Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik wil mijn systeem een redelijke opfrisbeurt geven, omdat hij een aantal symtonen van ouderdom begint te vertonen (voornameljik traag), de kosten mogen ongeveer 200 euro zijn, maximaal 250 euro

Mijn systeem nu:
Processor: c2Q q6700 @ 2,6 GHz
Moederbord: P5Q pro
GPU: Ati radeon 4850 (deze is kapot, raakt steeds oververhit terwijl hij op volle toeren blaast, ligt niet aan het stof)
HDD: 500GB 7400

zelf had ik zitten denken:
€90,- Boot SSD van intel (Intel 330 120GB)
€140,- Palit GeForce GTX 650 Ti

Nu was mijn vraag of er een echte bottleneck in mijn systeem zit, of dat er manieren zijn hoe ik mijn geld beter kan besteden. Heb ik bijvoorbeeld GeForce GTX 650 Ti nodig, of voldoet een "gewone" GTX 650 ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:32
Wat wil je er precies mee gaan doen?

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Een beetje Photoshop, InDesign, en Illustrator, en af en toe een spel, zoals Batman Arkham City, en GTA IV op 1680 x 1050, misschien assasins creed 3, en far cry 3 in de toekomst, hoef niet alles op zijn hoogst te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07 20:57
Een SSD zal je systeem een enorme boost geven, ik heb er sinds 3 maanden ook al een SSD in zitten en dat gaat als een trein.

MBT je videokaart: Dat is toch een kwestie van zelf selecteren en verder onderzoek doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ja die CPU wordt een flinke bottleneck met die videokaart. Voor gamen kan dat wel, focus jij je toch voornamelijk op vormgeven dan is een nieuwe processor en SSD een leuke investering, echter loopt dat al gauw in de cijfers doordat een nieuw moederbord + geheugen vaak ook nodig is.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Bedankt allemaal voor deze reacties, ik kan weer vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 22:08
Neem je alleen een nieuwe GPU omdat deze oververhit raakt? Zou het niet kunnen dat de koelpasta tussen de chip en koeler uitgedroogd is oid?

Dan zou je het misschien nog door de koelpasta te vervangen de kaart een langere levensduur geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Niet alleen omdat hij oververhit raakt, ook omdat ik een beetje voorbereid wil zijn op toekomstige games, maar nou loop ik weer tegen een probleem aan, DDR2 geheugen is in verhouding tot DDR3 geheugen behoorlijk duur, en mijn systeem zit krap in het geheugen met maar 3GB.

Eigenlijk zou ik geheugen ook moeten upgraden, maar dan moet ik eigenlijk gelijk 6 GB kopen, en dan kom ik ver boven mijn budget uit.
Misschien moet ik gewoon nog 2 jaar wachten en dan een complete pc kopen... Of heeft iemand een beter idee

[ Voor 4% gewijzigd door tweeny op 11-10-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
tweeny schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:14:
Niet alleen omdat hij oververhit raakt, ook omdat ik een beetje voorbereid wil zijn op toekomstige games, maar nou loop ik weer tegen een probleem aan, DDR2 geheugen is in verhouding tot DDR3 geheugen behoorlijk duur, en mijn systeem zit krap in het geheugen met maar 3GB.

Eigenlijk zou ik geheugen ook moeten upgraden, maar dan moet ik eigenlijk gelijk 6 GB kopen, en dan kom ik ver boven mijn budget uit.
Misschien moet ik gewoon nog 2 jaar wachten en dan een complete pc kopen... Of heeft iemand een beter idee
Eerlijk gezegd denk ik dat je ook niet met een GTX650 Ti echt op de toekomst bent voorbereid want het is uiteindelijk de instapkaart van de 6 serie Nvidia kaarten. Erbij genomen dat je cpu ook een bottleneck zal zijn zou ik persoonlijk toch eerder eens de huidige videokaart onder handen nemen.

Net datgene wat Jappas ook al zegt zou ik eerst eens de koeler van je videokaart eraf halen en vooral ook wanneer er koelvinnen zitten om die eens schoon te blazen. Daarbij dan de koelpasta eens vernieuwen en kijken in hoeverre je videokaart het dan weer goed doet.

Een ssd is daarentegen wel een goede investering maar ik zou dan niet de Intel 330 pakken maar voor de Samsung 830 128GB gaan. Prijs/kwaliteit/prestatie komt de Samsung samen met de Crucial M4 toch nog steeds wel als een van de besten uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-07 20:41

Nikeo

Jawelles

SSD: geweldig idee. Daar pak je het grootste deel van de snelheidswinst mee. Vis uit de v&a wat geheugen zodat je 4 gb hebt. Die videokaart is ook prima, al zou je beter voor rond de 107 euro een 7770 kunnen kopen. Die is een stuk goedkoper, wel wat langzamer maar is wat minder zonde van de bottleneck.
Pagina: 1