HTPC - high end audio & video

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramv101
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 14:04
Hello,

Na vele topics over htpc te hebben doorgenomen , kom ik tot de conclusie dat 99% gaat voor een vrij standaard systeem. Ik hoop dus dat enkelen onder jullie me verder kunnen helpen met een meer high-end systeem.

Vereisten:
  • Download+fileserver = NAS , dus htpc alleen als streamer
  • Game op high setting --> moet in de toekomst wat kunnen bijbenen met de next-gen consoles
  • 4k video ondersteuning
  • Audio wordt verzorgt door externe DAC
  • CPU zwaar genoeg om Room-correctie software te kunnen draaien
  • Fluisterstil
  • Design moet door de vriendin worden goedgekeurd
Mijn eerste idee zou zijn om voor standaard desktop componenten te gaan: dedicated GPU, i5 of i7, etc...
Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Budget?
ga je overklokken?

[ Voor 58% gewijzigd door SmokingCrop op 11-10-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:55

DarkSide

theres no place like ::1

Is eigenlijk heel simpel denk ik. Ik gebruik ook een win7 systeem voor mijn htpc. En draai daar gewoon XBMC op.
Ik gebruik de onboard VGA kaart met dxva omdat ik niet game. Maar die kan je dus gewoon vervangen door de snelste externe VGA kaart die je budget je toelaat.
Ook kan je natuurlijk gebruik maken van een externe geluidskaart die aan jouw eisen voldoet.
Voor films heb je geen zware CPU nodig. Maar als jouw Room correctie software dat wel nodig heeft kan je gewoon een i7 nemen.
Fluisterstil heb je enigzins zelf in de hand aan de hand van de gekozen coolers.
En er zijn zat mooie kasten beschikbaar die voldoen aan de WAF.

Met andere woorden gewoon een powerstation nemen en daar een media player op installeren (xbmc, mediaportel etc).

Zit ik alleen met de 4k ondersteuning. Maar hiervoor kan je met een PC later simpel nog wel een VGA kaart update installeren

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Waarom niet gewoon een A6 of A8 van AMD? Dan heb je gelijk cpu en gpu in een ;)

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramv101
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 14:04
Over de AMD's heb ik dus de meeste twijfel.
Kan een APU me voldoende kracht leveren
a. voor de room correctie algoritmes
b. voor mogelijke 4k content

Ik zou het kunnen testen, maar het lijkt me veiliger om gewoon direkt voor een powerstation te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Als ik de system requirements van die room correction software bekijk zie ik dat een pentium 3 minimaal nodig is. De software zal dus prima draaien op alle recente CPU's. Een i5 of i7 is dus nergens voor nodig. Als je wel wilt gamen (op hogere settings) dan is een redelijk zware GPU zeker noodzakelijk. Kijk welke games je wilt gaan spelen op welke settings en dan kun je kijken welke videokaart voldoet (of zelfs een AMD APU?)

Maar ik zou eens beginnen met wat voor behuizing je wilt. Een groot gedeelte van de keuzes zijn afhankelijk van de keuze van de behuizing (uATX, ITX moederbord, ATX/SFX voeding, low profile videokaart enz ezn). Overigens is een losse geluidskaart nergens voor nodig wanneer je een externe DAC hebt.

edit: Of een APU roomcorrection software gaat draaien heeft niet zoveel met kracht te maken, die is er zat (aangezien een P3 al voldoende is volgens de site). Ook 4k ondersteuning heeft niets met kracht te maken, maar met zoals het woord al zegt ondersteuning. Trinity ondersteund geen 4k decodering en output over HDMI. Hiervoor heb je een discrete videokaart nodig. Daarom lijkt het mij het handigste om voor een Intel CPU te gaan en een AMD of Nvidia videokaart.

Overigens is je setup wel veeleisend, je wil een overvloed aan kracht (vooral GPU), maar ook fluisterstille werking. Het plaatsen van een discrete videokaart (helemaal een high end exemplaar) zorgt voor extra warmteproductie en blokkering van de airflow. Zorg daarom dat je een ruime kast uitzoekt welke geschikt is om een videokaart te huisvesten.

[ Voor 36% gewijzigd door jaapsander op 11-10-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Voor de verandering maar weer eens helemaal met Jaapsander eens... Een ruime kast geeft je, naast de mogelijkheid een goede airflow voor een passief gekoelde videokaart te creeeren, ook de mogelijkheid om (stille) 120mm fans te nemen, en vaak is het design er ook wat fraaier van.
Wat betreft de huidige situatie zou ik TS een AMD A6 of, bij twijfel of dat wel krachtig genoeg is, een A8 op FM2-socket adviseren in combinatie met een ATX-bord (het is immers toch een grote kast, dus waarom in de kleine ruimte gaan rommelen?). Plaats daar een 64 of 128GB SSD bij in, en 8GB geheugen en je komt al een heel eind.
Als case zou een Silverstone LC16B-MR of LC16S-MR prima bij kunnen. Let wel dat deze case met 80mm fans wordt geleverd, maar een beetje handige knutselaar krijgt daar wel 120mm fans in. Case is voorzien van een iMon VFD-display en de remote is een iMon Pad. Bij mij is deze 100% WAF-proof gebleken *O*
Indien de case écht wat mag kosten, zou ik je willen adviseren eens naar Luxa2 te kijken. Maakt erg fraaie cases, maar de prijs is helaas ook best stevig.

iRacing Profiel

Pagina: 1