijster veel verstand van..) maar bij een reboot hij niet instaat was android opnieuw in te laden.

De vraag is dus, kan ik hier nog wat aan redden of word het tijd om mijn trouwe vriend op te geven.

gegroet

een (amateur) tweaker

edit: vergeten te vermelden dat de bootloader wel inlocked is doormiddel van de htc tool.
maar er verder geen softwarematige aanpassingen aan de telefoon verricht zijn.
hij heeft dus altijd stock (htc desire hd versie van) android gedraaid.

[ Voor 5% gewijzigd door heilige geit op 11-10-2012 15:41 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:50
als je nog wel in de bootloader kan komen, kan je dan dan geen stock ruu flashen?
(of werken ruu's niet op die manier?

Strava

• heilige geit
geloof dat ik je reply niet helemaal begrijp. in de context dat ruu voor Rom update utility zou staan,
zou ik dan niet gewoon al de stock er op hebben moeten staan gezien ik enkel de bootloader unlocked heb en verder niets aangepast/ geflashed heb.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-11 19:05

Sorbo

Uw hulp in huis!

Het idee was dat je de rom er opnieuw op zou zetten via de bootloader, in de hoop dat er ergens iets fout is gegaan via de ROM. Omdat je bootloader unlocked is zou dat via een utility (RUU) of ADB commandline moeten kunnen als ik het goed heb.

Dat je er een stock rom op hebt staan maakt voor die procedure verder niet uit, het idee is dat een reflash van de rom (of een andere rom) het probleem op zou moeten lossen.

• Prulleman
ja inderdaad, soort van "mijn pc doet het niet meer, ow, dan moet je windows opnieuw installeren".

Ik ken RUU alleen van mijn HD2 met windows mobile 6.5, daarbij kon je de ruu tool op je pc starten als je toestel in de "bootloader" stond. Ik weet niet hoe dat bij een DHD werkt, want mijn galaxy nexus doet dit ook weer anders..

Je zou ook nog kunnen kijken of je recovery kan booten. Wellicht dat je daar nog iets kan doen.

Strava

• heilige geit
oke, is het dan zo dat ik nu mijn bootloader unlocked is zonder verdere stappen te ondernemen zo een andere rom erop kan flashen. Gezien ik ook van allerlei stukken over radio s-off en nog enkele andere stpapen gelezen heb.

• heilige geit
Niemand die hier een kort bondig antwoord op heeft?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
heilige geit schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:52:
Niemand die hier een kort bondig antwoord op heeft?
Ik snap niet eens wat je vraag is, er staat nergens een vraagteken en in het algemeen kom je nogal wat leestekens te kort.

Verder kan ik mij niet voorstellen dat dit niet te vinden is in een half uurtje onderzoek.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:41
Er is een apart topic met custom roms voor de Desire HD met alle stappen die nodig zijn om een nieuwe rom of de stock rom the flashen. Zo moeilijk moet dat niet zijn.

• Prulleman
met een unlocked bootloader kan je minder dan met s-off:
Your device is shipped with Security on (S-ON) to protect your system software configuration (such as the bootloader, radio, boot, recovery, system and others). After you have unlocked the bootloader, however, you will have lifted the restrictions on boot, recovery and system. This means you can customize boot, recovery and system images on your phone as you desire. You can easily see that you have successfully unlocked the bootloader by looking at the top of the screen when entering the bootloader screen. Security is left on to protect things like the radio, and SIM lock.
of je dus genoeg kan met een unlocked bootloader hangt af van wat je wilt flashen

Strava

• heilige geit
oke, ondanks enkele licht zure reacties tegen iemand die hier compleet 0 verstand van heeft, toch hartstikke bedankt voor de hulp.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Beste heilige geit,

Lees Het algemeen beleid aub eens door. We hebben hier wat basis-voorwaarden voor topics. In het kort: geef aan wat je zelf geprobeerd hebt en met wat voor resultaat (dat heb je) en probeer antwoord te geven op de vragen die gesteld worden. Om mensen die jou proberen te helpen, ook al is je vraag niet helemaal duidelijk, vervolgens 'licht zuur' te gaan noemen is niet lief.

Kortom: probeer je vraag eens wat anders te formuleren, misschien dat het dan beter wordt begrepen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• heilige geit
het is inderdaad niet "lief om reacties zuur te gaan noemen. Echter ben ik me ervan bewust dat mijn leesteken gebruik niet perfect is, daar hoef ik niet steeds op gewezen te worden.

En wellicht is het allemaal neit zo moeilijk als je hier vaker mee bezig bent. Echter ben ik dit niet het is mijn eerste keer. En gezien sites als een xda een wirwar van link naar dit topic link naar dat topic is, dacht ik ik probeer het hier. Dan is een reactie liquidT nergens voor nodig, en is een reactie als die van prulleman dan ook vele malen constructiever voor dit topic.

Excuses als ik hier mensen mee beledigd zou hebben, dit was zeker neit mijn bedoeling.

• LiquidT_NL
heilige geit schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:30:
het is inderdaad niet "lief om reacties zuur te gaan noemen. Echter ben ik me ervan bewust dat mijn leesteken gebruik niet perfect is, daar hoef ik niet steeds op gewezen te worden.

En wellicht is het allemaal neit zo moeilijk als je hier vaker mee bezig bent. Echter ben ik dit niet het is mijn eerste keer. En gezien sites als een xda een wirwar van link naar dit topic link naar dat topic is, dacht ik ik probeer het hier. Dan is een reactie liquidT nergens voor nodig, en is een reactie als die van prulleman dan ook vele malen constructiever voor dit topic.

Excuses als ik hier mensen mee beledigd zou hebben, dit was zeker neit mijn bedoeling.
Dus je weet dat je leestekens niet goed zijn, maar neemt niet de moeite om je post even na te lezen om het beter te maken. Mijn probleem is voornamelijk dat ALS je mensen om hulp vraagt, je niet de moeite neemt om jezelf een beetje te verdiepen of (zoals je hier eigenlijk toegeeft) om het in fatsoenlijk Nederlands te vragen met correcte interpunctie. Ik moet gewoon posts van jou 2x lezen om te snappen wat je vraagt. Vergeet niet: JIJ hebt een probleem en vraagt ONS om te helpen. Dan is het wel zo netjes in ieder geval aan jouw kant je best te doen. Dit is gewoon een regel op Tweakers: zelf initiatief tonen (doe je wel), goed Nederlands en niet schoppen binnen 24 uur.

Begrijp me niet verkeerd: het is even uitzoekwerk. Ik stond een maand of twee geleden precies in jouw schoenen. Ik heb nooit problemen met Android gehad en dus nooit verdiept in rooten/unlocken en dat soort zaken. Totdat ik wel problemen kreeg. Ik ben toen gaan lezen, heel veel lezen. Soms kwam ik onduidelijke termen tegen, die zocht ik dan weer op. En toen had ik nog wat vraagjes daarna, en die heb ik dan ook gesteld in het topic voor mijn telefoon (Desire Z). En toen het niet lukte na een paar methodes te proberen, heb ik verder gezocht op internet. Toen ik daar niet uit kwam, stelde ik mijn vraag weer op tweakers. En nu? ?Ik weet zo ontzettend veel meer van Android, ik help mensen met flashen en ik kan mee in discussies op XDA/Tweakers.

Snapt u? Maar goed, om je op weg te helpen, omdat ik me nu wel een beetje lullig voel:
Je telefoon is een soort van gebrickt lijkt het wel. Daarvoor zag ik hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1493342

Dat je vanuit hboot gewoon een nieuwe stock rom kan flashen. Ik ga even niet de stappen uitgebreid beschrijven, maar:
1. Je hebt een stock rom nodig voor je phone. Kijk even op de HTC site, en anders googlen, die zijn echt wel te vinden
2. Zet de stock rom (IN DE ZIPFILE) op de root van je SD kaartje (dus gewoon in de "hoogste" map, geen sub mappen)
3. Ga in Hboot: vol-down + powerbutton voor een paar secs vasthouden, dan powerbutton loslaten en je komt in een boot menu.
4. Als het goed is gaat hij nu vanzelf flashen.

Hou er rekening mee dat er meer loos kan zijn dan een software probleempje gezien de val, maar dat weet je pas na bovenstaande.

[ Voor 5% gewijzigd door LiquidT_NL op 12-10-2012 13:32 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• heilige geit
Hartstikke, bedankt. Het was ook een laatste redmiddel. Mijn moeder ligt namelijk op sterven en daardoor gaat het op de universteit ook even niet zo strak. Ergo had ik nu niet de tijd om me compleet in te lezen. Wellicht dat ik dit meteen had moeten melden, maar dit leek me een persoonlijke zaak. En aangaande mijn interpunctie, het is inderdaad wat nalatig om er niets aan te doen gezien ik het weet en best de capaciteit heb om het goed te doen. Waarom doe je het dan niet? Dat is een hele goede vraag waar ik eigenlijk geen geldig antwoord op heb.

Normaal gesproken ben ik zeker niet zo (als het hier wel lijkt) lui als het op dit soort dingen aan komt.
Ik ben namelijk compleet autodidactisch in vrijwel alles wat ik normaal doe.

Nogmaals hartstikke bedankt voor het begin, en excuses voor mijn overdreven reactie.

• LiquidT_NL
Begrijpelijk gezien de situatie, ook begrijpelijk dat je dit niet meteen loopt te verkondigen. Als je die stappen doorloopt moet het vast goed komen.

• heilige geit
goed, heb het nu met enkele roms geprobeerd. Zogauw hij in hboot is laat hij na een tijd zien dat hij de sd kaart scant en herkent. Vervolgens doet hij echter niets met het bestand dat op de kaart staat.

Wel heb ik nog de link die je meestuurde doorgekeken echter word daar continue gepraat over root acces, dit heb ik echter niet(voor zover ik weet, gezien ik enkel de bootloader unlock tool van HTC gebruikt heb en verder niets).

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd?
2 roms
1- stock gingerbread van htc
2- jellybean voor de desire hd

Beide bestanden heb ik als zip file op de sd kaart gezet(een voor een uiteraard niet beide tegelijk op de kaart).
Vervolgens geboot in Hboot, hier gebeurde verder niets.
Ik las op een forum dat sommigen het bestand update.zip genoemd hadden en dat hij hem vervolgens wel nam.
Dit werkte voor mij helaas niet.

Zijn er nog andere opties die ik kan proberen?

Edit:
De vernieuwde ace hack kit kan ik niet gebruiken gezien de telefoon niet door de pc opgemerkt wordt.

Edit 2

Als het bestand PD98IMG heet word het bestand wel herkend, echter zegt hij iets in de richting van verkeerd bestand(te snel om te kunnen lezen). Punt is dat dit wel degelijk de juiste zou moeten zijn.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1054304
van deze link heb ik er enkele geprobeerd. Voor de crash stond er gingerbread op maar hij kwam met froyo.
Ergo heb ik ze beide geprobeerd. Bij beide kreeg ik dezelfde foutmelding.

[ Voor 18% gewijzigd door heilige geit op 12-10-2012 18:38 ]

Pagina: 1