Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseoflegend
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-08-2018
Ik ben opzoek naar een HDMI over cat6 extender, omdat ik wel twee UTP kabels door een bestaande buis kan trekken, maar geen HDMI vanwege de grote van de stekker. De afstand bedraagd ongeveer 8 meter.

Nu vraag ik mij af welke functies wel en niet over deze extenders mogelijk zijn. Heeft iemand ervaring met 3D erover heen af te spelen?

Ook zijn er veel verschillen, die mij onduidelijk blijken,

Marmitek Megaview 60 ala 40 euro, twee utp kabels,
Monoprice 41 dollar
Maar ook voor 190 dollar, waar 3D igv aangegeven staat

Dus, wie heeft er een dergelijke setup in huis, en kan mij vertellen wat er wel/niet 3D ondersteunt, 1080p over Cat6 (1 of 2 kabels)?

Veel dank

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-05 12:00
Aangezien ik ook op zoek ben naar een HDMI extender over UTP, ook wel een HDMI balun genoemd, kwam ik in dit topic terecht.
Helaas nog geen informatie, ik heb zelf verder gezocht en heb zojuist op eBay van het engelse merk Neet een extender gekocht. Deze is 41 euro incl. verzending en hier waren de reviews lovend over.
Wat belangrijk is bij zo'n extender is dat er ook daadwerkelijk een versterker (amplifier) in zit. Anders leek het in mijn ogen dus vrij zinloos. Dat er een versterker in zit is mede te zien aan de voeding die je aan moet sluiten op het kastje.

Ik ga hem zelf gebruiken om mijn iMac (in de slaapkamer) met de tv in de woonkamer te verbinden. Er ligt een 5/8" buis in de vloer, hier trek ik 2 CAT kabels door en die hang ik aan de reciever en de transmitter.

Ik heb hem zojuist besteld, wanneer hij binnen is zal ik mijn bevindingen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 22:48
Ben heel benieuwd! Wil HDMI (1080p) en USB extenden, zodat we ook elk scherm in huis via draadloos toetsenbord en muis op de virtuele machine die op een server in de kelder staat kunnen inloggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:48
Gezien de lange tijd tussen jou post en de vorige, denk ik dat ie hem nooit binnen gehad heeft :p