Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Ik gebruik Windows 7 Professional en gebruik onder andere TrueCrypt om mijn data veilig op mijn harde schijf te bewaren. Als Windows 7 klaar is met opstarten, start ik TrueCrypt en vervolgens mount ik mijn data file die dan als G-drive beschikbaar wordt. Mooi, maar nu het vreemde. Als mijn vriendin vervolgens van gebruiker veranderd (dus zonder mij af te loggen) en met haar account aanlogt heeft zij volledig toegang tot mijn G-drive en al mijn data. Is dit nu een bug of is dit by design? Ze kan bijvoorbeeld weer niet bij "Mijn Documents" komen wat mij niet meer dan logisch lijkt maar waarom dan wel bij mijn TrueCrypt data??

Iemand enig idee??

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Je mount word gezien door windows als een usb stick of virtuele HDD, als je dus van account veranderd blijft deze wel zichbaar, enige wat je kan doen is je data file weer unmounten als je klaar bent met je veilige data.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:44

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:15
Je mount de TrueCrypt container vziw gewoon als zijnde een harddisk, je computer denkt dus dat er echt een harddisk aan hangt. Eenmaal gemount is er geen verschil met een normale harddisk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Is duidelijk, kon zelf het antwoord niet zo snel vinden maar schrok gewoon toen ik zag dat zij zo bij mijn documenten kon komen. Zal in het vervolg dus de 'drive' unmounten zoals ik las.

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-06 21:41

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

clogie886 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:00:
Is duidelijk, kon zelf het antwoord niet zo snel vinden maar schrok gewoon toen ik zag dat zij zo bij mijn documenten kon komen. Zal in het vervolg dus de 'drive' unmounten zoals ik las.
Er van uitgaande dat je voor NTFS gekozen heb kan je natuurlijk ook de rechten aanpassen op je (gemounte) drive zodat enkel jij toegang hebt. Onder voorbehoud dat zij onder een gewone account werkt.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Pagina: 1